Valvon, en usko tätä todeksi, ero tulee, mies ulkona ja pelkään, mitä aamulla tapahtuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevään morsian :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ensinäki iso voimarutistus sulle.
itse olen juuri myös naimisiin menny, ja on ollu aikalailla alamäkeä, vaikka yhteistä historiaa on monta vuotta.
riidat kuuluu parisuhteeseen, en saanut selville että kumpi oli käynyt väkivaltaiseksi.jos molemmat, niin se ei ole syy erota, jos vaan toinen, niin silloin pitää toki puhua jatkosta.oliko alkoholilla osuutta asiaan, silloinhan pikku kinakin voi kärjistyä, ja varsinkin jos on humaltuneena, ei osaa hillitä itseänsä.
mutta vaikka sulla on nyt paha mieli, niin neuvoisin ihan puolison kans jutteleen, mitä jatkossa teette.

meistä moni sanoo suutuksissaan asioita joita ei tarkoita,ja katuu myöhemmin, mutta ei anna ylpeys periksi myöntää :/

älä nyt silti luovuta, niinhän se on: myötä- ja vastoin käymisissä.
eikä mies voi noin vain häippästä.taino siis hyvä että tilanteesta häippäs, mutta ei kokonaan.asiat pitää aina saada loppuun.ja puhumalla se yleensä hoituu.

voimia sulle <3 on varmasti paska mieli, ja jos ei ukkos suostu puhumaan, niin se on toki yks ongelma.muttta kehottaisin ihan vaan rauhasa puhua teän parisuhteesta ja toimintatavoista jne.ilman syyttelyä.parempi tapa kertoa toisen virheistä on sanoa esim että mulla tulee paha mieli ku teet/sanot jotain, kuin että syyttää vaan toista.

kyllä te saatte asiat sovittua :)

Kyllä minä sanoisin, että jos aiempi 6 vuotta kestänyt suhde ei sisältänyt ollenkaan väkivaltaa, ja tässä on jo näin lyhyessä ajassa käyty käsiksi, on tällä suhteella aika huonot mahdollisuudet.

Erimielisyydet kuuluvat kyllä parisuhteeseen, riidat taas kuuluvat sellaisille, jotka eivät vielä ole oppineet selvittämään erimielisyyksiä ilman riitelyä, eli epäkypsille. Siskoni on ollut 20 vuotta naimisissa, eikä ole vielä riidellyt miehensä kanssa kertaakaan. Erimielisyyksiä heillä on tietysti ollut, mutta ne on selvitetty ilman riitelyä. Riitely on täysin tarpeetonta, ja riitely rikkoo parisuhdetta aivan turhaan.

Mä vaan itken ja itken. Välillä makaan hiljaa kyljelläni. Sitten joku ajatus tulee mieleeni ja purskahdan itkuun. Äsken kävin suihkun alla itkemässä.

Mies istuu patjalla lattialla ja kirjoittaa jotakin romaanin mittaista vuodatusta. Olen tämän kaiken keskellä etsinyt tietoa ja sanoin äsken miehelle, että löysin puhelinnumeron, johon hän voi maanantaina soittaa (asuntoasiat ym.). Mies sanoi vihaisesti, että älä puhu mulle!

Sitten taas itkin mentyäni sänkyyn makuulle. Mulla on kamalan paha olo. Tuntuu, että oksennan kohta.

Lähde ulkoilemaan, juoksemaan, lenkille. Urheilu toimii hyvin tuollaista olotilaa vastaan. Ja mielesi varmasti yrittää keksiä vastaväitteitä tätäkin ajatusta vastaan, mutta kannattaa lähteä silti.

Mun äiti tulee pian kylään. Ilmoitin miehelle, muttei sanonut mitään, tuijotti vain läppärin näyttöä, kun kirjoittaa edelleen sitä jotakin... Jäähyväis(haukku)kirjettä? En tiedä aikooko olla täällä, kun äiti tulee.

Niin, saa jakaa kokemuksia, jos joku on tai on ollut samassa tilanteessa.

Jos yksi mies on naisen todennut paskaksi ja laittanut kiertoon, ei sellainen kelpaa muille kuin tarpeiden tekoon (panemiseen). Varmasti sama asia jos mies on narkki tai alkkari, ei se kelpaa muille naisille kuin huvitteluun ja hyötykäyttöön.

Ihmiset eivät muutu. Varsinkin naisten on vaikea hyväksyä tuota ja yrittävät turhaan muuttaa miestä.
Ehdottomasti samaa mieltä. Vain jokin jättimäinen asia, kuten esim. uskoontulo voi muuttaa ihmistä, mutta siinäkin on omat huonot puolensa. Suurin osa meistä ihmisistä ei muutu vaikka kuinka yrittäisi, ja vaikka kuinka haluaisi. Jos joku vannoo muuttuvansa, ei häntä kannata uskoa. Hän on varmasti tosissaan, mutta lupaa sellaista, jota ei pysty toteuttamaan. Tuossa tilanteessa pitää miettiä, kykeneekö hyväksymään toisen sellaisena kuin hän on, ja jos ei, tekee sitten sen mukaan päätöksensä.

