Vanheneeko lomapäivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paa.

Vieras
Olen hoitovapaalla vuoteen 2013 asti, minulle on viime lomankertymiskaudelta kertynyt 20lomapäivää. Vanheneeko lomat? Saako ne pitää hoitovapaan aikana, vai pitääkö ne säästää hoitovapaan jälkeiseen aikaan, eli vuoteen 2013?
Itse suunnittelin että olisin voinut pitää ne nyt, että saisi mukavat kesälomarahat sitten. En tiedä sopiiko tämä sitten työnantajalle.. Postia laitettu kyllä jo,

Ei mulla ainakaan ole mihinkään vanhenneet, olen ollut v. 2005 asti kotona. Nyt kesällä pidän muutaman viikon ennen kuin palaan töihin hoitovapaiden päätyttyä, ja säästöönkin jää vielä vähän niitä vanhoja lomapäiviä. Hassuinta on, että saan loma-ajan palkkaan kaikki yleiskorotukset mitä tänä aikana on ehtinyt kertyä... Tavallaan siitä on siis mulle hyötyä että pidän lomat vasta nyt hoitovapaiden päätteeksi!

Ne pitää erikseen hakea työnantajalta "säästövapaaksi", jotta säilyvät,muuten eivät säily. 2010 lomat piti meillä hakea 2011 alkuvuodesta (en nyt muista tarkalleen, oliko helmi-vai maaliskuun loppuun), ja nyt vudoen 2011 pitämättömiä lomia voi hakea säästövapaiksi loppuvuodesta, ja pitää hakea viimeistään ensi vuoden alussa.