Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Valurautapata

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä *nessu*, 05.10.2008.

1. *nessu* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen pitkään halunnut ostaa kunnon valurautapadan. Millaisia patoja teillä on käytössä (emaloitu vai ei?) Millaisia kokemuksia ja mitä ruokaa valmistat padassasi

Kiitos

2. Aioli Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on käytössä Le Creusetin iso ovaali valurautapata, jossa emaloitu sisäpinta. Valtaosa haudutusta vaativista ruoista syntyy siinä. Rakkain keittiötarvikkeeni ja ehdottoman hyvä investointi. Suosittelen.

3. Lady XL Vierailija

Minulla sekä emaloitu että emaloimaton. Kummatkin kovassa käytössä talvella.
    Kaikenlaisia patoja sekä uunissa että liedellä, myös paistit kypsyvät niissä ihanasti!
    Emaloidussa valmistan yleensä kalapadat, sillä siihen ei maut tartu niin helposti kuin valurautaiseen, ja emaloitu on helpompi pitää kunnossa. Tosin valurautaisessa tulee mielestäni kauniimpi paistopinta lihaan kuin emaloidussa.

4. Enena Vierailija

Haaveilen mm. esteettisistä syistä Le creusetin ovaalista padasta. Mutta koska haluan padalta myös älyttömästi käytännöllisyyttä, haluaisin tietää miten sen muoto toimii sähköhellalla, jossa on perinteiset pyöreät hellan levyt?

Jakaisiko joku kokemusta tästä.

5. Toimii Vierailija

Luulisin, että hyvin toimii. Minulla on keraaminen taso, ja ihan tavalliset pyöreät "levyt", ja ihan tasaisesti Le Creusetin pata on kuumentunut, sekä pienempi 3.5 litrainen että isompi n. 6 litrainen. Molemmat ovat ovaalin muotoisia.

6. Sinisara Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tein juuri valarautapadassa ruispuolukkapuuroa, hauduttaen yön yli varaavassa takassa. Onnistui mainiosti, illalla sekoitin pari kertaa. Padan laitoin takkaan kun hiillon oli sammunut ja pelti laitettu kiinni.

Aiemmin yritin samaa kanankoivilla, mutta sillä kertaa takkaa oli lämmitetty liian vähän eikä lämpö riittänyt, joten tavallisessa uunissa piti jatkaa. Mutta aion kokeilla vielä karjalanpaistia, ainakin jos pakkaset jatkuvat.

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri