Valmis muumi joulukalenteri vai itsetehty muumien varaväestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouluajo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jouluajo

Vieras
Lapsi 2,5 v on kova muumi fani eikä hänellä ole vielä mitään pieniä leluhahmoja vaikka kylässä ymv. paikoissa niillä tykkää leikkiä. Mietin, että ostan joko valmiin muumi joulukalenterin (mutta ovatko hahmot todella pieniä?) tai sitten teen kalenterin itse ja ostan siihen niitä muumi varaväki hahmoja ja sitten lisäksi jotain muuta. Kumpi on kivempi? Tuossa valmiissa kalenterissa olisi kyllä enemmän hahmoja mutta noita varaväki paketteja on kaksi erilaista eli 8 eri hahmoa yhteensä ja muita hahmoja saa ostaa yksittäin. Nuo ovat varmaankin isompia kuin kalenterissa olevat.

Kummin tekisitte?

Lapsi 2,5 v on kova muumi fani eikä hänellä ole vielä mitään pieniä leluhahmoja vaikka kylässä ymv. paikoissa niillä tykkää leikkiä. Mietin, että ostan joko valmiin muumi joulukalenterin (mutta ovatko hahmot todella pieniä?) tai sitten teen kalenterin itse ja ostan siihen niitä muumi varaväki hahmoja ja sitten lisäksi jotain muuta. Kumpi on kivempi? Tuossa valmiissa kalenterissa olisi kyllä enemmän hahmoja mutta noita varaväki paketteja on kaksi erilaista eli 8 eri hahmoa yhteensä ja muita hahmoja saa ostaa yksittäin. Nuo ovat varmaankin isompia kuin kalenterissa olevat.

Kummin tekisitte?
Ostaisin valmiin.
En jaksaisi käydä väkertämään.

Tee ihan kummin vaan huvittaa.

Eikä siinä välttämättä ole juuri mitään väkerrystä. Meillä oli vuosia joulusukka, mihin kunkin päivän yllätys ilmestyi. Ainoa oli, että piti muistaa laittaa ne illoittain sinne.

Nyt kuopuksella on lego-kalenteri ja isommilla suklaakalenterit. Itse tehden lego-jutut tulee kalliimmaksi, on tullut sitäkin kokeiltua. Tai palstalaiset saa halvemmalla, kun antavat vain yhdestä legopakkauksesta muutaman palikan päivittäin rakennettavaksi, minusta tuo on lapsen lähinnä lapsen kiusaamista. Tuosta valmiskalenterista saa jokaiselle päivälle pienen rakennettavan jutun.

Tuota väkertämistä ei tarvitse miettiä/ murehtia, tykkään tehdä kaikenlaisia askarteluja ja idea käytännön toteutuksesta on jo päässä jo päädyn tekemään kalenterin itse :)

Yhteistyössä