vanhemmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytär

Vieras
Miten voisin sanoa nätisti äidilleni, että en halua toimia hänen parisuhdeterapeuttinaan, tai kodinhoitajanaan? Olen nyt muutaman vuoden saanut viikottain kuulla vuodatusta isästäni, ja heidän avoiliitostaan. Kuitenkin he ovat minun vanhempani enkä halua asettua kummankaan puolelle. Äitini ei näe enää paljoakaan ympärilleen. Keskustelut joita käymme junnaavat samoista aiheista, joko hänen harrastuksistaan tai parisuhteesta. Jos yritän viedä keskustelua muualle, hän vain sivuuttaa ne tai on keskittyvinään johonkin muuhun. Ja kodinhoito, puutarhanhoito yms on vanhemmiltani jäänyt ihan retuperälle. Usein kun menemme kylään (käymme säännöllisesti yhtenä päivänä viikossa välimatkaa on alle 50km.) on vastassa silmitön kaaos. Menen siis usein juuri siivoamaan heille, ja auttamaan. Mistään alkoholi tai muusta ongelmasta ei ole kyse. Heillä ei omien sanojensa mukaan töiltä tai harrastuksilta jää aikaa mihinkään. En vain enää tiedä miten saisin vanhempani ryhdistätymään, ja hoitamaan asioitaan. En jaksa olla kuuntelija ja auttaja. Heillä on oma taloutensa, niinkuin minullakin. Miten vain saisin sen heille taottua, etteivät he voi olla aina sanomassa että kyllä tänne saa tulla auttamaan. Koska vastuuni lapsuuden kotiin lakkaa? Kohta kahden lapsen äitinä tuntuu naurettavalta paapoa kahta työikäistä ihmistä. Haluaisin saada luontevat välit vanhempiini, isovanhemmat lapsilleni mutta mahtaako se jäädä haaveeksi?

Älä mene sinne lapsuuden kotiin, sinun ei enää tarvitse siitä huolta kantaa koska olet muuttanut sieltä pois. Nyt on vanhempiesi vuoro huolehtia onko siistiä vai ei. Pyytäkää vanhempiasi teille kylään ja voit samalla ilmoittaa että saa kyllä siivota jos mieli tekee.

Jos vanhempasi ovat täysivaltaisia niin älä heitä paapo vaan keskity omaan perheeseesi

JOs vanhempasi ovat terveitä ihmisiä (siis kaikilla varmaan jotain lääkkeitä nykyään on, jos ei muuta kuin kolesteroli, tai verenpaine tai muuta, mutta siis että jos ovat liikuntakykyisiä ja näkevät ym), niin kyllä heidän pitää itse kodistaan huolta pitää. Tai palkata apua. Onhan sinulla oma koti ja lapsi /lapset. Varmasti siinä on tarpeeksi työtä.

Yhteistyössä