Vapaa-aika..omat menot..*kuhan mietin*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Miehen kans on tasaisin väliajoin kinastelua siitä, miten usein voi mennä "harrastamaan" ja miten kauas.
Yleensä mies on käynyt vain omassa kaupungissa ja n.1-2/kk+mitä sen pelikaveri käy välillä meillä.

Mies on kuitenkin puhunut, että haluaisi käydä myös vähän kauempana pelaamassa, kerran olivat, useempi henkilö päivän reissulla pelaamassa.
Eikä siinä sinällään mitään, ja tiedän että joidenkin miehet reissaa paljon enemmän.

Mutta tulee paha mieli jos/kun joudun sanomaan että jospa et menis, tai mies saattaa myös itekin sanoa,että siellä ja siellä olis semmoinen peli, mutta en oo menossa.

Välillä tuntuu että miehellä on mielessä vain tuo harrastus, et vaikka olis kotona niin suunnittelee vaan pelijuttuja jne.
Joskus mietin että sanon sille että senkun meet, vaikka viikon ajan just niinku tykkäät.Katotaan näkyykö sitä miten paljon kotona. :kieh:

Ymmärtääköhän tätä kukaan..kuhan puran mieltäni.. :ashamed:
Vaikutan varmasti ihan joltain pirttihirmulta..*päästäisköhän sen äijän patterista irti välillä :kieh: :D *

Meillä on molemmin puolin sellanen, että saa mennä jos huvittaa, oman harkinnan mukaan. Toisinaan mies käy enemmän, toisinaan minä. Mut nyt kävi silleen, et mä en oo päässy mihinkään pitkään aikaan, syystä että kaikkialla kaikki sairastaa ja ei oo menokaveria. Ja mies taas on käyny koko ajan jossain miesten illoissa, pelaamassa, metillä jne... No nyt se sitte eilisen illan oli pelaamassa ja tänään ois ollu metästys, nii se kysy multa, että voisko se mennä sinne metillekki. Sanoin, että ihan sama, mutta vähän kyllä on paha mieli ku en oo ite päässy pitkään aikaan minnekään. Nii se ei sit menny. :D Huomas sen itekki, että vois kai tota kotonaki olla...

Minä oon kans tosi huono sanomaan 'et menis tällä kertaa', vaikka mieskin yleensä kysyy moneen kertaan onko varmasti ok jos menee.

On kausia jolloin ei käy missään, joskus taas useampi juttu pienemän ajan sisään - liittyen työhön, harrastuksiin tms.

Meillä minä olen ehdottomasti se joka harvemmin missään käy, ihan monestakin syystä... ei ole 'ketään kenen kanssa mennä', lapset syntyneet tässä niin peräkkäin että usein ollut joko imetys tai raskaus menossa tahtia hiljentämässä tms.

Olisinko tässä kuuden vuoden aikaan käynyt kerran viihteellä, kerran yksinäni äitillä yökylässä ja kerran parin päivän lomareissulla ilman muuta perhettä.

En lainkaan valita sitä etten useammin missään käy, ei ole siitä kyse ettenkö 'pääsisi'. Haluaisin useammin käydä 'jossakin', mutta sekin on lähinnä itsestä kiinni.

On kausia jolloin miehen menemiset harmitti enemmänkin, koitan nykyään asennoitua eri tavalla. Ei kuitenkaan ole kyse mistään ryyppyreissuista. Silloin ainoastaan harmittaa jos meillä on lasten kanssa muutoinkin jo pideämpi rupeama kotona oloa eli vähän päästy mihinkään, silloin ei tunnu hyvältä että viikonlopun koittaessa mies ei olekaan kotona vaan reissuissaan.

En kuitenkaan allekirjoita jostakin lehdestä hiljattain lukemaani kolumnia jossa puhuttiin että lapsiperheissä on yleistä pitää 'kateuden kalenteria' johon joko mielessä tai oikeasti merkataan kaikki omat ja puolison menot ja vertaillaan jatkuvasti kumpi menee enemmän.

Kiitos vastauksista!

Kyse ei ole todellakaan siitä, ettenkö "saisi" mennä.Mies yrittää välillä patistaa jonnekin, mut en vaan osaa lähteä..ei oo oikeen kaveria ja oon hirmu huono muihin tutustumaankaan ku oon niin hiljanen.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Kiitos vastauksista!

Kyse ei ole todellakaan siitä, ettenkö "saisi" mennä.Mies yrittää välillä patistaa jonnekin, mut en vaan osaa lähteä..ei oo oikeen kaveria ja oon hirmu huono muihin tutustumaankaan ku oon niin hiljanen.

Kuulostaa tosi tutulta :flower: . Kuitenkin sitä kaipais omaakin menoa enemmän, mut huono repiä tyhjästä...

mä oon katkera akka :kieh: Mun mies käy usein milloin missäkin ja tuntuu, että jos mä oon tunninkin poissa ja tuun kotia, niin mies heti huomauttelee, että vähän olit kauan yms. Meillä 4 pientä lasta ja ei se oo helppoa niiden kanssa olla jatkuvasti yksin. Meillä olis keskustelun paikka edessä :(.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
mä oon katkera akka :kieh: Mun mies käy usein milloin missäkin ja tuntuu, että jos mä oon tunninkin poissa ja tuun kotia, niin mies heti huomauttelee, että vähän olit kauan yms. Meillä 4 pientä lasta ja ei se oo helppoa niiden kanssa olla jatkuvasti yksin. Meillä olis keskustelun paikka edessä :(.

