Hae Anna.fi-sivustolta

Vanhempien lahja

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä Lahjoittaja, 08.05.2009.

1. Lahjoittaja Vierailija

Mitä te vanhemmat ostatte lapsillenne yo-lahjaksi, joilla jo tuntuu olevan "kaikkea". Rahaakaan ei oikein viitsisi antaa.

2. Kun kirjoitin ylioppilaaksi, oli raha varsin tervetullut lahja, mutta läheisimmiltä - esimerkiksi juuri vanhemmiltani - halusin mieluummin jotain pysyvää, josta jää ikuinen muisto. Onko yo kumpaa sukupuolta? Naiselle sopivia lahjoja (mielestäni) ovat korut.

3. Äskeinen vielä Vierailija

Niin, sain vanhemmiltani kaulakorun ja korvikset, kaulakoru on minulla tälläkin hetkellä kaulassa. Toisilta isovanhemmiltani sain kauniin rannekellon, toiselta isovanhemmaltani sain kirjoja.

4. Lahjoittaja Vierailija

Pojasta kysymys, ja mielestäni raha menee, eikä jää mitään muistoa jälkeen ja rahaahan sitä jälkipolvelle joutuu muutenkin antamaan

5. Miten olisi astiasto/aterimisto/vuodevaatteita tms, jotka voisi sitten ottaa mukaansa omaan kotiin? Jotakin harrastukseen liittyvää? Rannekello? Lahjakortti ulkomaan matkalle?

6. lkjlkjö Vierailija

Meillä oli kaksi ylioppilasta perheessä vuoden välein. Sovimme näiden itsensä kanssa, että ostamme kodinkoneita opiskelukämpäää varten. Ostimme mikron (siis ruuan lämmittämistä varten), leivänpaahtimen, monitoimikoneen, kahvinkeittimen, vedenkeittimen ja silitysraudan. Siis molemmille. Sanottakoon aina, että meillä koko perhe on innokas kokkaamaan. Myös meidän poika. He itse toivoivat tällaista lahjaa ylioppilaslahjaksi. Tytär nyt valmistuu ja molemmat ovat opiskeluaikansa olleet tyytyväisiä näihin lahjoihin.

7. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Meillä on kaksi ylioppilasta ja nuorimmainen pääsee tänä keväänä yo:ksi.
    Vanhimmalle ostimme lahjaksi uuden auton.
    Keskimmäinen sai omakotitalotontin.
    Nuorimmainen on pyytänyt lahjaksi ulkomaanmatkaa, ja sen hän toki saa.
    Täytynee ostaa hänelle vielä koruja tmv. koska hänen lahjansa on kaikista "halvin".

8. meillä Vierailija

Meidän vanhin sai matkan kuuhun, mutta pitää antaa vielä rahaa kun oli niin halpa.

9. meillä.. Vierailija

.. isoveljeni sai vanhemmiltani Leijona-kellon kaiverruksineen. Kumminsa "heräsivät" ostamaan hänelle Oliivin syviä ja matalia lautasia. Nyt olemme keränneet hänelle saman sarjan kahviastiastoa.

10. Markku_86 Vierailija

Siis eihän rannekello nyt liity mihinkään harrastukseen?!?!?!?!?!

11. Onpas sitä Markku nyt vitsikäs... "Jotakin harrastukseen liittyvää" oli oma ehdotuksensa ja "rannekello" toinen - ja samoin ne astiastot/aterimet ja ulkomaanmatkat olivat ihan omia vinkkejään, nekään eivät liittyneet harrastukseen.

12. Lahjavero? Vierailija

Tulee vaan aika kova lahjaverokin jo noin arvokkaista lahjoista. Me olemme myös ostaneet asunnon pojan valmistuttua, mutta se n edelleen meidän nimisämme ja poika asuu siinä vuokralla; näin vältyttiin ylimääräisiltä veroilta

13. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1

Älä sinä päätäsi vieraiden ihmisten verotusasioilla vaivaa ;)
    Kyllä verottaja puolensa pitää tarvittaessa.

14. Lahjavero? Vierailija

Jaa että veronkiertoa sitä harrastetaan... No, edestänsä löytää, minkä takseen jättää, sanotaan.

15. Suolilja Vierailija

16. Katri911 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  17. Kunnon kello Vierailija

No ostakaa sitten kunnon sveitsiläinen merkkikello, eikä mitään Leijona-halpista, jonka saa kolmellakympillä. Sellainen kello, joka säilyy pojalla koko iän muistona JA käyttöesineenä. Raymond Weil, Omega, Tag Heuer jne.

18. Kello Vierailija

Olen samaa mieltä, kunnon kello, joka säilyy ja pitää arvonsa vuosikausia.
    Ostimme yo-lahjaksi pojalle Tag Heurin kello, oli todelle pidetty lahja. Vaikka ei alunperin kelloa halunnutkaan. Kunnon kello ja merkki niin jopas oli mieleen.

19. Kunnon kello Vierailija

Minä ostin pikkuveljelleni kunnon kellon, kun nuorimies täytti 18 vuotta. Kyllä on mieleen, vaikka arkena käyttääkin pääsääntöisesti sykemittaria kellon paikalla. Isä ja äiti ovat ostaneet auton tai antaneet esim. 10 000 euroa tilillä ja siihen pankkikortin merkkipäivinä. (18-vuotispäivä tai ylppärit.)

20. hhhhh Vierailija

Minä annoin porttikiellon. Pärjätkööt omillaan vast edes.

21. Kyllä pojallekin Vierailija

Minä kyllä olen antanut pojilleni korulahjat ja hirveän mieleisiä ovat olleet, tärkeitä. Molemmilla on rannekorut, niitä on miehillekin monenlaisia tarjolla.

22. Kellokalle Vierailija

Ihan vain omasta puolestani sanon, että kelloa en haluaisi, koska en käytä kelloa koskaan. Olen kyllä saanut niitä lahjaksi parikin kertaa. Katson ajan kännykästä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri