Hae Anna.fi-sivustolta

Vamon kuukautiset vituttaa

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä M. Eikäläinen, 29.04.2012.

1. M. Eikäläinen Vierailija

Joka kerta kun vaimolla on kuukautiset, hän käyttäytyy kuin heikkopäinen, huutaa, lähettää epäkohteliaita tekstiviestejä, jne jne. Miksi ? Mitä mä tein, kun vaan olin normaalisti.

Naiset, mikä tää kuvio on, eikös kuukautiset ole kuiten kin ihan normaalia , ei sen takia tarttis aloittaa perheriitaa ?

2. tt Vierailija

M.Eikäläiselle
    Niin, arvaa vituttaako vaimoasi. Ei se niin mukavaa ole nämä puolukkapäivät.
    Monellekin naiselle tulee hormonaalisia juttuja. Joku siivoaa hullunlailla ja saa energiavirtaa muutamaa päivää ennen. Voi olla jäsenkipuja, migreeni, vatsakipuja, tai muita särkyjä. Hermostuneisuutta jne.
    Joillakin voi olla niukat, tai todella runsaat vuodot, jolloin kuukautistenkin odottelu tuntuu harmittavalta.
    Keskustele vaimosi kanssa silloin, kun on rauhallinen jakso.
    Oma ukkoni on maininnut jotain omasta hermostuneisuudestani, lievää ärtyneisyyttä, mutta en ole koskaan lähetellyt tekstareita, tai muutoin viestitellyt. Enkä puhunut mitään tyhmää.
    Ei se vaimosi mikää tollo ole ja täytyy hänen myös osata kuukautisten aikaan hillitä itseään.
    Menköön gynelle, jos vaivat ovat mahdottomia kestää.

3. mä vaan.. Vierailija

Onko teillä lapsia? Jos ei ole ja aikeissa on niitä tehdä niin eikö olisi jo aika alkaa toimiin? Jos lapsia toiveissa, joka kuukautinen pettymys on todella turhauttavaa ja masentavaa ja saa aikaan aikamoisia ylireagointeja.

Jos lapsia ei ole toiveissa tai ne on tehty, kannattaa vaimo ohjata lääkärille. Onko mahdollista, että vaihdevuodet tulossa vai onko niin nuori nainen, että PMS-oireilusta kyse? Siihen auttaa ssri-lääkkeet, otetaan joitakin päiviä tai viikkoja ennen menkkojen alkua. Kyllä rauhoittuu.

Parasta kaikille olisi, että esität ymmärtävää. Se on ihan paras toimintatapa. Halit, silittelet, otat syliin jne. Kaikkea muuta kuin riitaan vastaamista. Voit yllättyä hänen reaktiostaan. Tule kertomaan miten kävi.

4. aikuinen nainen Vierailija

Hanki akka jolla ei ole enään kuukautisia eli vanha harppu.

5. Tai sitten... Vierailija

...nainen, jolla on hormonikierukka:) . Minulla on ollut parikymmentä vuotta eikä kuukautisia koko aikana. Seksi maittaa milloin vaan ja elämä on ihanaa!

6. M. Eikäläinen Vierailija

Lasta on yritetty, eli tästä syystä varmaan sitäkin vihasempi, kun menkat alkaa ! Oikein arvattu.

Silti pitäis pystyä käsittelemään asioita jollain järkevällä tasolla. Nyt meikäläistä on alkanut arveluttaa koko avioliitto. Ei mikään rauhaisa satama ainakaan.

Yritin keskustella, mutta hyvä ettei kämpässä hajonnut koko astiastot ja muutakin...

7. Musta jakso Vierailija

Vaimosi kärsii pahoista PMS oireista. Hän ei valitettavasti pysty "kohtauksen" aikana käsittelemään asioita järjellisesti ja siksi toimii miten sattuu.

8. mä vaan.. Vierailija

Tiedän mistä puhut. Mun avioliiton viimeinen pisara taisi olla hoidoissa epäonnistuminen. Purin kaiken turhautumisen mieheen, varsinkin, koska hän ei ollut valmis lahjasoluhoitoihin. Tilanne kävi niin sietämättömäksi, että eipä siinä oikein tainnut miehen mielestä olla muuta tehtävissä kuin ero. No, edelleen olen lapseton eikä lapsia iän puolesta enää tule. Sen voin sanoa, että kun ei ole ketään kenelle räyhätä niin ei ole PMS-oireita eikä muutenkaan pinna kireällä. Lähinnä suru puserossa, kun jäin lapsettomaksi.