Ehdottomasti samaa mieltä. Vain jokin jättimäinen asia, kuten esim. uskoontulo voi muuttaa ihmistä, mutta siinäkin on omat huonot puolensa. Suurin osa meistä ihmisistä ei muutu vaikka kuinka yrittäisi, ja vaikka kuinka haluaisi. Jos joku vannoo muuttuvansa, ei häntä kannata uskoa. Hän on varmasti tosissaan, mutta lupaa sellaista, jota ei pysty toteuttamaan. Tuossa tilanteessa pitää miettiä, kykeneekö hyväksymään toisen sellaisena kuin hän on, ja jos ei, tekee sitten sen mukaan päätöksensä.

Jep! Eli ihminen on hyväksyttävä sellaisena kuin hän on. Ellei kelpaa tai ei synkkaa, tai rakkaus lopuu, kannattaa lopettaa suhde ja jatkaa elämää.

Tuo kuulostaa kyllä vain tekosyyltä sille, ettei myöskään itse tarvitsisi koskaan muuttua vaikka miten olisi tarvetta.

• Tykkää
Reactions: Mandala
Tuo kuulostaa kyllä vain tekosyyltä sille, ettei myöskään itse tarvitsisi koskaan muuttua vaikka miten olisi tarvetta.

Ihminen voi muuttua sillä tavalla, että ensinnäkin hän oppii ja kasvaa iän mukana. Muuttuminen tapahtuu siis itsekseen. Miehet usein hieman pehmenevät iän myötä ja tunnepuoli tulee enemmän esiin. Ihminen ei muutu sillä keinolla, että häntä ei hyväksytä sellaisena kuin hän on, vaan painostetaan muuttumaan.

Omasta halustaan ja tarpeestaan ihminen voi hillitä hieman käyttäytymistään. Kuten pisteliäs henkilö saattaa oppia hieman hillitsemään kieltään, koska tietää siitä olevan haittaa ihmissuhteille. Kuitenkin henkilölle itselleen saattaa tulla ahdistusta siitä ettei voi päästää höyryjä ulos.

Ilkeästä, tunnekylmästä, välinpitämättömästä, tai väkivaltaisesta ihmisestä ei kuitenkaan saa tehtyä kilttiä, hellää ja empatiakykyistä millään ilveellä.

Rankka päivä takana. Tilanne ei enää ole niin räjähdysaltis, kiitos mahtavan perheeni, jonka kanssa keskusteltiin tänään useampi tunti. Olen tosi liikuttunut heiltä saamastani /-mme tuesta :'(

Edelleen mies aikoo muuttaa erilleen heti kun asunto löytyy. Ja mies nukkuu tämän(kin) yön lattialla patjalla.

Kuule arvaa mitä.
Sulla on bipolaarinen häiriö, eli kaks-suuntainen.
Sanoit että olet ollut jo pidempään huonolla tuulella, eli sulla on masennuskausi, mutta sää olet tällä hetkellä myös ainakin hypomaniassa josset maniassa. Sen näkee ihan sun kirjoituksista, ei sun ajatukset nyt mene ihan normaaleissa mittasuhteissa.
Sulla on sekamuotoinen bipo, eli olet masis jaksolla, mutta tunteet kuohuu maniassa.

Suosittelen, että hakeudut heti päivystykseen, ja pyydät jotain rauhoittavaa ajatusten rauhoittamiseksi ja että saat nukuttua. Josset saa nukuttua, oireilet huomenna yhä pahemmin.

Hakeudu hoitoon, hanki itsellesi pysyvä lääkitys tasaamaan tunnehuippuja.
Harmi ettei kukaan ole tajunnut sairauttasi :(

Kuule arvaa mitä.
Sulla on bipolaarinen häiriö, eli kaks-suuntainen.
Sanoit että olet ollut jo pidempään huonolla tuulella, eli sulla on masennuskausi, mutta sää olet tällä hetkellä myös ainakin hypomaniassa josset maniassa. Sen näkee ihan sun kirjoituksista, ei sun ajatukset nyt mene ihan normaaleissa mittasuhteissa.
Sulla on sekamuotoinen bipo, eli olet masis jaksolla, mutta tunteet kuohuu maniassa.

Suosittelen, että hakeudut heti päivystykseen, ja pyydät jotain rauhoittavaa ajatusten rauhoittamiseksi ja että saat nukuttua. Josset saa nukuttua, oireilet huomenna yhä pahemmin.

Hakeudu hoitoon, hanki itsellesi pysyvä lääkitys tasaamaan tunnehuippuja.
Harmi ettei kukaan ole tajunnut sairauttasi :(
Et sä voi tehdä tuollaista diagnoosia nettikirjoittelun perusteella! On ihan normaalia olla vaikka sokissa kun ero on käsillä. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kannattaa ehkä hakea apua. Suosittelen myös uuden harrastuksen aloittamista, että menisi sinne vaikka väkisin jotta saa uuden viiteryhmän ja tapaa uusia ihmisiä, ei niin että se tekeminen heti luonnistuisikaan.

Yhteistyössä