V
"vieras"
Vieras
Tilanne on siis se, että olen kahden lapsen yksinhuoltaja, käyn töissä ja tulen ihan ok toimeen. Erossa meni kaikki säästöt ja vähän enemmänkin, joten nyt aloittelen nollasta. Minulla on pieni velaton auto, joka alkaa käymään ahtaaksi lasten kasvaessa. Asuntolainaa on ja jonkin verran opintolainaa. Nyt vanhempani haluavat maksaa osan, että saisin vähän isomman auton. Olen sanonut heille, ettei tarvitse enkä halua ottaa heiltä rahaa. Ovat kuitenkin sitä mieltä, että enempää eivät halua minun ottavan lainaa (autoa varten siis) vaikka sitä saisinkin. Nyt pähkäilen, että mitä teen. Maksaisin tietysti autoa pikkuhiljaa vanhemmilleni takaisin, mutta silti tämä vaivaa.
Oletteko muut saaneet jotain tällaista isoa vanhemmiltanne? Oletteko maksaneet takaisin vai ottaneet lahjana? Onko ollut huono omatunto? Vanhempani eivät todellakaan ole suurituloisia, mutta velattomia.
Oletteko muut saaneet jotain tällaista isoa vanhemmiltanne? Oletteko maksaneet takaisin vai ottaneet lahjana? Onko ollut huono omatunto? Vanhempani eivät todellakaan ole suurituloisia, mutta velattomia.