Vanhoja vappumuistoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei mitään kummempaa.. Lapsena sprayserpentiini ja hiusvärit oli päheitä :D

Kai mä oon lapsuudenkin jälkeen vedellyt pitkin stadia jossain tyllimekoissa taikasauvan ja tiaran kanssa, tai pupunkorvat päässä ja tupsu persiissä jne. Mutta tollasia vetoja oon tehnyt muutenkin kuin vaan vappuna.. Kauheen rajottunutta mun mielestä että saa hubailla vaan vappuna, pitää tehä sillon ku tuntuu siltä :)

Eräs vappu jäi mieleen surullisena. Osuttiin kaveriporukalla kolaripaikalle ensimmäisenä. Kolarissa kuoli lapsi ja vanhempi naishenkilö. 2 loukkaantui, toinen vakavasti. Toinen osapuoli oli rattijuoppo.

Olin tuolloin 17-v ja tuo vapun muistan aina.

-
Vappu -00, ainoa vappu, joka jäänyt yksityiskohtaisesti mieleen - johtuu varmaan siitä, että olin koko vapun kuskina selvinpäin. Tai siis vaimon kanssa olimme - vaimo tuli seuraksi ja otti vain muutaman.
Eli meidän oli tarkoitus kuskata yksi tuttavapariskunta kotiin, matkaa oli noin 60 km ja molemmat ihan umpikännissä.
Talutamme vaimon kanssa ensin nämä rakkaat kaverit auton takapenkille istumaan, jotka alkavat välittömästi nuoleskelemaan, siinä kännisen örinän lomassa.
Yhtäkkiä tälle miespuoliselle tulee huono olo ja oksentaa auton lattialle. Toteaa vaan, että nahkapenkeissä on niin voimakas haju, että hänelle tulee väkisin reaktioita.
Ei muuta kuin auto tiensivuun, oksennusten kippaaminen pihalle ja siistiminen. Haju totta kai jäi.
Tämä sama neropatti sitten vähän ajan päästä sanoi, että taas alkaa tulla ylöspäin ja ennen kuin ehdin tehdä yhtään mitään auton pysäyttämiseksi, tämä avaa takaikkunan ja oksentaa n. 120 km/h vauhdista pihalle. Voitte kuvitella, minkä näköinen auton kylki oli perille päästessä.
Tuona samana iltana ja samalla reissulla tuli sitten vielä sakot.
Tämän jälkeen en ole enää vappuna enkä juhannuksena kuskiksi lähtenyt. :D Ainakaan näille.

oltiin 15vuotiaina viettämässä vappua kahden kaverin kanssa meillä, kun mun vanhemmat oli poissa. Ei siis juotu tai mitään, vaan heiteltiin vesi-ilmapalloja ja herkuteltiin. Yhtäkkiä toisen kaverin isä soitti, että tämän kaverin äiti on kuollut. Kaveri lähti sitten sairaalaan ja vappufiilis oli aika mennyt meiltä kahdelta muultakin.

Yhtenä vappuyönä esikoisen isä tippui/hyppäsi/tönäistiin (kukaan ei tiedä) jokeen, ongittiin hengissä ylös mutta ehti olla upoksissa liian kauan ja kuoli muutaman päivän päästä.
:(

Tampereella vietin kaikki lapsuuteni vaput. Hyviä muistoja vaan on jäänyt, ja vappupallo oli aina pääasia, kun sen sai valita. Ennenvanhaan oli muitakin kaasupalloja kuin foliopalloja.

Yhden vapun kyllä muistan, kun olin jo teini, mutta äiti oli pakottanut mut taas Treelle mukaan ja olin niin vihanen, että heitin ikkunasta vettä kadulla kävelijöitten niskaan.

Ikuisesti painunut mieleen kun äiti ja sen sisko lähtivät juhlimaan vappua. Äiti täyttä vappupäivänä 40vee. Mummo tuli kotiin meitä muksuja vahtimaan (olin 10v silloin ja siskot nuorempia). Heräsin yöllä/aamulla kauheeseen kikatukseen ja katsoin ikkunasta kun äiti konttasi serpentiinit kaulassa ja korkkari suussa (toinen jalassa) kotiin. Se nauro niin hillittömästi että makas välillä kippurassa maassa ja huuteli siskolleen et kuolen nauruun,auta nyt..

Äiti on muuten absolutisti,mutta vappuna vetää hirveet lärvit. Tällainen perinne kulkenut jo vuosia. Jostain syystä tuo muisto jaksaa naurattaa,eikä ollut tippaakaan ahdistava. äitini on perus vakava ja hillitty ihminen ja siksi kait se oli niin huvittavaa kun se ei vaan voinut lopettaa nauramista ja oli kerrankin aidosti onnellisen näköinen ja lapsen silmissä melko hassu..

Yks "oma muisto" on kun 14 vee varastettiin isin viski pullo ja karattiin kaupungille. Värjäsin tulan siniseksi ja sateessa se väri valui ja pilasi valkoisen villapaidan. Oltiin kaverin kans pusukisaa,eli kumpi saa illan aikana useemman suukon. Kapsahdin sitten sinisenä ja litimärkänä jokaisen miehen/pojan kaulaan ja pussasin lupia kyselemättä.. Ihanaa "viatonta" teini häsellystä!! :p