vanhasta sormuksesta uusi?! ( sattuuko olemaan paikalla asiasta tietäviä ?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsianko??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsianko??

Vieras
Olen saanut vaari vainajalta aikoinaan hänen kihla ja vihki sormuksensa. Nyt olen itse naimisiin menossa ja haluaisin niistä itselleni vihkisormuksen.

Miten tuo käytännössä tapahtuu? Nuo ovat ison miehen sormukset, omat sormet pienet. Voiko jäljelle jäävästä kullasta tehdä esim riipuksen?

Onko kallista teettää oma sormus? kiviähän siihen varmasti voi istuttaa?

Onko kenelläkään kokemusta???

Me teetettiin kultasepällä kihlasormukset. Mies käytti omaansa jonkun perintösormuksensa, johon lisättiin tarvittava määrä valkokultaa. Säästettiin tosi paljon ku miehellä oli materiaali jo valmiina. Mun sormukseen istutettiin yks timantti. Suosittelen..

Mulla oli mummon ja vaarin vanhat vihkisormukset joista tehtiin mulle sulattamalla sormus. Sormukseen istutettiin timantti ja pieni määrä valkokultaa. Timantti maksoi 180? ja koko sormus yht. 250? (saatin vähän alennusta kun kultaseppä oli tutun tuttu)

teetettiin kihlasormukset, mutta ei varsinaisesti "romukullasta" eli omasta ei sulatettu, koska ei haluttu keltakultaisia. no, jokatapauksessa.. voit teetättää sormuksen tuosta vanhasta ja sen koosta riippuen siitä saa ehkä muutakin. toki kannattaa huomioida, että teetetty sormus ei ole samanlaista "hötöä" kuin tehdasvalmisteiset sormukset, vaan hieman massiivisemmat. kiviä voi istuttaa ja oikeastaan mielikuvitus on rajana. ei ole luulytavasti kovin kallis, koska materiaali sulla on omasta takaa.

Minkä kokoinen timantti sulle laitettiin, m? Mulla olis yks sormus jossa timantinpaikka valmiina, siitä on vain tippunu alkuperäinen timantti ja nyt tahtoisin siihen smaragdin... Mahtaakohan maksaa paljon?

Mulla on sellanen käsitys että keltakultaisen sormuksen voisi päällystää valkokullalla? Osaako joku vastata, onko tämä mahdollista?

Olen pohtinut sormuksen teettämistä vanhoista koruista jotka keltakultaa, mutta haluaisin valkokultaisen/hopeisen sormuksen.

Yhteistyössä