Joten, mieti tarkkaan haluatko jatkaa yritystä vai mieluummin erota. Jos erota, tee se pian, jos vaimosi on sellaisessa iässä että on kiire tehdä lapsia. Anna hänelle mahdollisuus saada ne lapset jonkun toisen kanssa. Kunpa minun ex-mieheni olisi ensisijassa ajatellut minua, kun en itse pystynyt itseäni suojelemaan tai että minulla olisi ollut voimia jaksaa lapsettomuuden surun kanssa ja ajatella itseäni ennen muita. Jos kaikki olisi ollut kunnossa, olisin tajunnut jättää hänet itse ja tehdä lapset sellaisen miehen kanssa, joka todella olisi halunnut lapsia minun kanssani. Mies vain jätti kertomatta, että hän ei halunnut lapsia - siis minun kanssani. Niinpä minä kärsin lopun ikääni, hän voi tehdä lapset vielä 90v jos haluaa. Epäreilu on tämä maailma.

9. M. Eikäläinen Vierailija

Nyt jälleen kerran huomaan, että naiset kirjoittaa vaikka kuinka pitkiä vastauksia pelkkien oletusten perusteella. Eli jostain syystä aloit syyllistämään minua siitä, että oletat että vaimoni ehkä pitää minua syypäänä lapsettomuuteen. Sinulle voin kuitenkin mainita, että minulla on jo yksi lapsi aikaisemmasta liitosta, joten ilmeisesti olen kykenevä saamaan lapsia.

Tietenkin omakohtaiset kokemuksesi on olleet nk rankkoja, mutta silti olettaisin jonkinsorttista itsekritiikkiä. Tätikin olisi setä jos sillä olis munat :)

10. ohjeeksi Vierailija

Tai puoliso jolla on kulli, sillähän tuosta pääset.

11. lisään Vierailija

Jos nyt "vamon" kuukautiset veetuttaa, homoll niitä ei ole ;D

12. mä vaan.. Vierailija

Ja sinä tulkitset kirjoituksiani miten haluat. On ihan mahdollista, että teidän sukusolunne eivät vain toimi yhdessä ja jos näin on, voitte maailman tappiin yrittää lapsia yhdessä niitä saamatta. Silloin on fiksumpaa antaa naisen kokea onnea lastenteon suhteen jonkun toisen kanssa kuin viedä häneltä se mahdollisuus. Onnea lastentekoyrityksille!

13. Kärsivällisyyttä Vierailija

Vaimollasi on pahat PMS-oireet, joita pahentaa se, että raskaus ei ole (vielä) alkanut.

Vaimosi kanssa jutteluun hyvä aika on silloin, kun niitä PMS-oireita ei ole.
    Et ole kertonut, miten pitkään olette lasta yrittäneet. Onko toistaiseksi käytössä ollut luomumenetelmä. Erilaisia kikkoja tilanteen parantamiseksi on, toivottavasti olet yhdessä vaimosi kanssa keskustellut niistäkin.

Ehkä teidän pitäisi keskustella parisuhdeterapeutin luona, jos kahdestaan ei onnistu.

Kun vaimosi on pahalla päällä, sinun täytyy vain kestää. Hellittely tekee hyvää ja monenlainen huomioiminen. yhteinen kävelylenkki voi rauhoittaa. Kun kuukautiset alkavat, kerro, että sinuakin harmittaa, mutta vala uskoa, että te yhdessä onnistutte.

14. Neuvo Vierailija

Ikävää ja epäreilua, että vaimosi kaataa pahan olonsa sinun päällesi, kun kerran olet syytön. Sinuna kuitenkin neuvoisin tekemään samaa kuin muutkin ovat jo neuvoneet: älä provosoidu, älä vastaa riitaan, vaan vastaa olemalla entistä kärsivällisempi. Hiero hänen selkäänsä, tuo herkkuja, ole kiltti. Kuukautisten aikana voi oikeasti olla tosi hirveä olo, tyyliin mahaa ja selkää särkee, on ummetusta ja ilmavaivoja, vatsa turvonnut ja tuntee itsensä valaaksi, päätä särkee ja on kiukkuinen olo. En osaa edes kuvitella, miten paljon pahemmaksi olon tekee lapsettomuuden aiheuttama turhautuminen. Kuukautisethan ovat kuin veistä kääntäisi haavassa, konkreettinen muistutus siitä ettei raskaus ole taaskaan alkanut. Joten yritä kestää, ajattele niin ettei vaimosi ole oma itsensä eikä tarkoita sanomaansa niinä päivinä. Ja tosiaan, joskus kun ei ole tämä tilanne päällä, voisit varovasti kertoa hänelle, että sinusta hän on purkanut kiukkuaan sinuun vähän epäreilulla tavalla.

15. Filmaa Vierailija

Videoi salaa vaimon raivari ja näytä nauha hänelle rauhallisena hetkenä kun PMS on hellittänyt. Kysy miltä hänestä tuntuisi jos sinä käyttäytyisit tuolla tavalla häntä kohtaan säännöllisesti kerran kuussa. Kysy miltä hän kuvittelee tuollaisen sinusta tuntuvan. Usein vimmastunut ihminen ei tajua alkuunkaan miltä hänen käytöksensä näyttää toisten silmissä ennenkuin näkee itse vääjäämättömät todisteet omasta epäreiluudestaan.

