Raskasta työ on. Antoisaakin, ovathan asukkaat iäkkäitä ja tarinoita piisaa. Mutta henkisesti ja fyysisesti raskasta, kukaanhan ei oikein kotiin sieltä enää lähde, se oli mulle se pahin paikka vaikka kyllä tämän olin tajunnut jo ennen ammatin valintaa.. Kyllä kiintyy nopeasti ihmisiin. Mutta kyllä mä silti suosittelen moista työpaikkaa, vanhuksilla on oikeus hyvään hoitoon, ja siihen voi vaikuttaa olemalla itse heille apu, tuki ja turva. Omaisten ohella siis. Perushoitajan hommia olen useamman vuoden tehnyt enkä ammattia ole vaihtamassa. Vuorotyö tietenkin korpeaa välillä, mutta siihenkin tottuu. Nyt odotan esikoista, ja elämä lapsen syntymän jälkeen vuorotyössä hieman arveluttaa. Katsotaan. Erilaisia hajuja ja "juttuja" siellä työpaikalla tietenkin on, että ihan herkän ei kannata lähteä niitä ihmettelemään, haavoja ja kehon eritteitä muutoinkin. Sellaista.
Älä edes kysy! Olen taas sillä päällä, että jos alan kertomaan niin voi olla, että et haluakaan mennä. Tosin itse olen sairaanhoitajana ja toivon joka päivä, että voisin olla perushoitajana (joo, on ollut huono päivä töissä )
arvelinkin työn olevan raskasta sekä fyysisesti että henkisesti, mutta varmasti myös antoisaa.
Palkkaus kiinnostaa myös. Huonohan se on kuten hoitoalalla yleensäkin mutta kuinka huono??