Vanhin lapsista pienempien hoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieitin vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieitin vain

Vieras
Mitäs olette mieltä.. minulla on kolme lasta, josta vanhin on nyt 7-luokalla, nuoremmat 7v ja 9v. Olen tähän asti vienyt lapset yökylään, jos olen lähtenyt baariin, mutta mietin, et iän puolesta vanhin voisi varmaan jo kotona huolehtia pienemmistä?

Muistan itse yläasteelta sen, että muutama muukin tyttö minun lisäksi kävi hoitamassa ala-aste ikäisiä lapsia, jos vanhemmat olivat omissa menoissaa.

Minkä ikäisinä muut ovat antaneet nuoren hoitaa pienenmpiä?

Riippuu niin lapsista.
Oon mäkin jo 9 vuotiaana hoitanu yön parikuukautista vauvaa ja sen jälkeen ihan säännöllisesti. Yläaste ikäisenä hoidin taaperoa+ vauvaa yön yli aika usein.

Mutta ton oman 16 vuotiaan hoteisiin en puolta tuntia pitemmäksi aikaa uskalla jättää noita pienempiä (2,4 ja 10 vuotiaat).

Kyllä tyttö vastuuntuntoinen on, että sen puolesta kyllä voisi hoitaa. :) Joskus vaan herättänyt ihmettelyä muissa se, että vien aina hoitoon. Oikeastaaan ensi kertaa on ollut nyt mielessä se, että tyttö voisi hoitaakin pienempiä. Mitenhän sitä on omien lasten kohdalla niin "arka", ettei millään uskaltaisi jättää, vaikka itse samassa iässä hoiti vieraita lapsia.. :D

Riippuu toki lapsesta, mutta itse olen "joutunut" jättämään pienemmät (6v ja 9v) vanhiemman lapsen huollettavaksi aamulla aikaisin töihin lähtiessä. Jos töihin lähtö on ollut esim. klo. 04.00, niin tuohon aikaan kukaan ei tule hoitamaan lapsia kotia edes pyydättäessä. Tuolloin lapset ovat olleet n. kymmeneen saakka yläasteikäisen hoidettavana. Ongelmaa ei ole ollut, monesti on asiasta juteltu myös tämän hoitajan kanssa.
Kuitenki toivon, ettei tällaisia aamuvuoroja kohdalleni tule kovin usein, sillä ei ole mukava tunne tuolloin lähteä töihin.

Muille reissuille voisin yöksi jättää, jos olen lähellä ja puhelimen tavoitettavissa kokoajan. Baarireissulle en koska silloin olisin ottanut alkoa ja ympärillä meteliä. En pystyisi rentoutumaan jos tietäisin olevani kokoajan vastuussa lapsista. Joku aikuinen siis lasten seuraksi.

[QUOTE="vieras";29044554]Klo23 jälkeen pitää olla täysikäinen hoitaja talossa...[/QUOTE]

Kuka näin määrää? Meillä 17-vuotias on ollut koko yön kolmen muun lapsen kanssa iältään 9, 7 ja 6. Eikä oltu baarissa vaan toinen töissä ja toinen sairaalassa.

Yöllähän lasten "hoito" on kaikkein helpointa kun nukkuvat.

vahtii välillä pieneten unta kun käyty leffassa tai lenkilla illalla miehen kanssa..baariin en lähtis ja jättäis lapsia kotiin..jos jotain sattuu haluan olla selvinpäin tavoitettavissa..tuolta leffasta ollaan 10min sisään kotona jos joku vaikka alkaisi oksentaa tai jotain muuta=)

Yhteistyössä