Vanhimman tytön kanssa välit poikki!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton äiti

Vieras
Niin...näin vaan on.Oli risteilyllä ja oli puhunu paskaa kaverinsa äidille sillon.
Tyttö 16v. mutta nyt mun pinna täyttyi.Olen erittäin pitkäpinnanen,mutta en mä kaikkea sulata.Isäpuoli muka hakkaa häntä,vaikka TIEDÄN,että ei ole totta.
Olenko MÄ nyt kauhee äiti,kun "hylkään" oman lapseni??

Mulle kyllä herää kysymys MIKSI hän inhoaa isäpuoltaan niin paljon että keksisi tuollaisia juttuja:(??! Mä en kyllä pystyisi hylkäämään omia lapsiani ja tyttäret on 19v ja 18v...

Tuossa iässä nuori voi liioitella, mutta oletko ihan 100% varma, että isäpuoli ei kohtele tyttöä kaltoin poisaollessasi, henkinen väkivalta?

Ota selvää asioista ja juttele tytölle.
Mitä jos tuo oli hätähuuto, koska ei uskalla puhua äidille, joka on enemmän isäpuolen kuin lapsensa puolella.

Ei savua ilman tulta, ei edes teini-iässä

No se että hylkäät lapsesi antaa epäilijöille lisää aihetta laittaa tuulta purjeisiin. Opetat lapsellesi että kurjat asiat lakaistaan maton alle. Sen sijaan, ryhdistäydy, selvitä asia perin pohjin ja niele kiukkusi ja toimi niinkuin aikuinen. Saat olla syystäkin kiukkuinen ja vihainen, ja on ok, että lapsesi sen tietää, mutta hänen täytyy tuntea että sinä välität ja kotiin voi aina tulla. Oletko varma että tämä ei ollut lapsen hätähuuto että häntä ei kuunnella? Ja sinä menet ja hylkäät hänet?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Nuo on varmasti hankalia tilanteita. Mun ei ole tarkoitus kyseenalaistaa tai epäillä, mutta mistä tiedät että isäpuoli ei ole lyönyt?
Voimia!

Kun vain tiedän!!!

Ei ollut tarkoitus loukata kysymyksellä. Älä katkaise välejä. 16v on vielä lapsi ja tarvitsee äitiään.

Kyllä tyttärelläsi on joku syy kertoa tuollaisia asioita, kuuntele (syyttämättä) mitä hänellä on sanottavana...voitko olla aivan varma, ettei isäpuoli lyö? Eivätkö he ole koskaan kahdestaan? Kyllä luottaisin enemmän lapseni sanaan, kuin miehen. Jos väkivalta on oikeasti täysin poissuljettua, voisiko tyttäresi kaivata huomiota ja huolenpitoa? Sinä olet aikuinen, joten tilanteen selvittäminen on vastuullasi.

Olet kauhea.

Sun tehtävä on tukea lasta silloin kun hänellä on vaikeaa ja sitä hänellä selvästikin on syystä, tai toisesta. Kenties siitä syystä ettei äiti tue?

Lapsella/nuorella on kyllä jokin syy valehteluun. Sinun tehtäväsi on selvittää se syy ja muuttaa tilanne eikä hylätä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Onneton äiti:

Olet. Oli lapsi minkäikäinen tahansa, olet. Lapsia ei hylätä, edes aikuisia lapsia. Lapsista voidaan luopua, jos se on lapselle parempi, mutta ei hylätä.

mulle kävi nuorena niin että ei mun oma äitini uskonut muo, kaverit kyllä, ja yks kerta kun oltiin talon kerhohuoneessa niin sinne ukko sit tuli muo heittelemään, kaveri juoksi kauhuissaan ulos ja raahas oman isän paikalle ikkunan taakse kuuntelemaan, hän sitten kerto totuuden mun äidille..

Käy herranjumala juttelemasta tästä jossain muualla kuin tällä palstalla! Tiesitkö esim sitä, että ammattilaiset olisivat osanneet sanoa jo monta viikkoa sitten että seuraava syyte tyttäreltäsi on isän/isäpuolen hakkaaminen? Ja älä yhtään ylläty, jos hän seuraavaksi sanoo hänen käyttävän hyväksi. Sitten jos hän joutuu esim lastenkotiin, hän voi aloittaa itsensä vahingoittamisen, esim viiltelyn.

Nämä kaikki ovat käytöstä teiniltä, joka etsii itseään ja JOTA EI SAA JÄTTÄÄ YKSIN! Mene ammattilaisen puheille, et ihan selvästi hallitse tilannetta! Sinun ei kuulu hylätä häntä!! Sairaalassa oli sanottu (en halua sanoa kenelle) että nuorella on asiat vielä hyvin NIIN KAUAN KUN TE VANHEMMAT OLETTE LÄSNÄ! Tietäisittepä kuinka moni nuori täällä makaa yksin, ilman yhtään vierasta.