No alkuun meilläkin oli vähän niin että jos viivyin vähänkin pidempään, vaikka parikin tuntia, niin mies saattoi soittaa ja kysyä millon tuun.

Mutta menee se noinkin, että mies on paljon enemmän muutenkin poissa kotoo, kun töissä käy ja vielä harrastaa ja mie hoidan lapset kotona..ei se mies osaa kuvitellakaan mikä hoitaminen niissä voi olla, ja teillä vielä enemmän lapsia ku meil.:(

Toivotaan että saisitte puhuttua asiat kuntoon!

Joo, mä oon vielä toistaiseksi kotiäitinä ja välillä väsynyt. Sitten mies lähtee suoraan töistä päin johonkin menoonsa, niin tuntuu, että hajoan, kun oon aamusta iltaan lasten kanssa yksin :ashamed: . En haluaisi olla tämmöinen... Mies sitten jaksaa aina sanoa, että mee töihin jos haluat omaa aikaa :kieh: . aloitin oman harrastuksen ja innostuin siitä tosi paljon ja sitten mies sanoo, että taasko sä meet. se ei edes itse huomaa mitä tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Joo, mä oon vielä toistaiseksi kotiäitinä ja välillä väsynyt. Sitten mies lähtee suoraan töistä päin johonkin menoonsa, niin tuntuu, että hajoan, kun oon aamusta iltaan lasten kanssa yksin :ashamed: . En haluaisi olla tämmöinen... Mies sitten jaksaa aina sanoa, että mee töihin jos haluat omaa aikaa :kieh: . aloitin oman harrastuksen ja innostuin siitä tosi paljon ja sitten mies sanoo, että taasko sä meet. se ei edes itse huomaa mitä tekee.

:hug: Höh..ompa ikävää..

Toi on kyl kurjaa ku tuntuu et toinen on vaan koko ajan pois ja menossa. Mut toisaalta se ei ole miehen vika että teillä ei ole kavereita tai paikkaa mihin menisitte omalla ajalla...

Sanon tän vaan siks ku mul oli semmonen tilanne et mies jupisi kun olin menossa ja samalla valitti ettei hällä oo paikkaa mihin mennä. Ei ollut lapsia siis meillä. Mulla meni herne nokkaan koska kohtuutonta siitä on mua syyttää jos ei ole kavereita.

Mut siis sit ku meette nii miehellä ei oo mitään asiaa soitella perään tai kiiruhtaa teidän menoja =)

Alkuperäinen kirjoittaja Yoda:
Toi on kyl kurjaa ku tuntuu et toinen on vaan koko ajan pois ja menossa. Mut toisaalta se ei ole miehen vika että teillä ei ole kavereita tai paikkaa mihin menisitte omalla ajalla...

Sanon tän vaan siks ku mul oli semmonen tilanne et mies jupisi kun olin menossa ja samalla valitti ettei hällä oo paikkaa mihin mennä. Ei ollut lapsia siis meillä. Mulla meni herne nokkaan koska kohtuutonta siitä on mua syyttää jos ei ole kavereita.

Mut siis sit ku meette nii miehellä ei oo mitään asiaa soitella perään tai kiiruhtaa teidän menoja =)

Siis minä en ainakaan millään tapaa syytä ketään siitä ettei ole paikkaa minne mennä! Ja kyllä sitä nyt sen verran on että jos haluaa tosissaan johonkin mennä niin paikkakin löytyy. Meinaan vaan ettei sellaisia tilanteita tule usein vastaan että itsellä olisi järjestettyä menoa ellei sitä itse tosissaan järjestä.

En millään tapaa ole katkera miehen menoista tai omieni vähyydestä, vaan itse ajoin takaa sitä että jos on oltu jo pidempään lasten kanssa vain kotiympyröissä niin kyllä sitä miehen läsnäoloa kaipaa taas kun vapaapäivä hälle koittaa. Silti en ole tanut vielä kertaakaan sanoa 'jos nyt et menisikään', ajatellut vain toisinaan.

Aiemmassa suhteessa (ei ollut lapsiakaan) olin minä se joka menin ja toinen se joka napotti kotona, mikään ei ärsyttänyt niin paljoa kuin toisen mököttäminen ja ne jatkuvat soitot 'koska tulet' jne.

Miekin koitan olla mököttämättä tai mitään, kun mies taas ilmottaa jostain menosta. Parempi että ilmottaa, kuin että vaan häviäisi jonnekin :)
Mutta se, kun se jankuttaa ja kyselee että onhan se nyt varmasti ok,jos hän nyt menee..se ärsyttää ja sillon tekee mieli sanoa että painu nyt vaan niin pitkälle ku jaksat eläkä jankuta siinä :kieh:

Yhteistyössä