Vanhempainraha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiedoton

Vieras
Kertokaas fiksummat, kun mulla on laskettu aika tammikuun lopulla ja mietin minkä verran saan tulevaisuudessa rahaa. Äitiysrahan maksaa työpaikka, mutta mites se vanhempainrahakausi???
Kelan sivuilla lukee et v2008 maksetaan 2006 vuoden mukaan. Mut tehdäänkö ensi vuoden rahojen päätökset tänä vuonna? Siis nyt samalla kun haetaan sitä äitiyspäivärahaa niin haetaanko sitäkin? Ku minähän alan saamaan sitä vanhempainvapaa rahaa vasta sitten joskus toukokuussa (tai joskus).
Vai tarkastetaanko ne rahat ensi vuoden puolella 2007 vuoden mukaisiin tuloihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedoton:
Kertokaas fiksummat, kun mulla on laskettu aika tammikuun lopulla ja mietin minkä verran saan tulevaisuudessa rahaa. Äitiysrahan maksaa työpaikka, mutta mites se vanhempainrahakausi???
Kelan sivuilla lukee et v2008 maksetaan 2006 vuoden mukaan. Mut tehdäänkö ensi vuoden rahojen päätökset tänä vuonna? Siis nyt samalla kun haetaan sitä äitiyspäivärahaa niin haetaanko sitäkin? Ku minähän alan saamaan sitä vanhempainvapaa rahaa vasta sitten joskus toukokuussa (tai joskus).
Vai tarkastetaanko ne rahat ensi vuoden puolella 2007 vuoden mukaisiin tuloihin?

ei kaikki jää vanheimpain vapaalle lainkaan. Kelan sivuilla on hyvin tietoa.

vieras: Minä aion jäädä ja siksi kyselen. Kelan sivuja olen katsonut ja sen varmaan huomasit, kun olin sinne viitannutkin. Siellä on tieto, mutta ei miten käy vuoden vaihteessa...

virpia
Kiitos! Eikös se ole viimeistään 2kk ennen? Mulle sanottiin edellisessä neuvolassa, että seuraavalla kerralla täytetään paperit yhdessä. Vissiin myös lähetetään ne..
Stressaan vissiin ihan turhaan tästäkin asiasta.

Jos äitiysloma alkaa vuoden 2008 aikana, niin päivärahat menevät vuoden 2006 verotuksen mukaan (tai viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan). Jos äitiysloma alkaa vuoden 2009 aikana, päiväraha menee vuoden 2007 verotukset tai niiden puolen vuoden tulojen mukaan. Aivan sama maksaako työnantaja sulle sen alun palkan vai ei, sillä se sun äityispäiväraha maksetaan kuitenkin työnantajalle, joten ajoissa 2 kk ennen laskettua aikaa paperit pitää palauttaa.

Yhteistyössä