16. naiselta Vierailija

Minua naisena ärsyttää kuinka jotkut naiset käyttäytyy PMS- aikana. Itsekin tiedän miltä se voi pahimmillaan tuntua, mutta olen sen lisäksi kokenut raskaushormonit ja keskenmenohormonit jne jne, enkä silti ole ketään nyrkillä naamana vetänyt, rikkonut astioita tai miestäni loukannut.

Olenko itkenyt, ollut känkkäränkkä ja ailahtelevainen? TODELLAKIN, mutta kyllä aikuisen ihmisen sentään JOKIN raja pitää osata vetää, vaikka kuinka hormonit heittelee.

Eli ei miehen mitä tahansa tule sietää, mutta se tulee toki ymmärtää, miten raskaalta hormonaalinen heittely naisesta voi tuntua ja jos nainenkin yrittää käyttäytyä, voisi mieskin hemmotella ja yrittää parantaa naisne oloa ilman kiukkukohtauksen odottelua. Mutta jokin raja pitää olla olemassa tai sitten lääkäriin.

17. neuvo Vierailija

ei kuule haittaa kuukautiset, kun alat panna kunnon miestä.

18. M.Eikäläinen Vierailija

ok. Tule meille käymään, niin poraan sua kakkoseen kokeeksi...

19. vieras Vierailija

Ei kuukautiset ole mikään syy hermostua, ei miehelle eikä naiselle. Ilman niitä meitä ketään ei olisi olemassa.

Mulla ottaa aina hermoon kaikki pms päivinä. Kun kuukautiset alkaa, olen lempeä kuin soliseva puro. Miuta helpottaa se verenpuhdistus joka kuukausi, mitä nyt mahaan koskee (särkylääke siihen siis).

Ja pms päivinä kun hermostuttaa, koitan olla hiljaa, siivota, lenkkeillä tai vaikka pestä mattoja. En halua itse kaataa naiseuttani väärällä tavalla miehen tai lasten päälle.

20. Ei sille paljoa voi Vierailija

Valitettavasti se on tuo luonto naisen niin laatinut, että aika moni nainen on kuukautispäivinä täysin heikkopäinen, itkuherkkä jne. Asiat tuntuvat noin kolmesataatuhatkertaisilta tavalliseen elämänmenoon verrattuna. Pienikin asia tuntuu maailmanlopulta. Joillakin se ei tuota heittelyä tee, ja syvä kateuteni heille. Mutta se on tuurissaan ja yksilöllistä, ei sille paljoa voi. No ehkä jollain lääkkeillä voikin, mutta niissä on sitten taas omat riesansa ja terveysriskinsä. Joskus suuretkin.

Vaihdevuodetkin menevät joillakin huomaamatta, ja toisella on vuoskymmenen verran lähes 'jatkuvat kuukautiset' henkisine sun muine heittelyineen. Arvaa vaan, kumman version nainen valitsisi - jos nimittäin voisi!

Ja kyllä ne on elämänkriisinsä miehilläkin, eri kriisit vain, ja eri korjaustavat. Nainen nyyhkäisee, mies örveltää kännissä niitä murheitaan. Mikä lie kaksisempaa seuraa...

Mutta hommaamalla puolisoksi toisen miehen tuostakin kriisistä pääsee. Mies siis. Nainenkin usein.

21. M.Eikäläinen Vierailija

tämä oli kyllä yhtä tyhjän kanssa.

22. eija Vierailija

..tai mies; niin ois teillä yhdessä lystiä, kunnei tarttis kuukautisten takia tapella...

23. n53 Vierailija

Tai nainen joka käyttää hormonikierukkaa.

Terveisin nainen 53 v. jolla kuukautiset viimeksi yli 20 vuotta sitten.

24. anonyymi myymi Vierailija

Jos nainen ei rauhoituttuaan osaa pyytää anteeksi, niin kyseessä on lähinnä omaa etua ajatteleva tunteeton paskiainen.........ja mikäli pysytte suhteessa tuollaisen kanssa, niin älkää nyt helvetti menko ainakaan avioitumaan ilman avioehtoa. Paras tilanne on se, että laina omissa nimissä ja jos nainen alkaa kusipäiseksi, niin eikun vain säälimättä pihalle ja uutta kehiin -itsehän on tilanteensa aiheuttanut.

25. tiedetään Vierailija

Ei se ole kuin tekosyy kuukautiset, että jos nainen käyttäytyy huonosti. En ole ikinä tai käyttäytynyt huonosti jjuuri mensujen aikaan. Joskus on ollut huono oloa, tai selkää pakottanut. Särkylääkkeitäkin olen syönyt vaivaan, ei siinä edes pysty mitään tekemään kuin olemaan sängyssä ja lepäämään.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri