Vanhempana on niin vaikea saada enää ystäviä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meikä läinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meikä läinen

Vieras
Niillä on niin helppoa, ystävien suhteen, jotka asuvat samalla paikkakunnalla tai edes maakunnassa, kuin lapsena tai nuorena ja pääsevät käymään lapsuutensa ystävillä ja lapsuuden ystävyyssuhteet tai edes nuoruuden säilyvät.

Vanhana on todella vaikea hankkia ystäviä. Ihmisestä tulee liian arvosteleva ja katkera ja kriittinen. Se vaikeuttaa erittäin paljon ystävien saamista. Lapsi hyväksyy ihmiset sellaisena kuin he ovat. Lapsy hyväksyy erilaisuuden ja suvaitsee muut ja ystävien saaminen on helppoa. Jos siis kotona ei ole kuullut, kun vanhemmat haukkuvat muita ihmisiä. Tällöinhän lapsi uskoo, että niissä on jotain vikaa, jos äiti ja isä ei tykkää ja ei itsekään suvaitse muita.

Itse olen opiskelija ja huomasin, miten vanhempana huomaa asioita joita ei nuorempana mieti. Huomaa esimerkiksi, että joku ihminen hakee ystävissään suhteita, joista voisi olla hyötyä. huomaa, miten hän hankkii tietoa ja hengailee sellaisten kanssa, joita pitää mahdollisesti joskus hyödyllisenä. Ja lapsena ja nuorena tällainen ei haittaisi ollenkaan tai vielä todennäköisempaa, sitä ei edes huomaisi. Tuostakin ihmisestä vaan pitäisi, koska ei huomaisi tuota omaneduntavioittelua edes.

Tai lapsena ja nuorena ei haittaisi kateus ja katkeruus. Ei tarvitisi kuvitella, että tuokin on saanut kuitenkin kaiken niin helpolla ja olemme ihan eri lähtökohdista, ei kannata tuollekaan jutella.

Ja tuon kakarat ovat ihan hirveää seuraa, lellittyjä ja kauheita, hui tuostakin pitää pysyä kaukana.

... Lapsena ja nuorena ihmisissä näki enemmän hyvää kuin huonoa.

Ehkä näin, mutta kannattaa muistaa itse pitää mieli avoimena ja hyväksyä myös erilaisia ihmisiä ystäviksi. Mä olen ainakin ihan aikuisiällä vielä saanut monia ystäviä (mm. töistä, lasten harrastusten kautta), joista muutamista on tullut mulle tosi läheisiä jopa.