vanhemman sairasloma? ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairalomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairalomalainen

Vieras
Eli lääkäri määräsi minut parin päivän sairaslomalle ja lepoon. Vein tyttöni hoitoon kuitenkin tänä aamuna että saan levätä. Rupesi vaivaamaan hoitotädin sanat: Eikö tytöllä ole ollenkaan vapaa päiviä.Säälittää pientä.
Itse olen siinä kunnossa että välillä huippaa oikein kunnolla ja pää tuntuu että räjähtää ohimo. Lääkäri epäili aluksi migreenikohtausta kun oiereet olivat niin rajut ja olin lääkärissä n.12 tuntia tarkkailussakin oireiden takia. Onko minulla oikeus viedä lastani hoitoon vaikka olen kipeä ja kotona?
Miten itse olettte toimineet jos lääkäri määrännyt lepoa?

Olen vienyt tytön päiväkotiin. Nytkin olen sairaslomalla ja musta ei tuolle tytölle ois paljon seuraa niin parempi sen on päiväkodissa. Lyhyempää päivää tosin pidän nyt.

Mutta jos lepoa tarvitsee niin kyllä mun mielestä sen lapsen saa päiväkotiin viedä.

Jos olen sairasloman aikana siinä kunnossa etten jaksa/pysty ulkoilemaan lapsen kanssa ja tekemään ruokaa niin vien lapsen hoitoon. Yleensä kuitenkin haen sitten kotiin aiemmin.

Useimmiten olenkin saanut tarhalta moitteita kun haen jo ajoissa että sainkohan nyt levättyä tarpeeksi.

Oon nyt ite saikulla ja kumpikin lapsi on kotona. Meillä lukee vihkosessa, mikä on saatu hoidosta, et muistathan et vanhempien loma- ja vapaapäivät on myös lapsen vapaapäiviä..
Sairaana olemisesta en sit tiiä..
Ite oon siinä kunnossa, et mieluummin kuuntelen vaikka tuota lasten kihinää ja kähinää kotona kuin et lähtisin hoitoon kuljettamaan.

Lapseni hotopäivä on minun olessa työssä 6-15. Tänään vein hänet aamupalalle eli klo 8 ja ajattelin hakea vähän ennen 15 pois.Eilen saman mittainen päivä lapsellani.
Kiitos vastauksistanne, tuli niin paha mieli hoitotädin sanoista että teki mieli ottaa lapsi mukaan ja lähtee kotiin mutta eihän silloin huilaamisesta olisi tullut mmitään.

Minusta on päivänselvää, että jos äiti / isä on kipeä ja toinen vanhempi töissä, niin lapsi menee hoitoon. Muuten vain vapaapäivänä voi lapsen pitää kotona ja järjestää lapselle yhteistä aikaa. Itse ainakin olen KIPEÄ, kun jään töistä pois eikä minusta silloin ole lapselle iloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon nyt ite saikulla ja kumpikin lapsi on kotona. Meillä lukee vihkosessa, mikä on saatu hoidosta, et muistathan et vanhempien loma- ja vapaapäivät on myös lapsen vapaapäiviä..
Sairaana olemisesta en sit tiiä..
Ite oon siinä kunnossa, et mieluummin kuuntelen vaikka tuota lasten kihinää ja kähinää kotona kuin et lähtisin hoitoon kuljettamaan.

Tottakain pidän lapseni pois hoidosta silloin kun itsellä on lomaa tai vapaa päiviä mutta ne on erittäin harvasssa, sillä olen n.6 kk työelämässä kerralla ja työttömän loput vuodesta.
Kyse oli nyt sairalomasta

Nyt tänään tuntusiltä että voin paremmin ja tein sitten kotitöitä( viikkasin pyykkiä ja keräsin likasii vaatteita tytön huoneesta) nyt on sit taas sellanen olo et ei jaksa. Otin parin tunnin unetkin.Ei taida musta olla töihin huomennakaan. Työ on kumminkin kiivas tahtisempaa kun nää kotihommat. Täytyy kattoo et miten jaksaa illan tytön kanssa kun mieskin on iltavuorossa mutta onneksi mumon on luvannut rientää heti apuun jos tarve vaatii.

Yhteistyössä