Älä anna periksi, yritä ymmärtää ja hanki nyt heti apua, sitä saa kun myöntää ettei enää selviä.

n.1,5v. sitten tyttö oli jo "sijaishoidosa", tuli kotiin kaikki oli hyvin pitkään,mutta nyt taas....Olen varmaan huono äiti ja en osaa kasvattaa teiniä.Itse olin teininä kiltti,mutta tää mun tyttö on tullut biologiseen isäänsä täysin.Valitettavasti!!! Eli manipuloiva ja hallitseva.

epäilijöille... hyvin voi teini keksiä tuollaista, ei siihen muut välttämättä tarvita, kuin liian vähän viikkorahaa tms.

toivottavasti ap saat jotenkin asiat vielä selvitettyä, vaikka helppoa se ei varmasti tule olemaan. Älä luovuta!

Voi apua... Sulla pitäisi nyt kyllä hälytyskellojen soida ja lujaa. Ota selvää asioiden todellisesta laidasta. Vaikka nyt suututtaisi, niin ei kannata sen antaa sumentaa järjen valoa. 16v. on vielä hyvin nuori, melkein lapsi. Hän kaipaa sun tukea ja suojaa, koska olet äiti! Jonain hätähuutona tuon näen! Mulla on samanikäinen tytär, joten voit vain kuvitella, miltä tuntuu. Teinit osaa kyllä olla dramaattisia, mutta ei tulisi kyllä mieleenkään mennä välejä laittamaan poikki :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olet. Oli lapsi minkäikäinen tahansa, olet. Lapsia ei hylätä, edes aikuisia lapsia. Lapsista voidaan luopua, jos se on lapselle parempi, mutta ei hylätä.

Peesi tähän. Miks helvetissä hylkäisit lapsesi kun hän sinua (ehkä eniten tähän mennessä ) tarvitsee :o ?

Sun on selvitettävä nämä asiat lapsesi kanssa. Ja kannattaa ehkä ottaa avuksi joku ammattilainen, jos et yksin pärjää.
Ja mä aloittaisin siitä, että se ukko ei ole hetkeäkään yksin tytön kanssa.. Löi tai ei.

n.1,5v. sitten tyttö oli jo "sijaishoidosa", tuli kotiin kaikki oli hyvin pitkään,mutta nyt taas....Olen varmaan huono äiti ja en osaa kasvattaa teiniä.Itse olin teininä kiltti,mutta tää mun tyttö on tullut biologiseen isäänsä täysin.Valitettavasti!!! Eli manipuloiva ja hallitseva.

Tuossa iässä hormonit ja aivojen kehitys voi laittaa lapsen sekaisin. Kun vain muistat että hän ei ole tahallaan ilkeä, hän ei vain hallitse itseään eikä ynpäristöään. Hän on siis täysin yksin ja avuton. Tuo on hätähuuto, ja lapsesi ei osaa nöyrtyä ja pyytää apua.

Olet huono äiti. Kun päätit synnyttää lapsesi, päätit samalla kantaa vastuun hänestä LOPUN ELÄMÄÄSI. Sinun tehtäväsi on auttaa lastasi (myös pääsemään eroon valehtelusta ja manipuloinnista) ammattilaisten avustuksella vaikka tarvittaessa.

En muuten yhtään ihmettele, jos lapsesi häiriökäyttäytyy, jos äitinä on on kylmä ääliö, joka on valmis hylkäämään 16- vuotiaan lapsensa.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Olet huono äiti. Kun päätit synnyttää lapsesi, päätit samalla kantaa vastuun hänestä LOPUN ELÄMÄÄSI. Sinun tehtäväsi on auttaa lastasi (myös pääsemään eroon valehtelusta ja manipuloinnista) ammattilaisten avustuksella vaikka tarvittaessa.

En muuten yhtään ihmettele, jos lapsesi häiriökäyttäytyy, jos äitinä on on kylmä ääliö, joka on valmis hylkäämään 16- vuotiaan lapsensa.

nii just,sitähän mä oon.Muuten vaan itken lapseni takia naamani turvoksiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Alkuperäinen kirjoittaja just:

nii just,sitähän mä oon.Muuten vaan itken lapseni takia naamani turvoksiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Olet hylkäämässä lastasi. Piste. Mitkään itsekseen itketyt itkut eivät tee asiaa toiseksi. Ota itseäsi niskasta kiinni ja muutu aikuiseksi tasapainoiseksi vanhemmaksi tyttärellesi. Ala hankkimaan hänelle apua, ala olemaan hänen tukenaan!!!! Pistä muut asiat taka-alalle ja tyttäresi ykköseksi elämässäsi! Hän tarvitsee sinua nyt.

Niin...näin vaan on.Oli risteilyllä ja oli puhunu paskaa kaverinsa äidille sillon.
Tyttö 16v. mutta nyt mun pinna täyttyi.Olen erittäin pitkäpinnanen,mutta en mä kaikkea sulata.Isäpuoli muka hakkaa häntä,vaikka TIEDÄN,että ei ole totta.

Ei voi olla banhemmilla lapsen janssa völit poiki ja vata 26vee. Pitääisiosi asua vieläkotona,

Yhteistyössä