Hae Anna.fi-sivustolta

Varhainen lento - yöpyminen?

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä Eevis, 25.08.2011.

1. Eevis Vierailija

Missäköhän kannattaisi yöpyä Helsinki-Vantaalta lähtevää aikaista lentoa ennen? Voiko kentällä yöpyä? Mikä olisi edullinen hotelli lähistöllä?

2. Hotellit löydät Lepää hyvin Helsinki-Vantaan hotelleissa - Helsinki Airport - Lentoasema

Siinä on sekä lentokentällä sijaitsevat hotellit (kalliimpia) + lähistöllä olevat lentokenttähotellit, joista on bussikuljetus kentälle. Oletko autolla? Joissakin hotelleissa yöpymiseen sisältyy viikon pysäköinti hotellin parkkipaikalla, jolloin ei tarvitse erillistä maksullista parkkipaikkaa käyttää. Jos taas olet valmismatkalla, niin joissakin hotelleissa on erikseen hinnat näille. Ja tietenkin etukortit vaikuttavat hintaan. Minä olen yöpynyt Pilotissa ja Rantasipi-hotellissä, eikä kummastakaan ole valittamista. No, Pilotissa oli tosi pienet huoneet, mutta eipä se nukkumista haitannut.

3. Vaihtoehtoja Vierailija

Kannattaa katsoa hintoja myös kansainvälisten varaussivustojen kautta. Esim. dhr.comin kautta saattaa huoneen saada selvästi edullisemmin kuin suoraan hotellista. Hinta voi olla jopa alle valmismatkalaisten tarjousten.

Hotel Glo on terminaali 2:n alakerrassa ja Hiltoniin pääsee katettua käytävää pitkin. Nämä ovat kalleimpia, mutta dhr:n kautta Hiltonista on irronnut kahden hengen huone alle satasellakin.

Cumulus, Holiday Inn ja Rantasipi ovat keskenään suunnilleen samanhintaisia ja ihan ok kaikki. Niistä on ainakin aiemmin ollut yhteinen bussikuljetus kentälle. Pilottikin on ihan mukava, mutta huoneet tosiaan todella pieniä ja varsinkin kylppäri muistuttaa laivan hytin kylppäriä, mutta eipä tuo yhden yön majoittumisessa haittaa. Bonus Inn on minulta kokeilematta.

4. Usein käynyt Vierailija

Bonus Innissä olen yöpynyt lähes joka kerta jos on joutunut Helsingistä lähtemään aikaisin tai tulo on ollut myöhään. Siistit huoneet, useimmissa myös keittiönurkkaus, aamiainen ok ja alkaa aikaisin.
    Hotellissa yöpyjille maksuton pysäköinti ja kuljetus kentälle/kentältä.

Varata kannattaa ehdottomasti jonkun kansainvälisen varaussivuston kautta, hinta on yleensä ollut huomattavasti alle hotellin omien hintojen. Itse käytän yleensä Otels.comia, antaa yöpymisistä pisteitä joita voi käyttää seuraavan yöpymisen maksuun. Hinnat olleet aika kohdallaan.

Bonus Inn on huomattavasti Pilottia mukavampi, jossa sielläkin on tullut muutaman kerran yövyttyä. Holiday Inn on tietysti hyvä jos sattuu edullisen huoneen saamaan eikä ole autoa mukana, sekin on vuosien mittaan tullut kokeiltua.

Kaikkiaan itselleni on osunut tuo Bonus Inn parhaiten koska yleensä olen aina ollut auton kanssa liikkeellä. Viime kokemuksesta taitaa tosin tulla jo parisen vuotta kun saatiin toimiva lentoyhteys myös tänne periferian kentälle eikä enää ole juuri tarvetta Helsinki-Vantaata käyttää.

5. Eevis Vierailija

Holiday Inn näytti olevan edullisin 74 euroa/2 hgen huone. En mene autolla, kun olen 3 viikkoa matkoilla. Lentokentälle pitäisi kehittää jotain edullisempaa yöpymismahdollisuutta. Glo on tosi kallis.

6. jepjep... Vierailija

Itse yövytään Sokos Hotel Vantaa nimisessä hotellissa, joka on Tikkurilan juna-aseman vieressä. Aamulla kälpitään asemalle, ja siitä menee lentokenttäbussi helsinki-vantaan lentokentälle. Hinnasta en osaa sanoa kun sain työpaikan kautta sellaisen lahjakortin joka nyt käytetään hyväksi kun lähdetään egyptiin ja tarvitaan aamulennon takia majoitus edelliselle yölle. Löytyyhän noita paikkoja kun panet hakusanaksi lentokenttähotelli.

7. konetonttu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Riippuu ihan siitä, miten varhainen lento. Aina voi myös harkita omenahotelli+taksi -yhdistelmää. Riippuu myös siitä että kuinka paljon on valmis maksamaan. Lentokenttäkin on kyllä auki tietääkseni koko yön, joskaan ravintolat eivät ole.

Last edited: 12.07.2013
  8. Mukavuudenhaluinen Vierailija

9. Mukavuudenhaluinen Vierailija

Tikkurila ja Omput ovat kaukana, jos kalliita aamuminuutteja laskee. Ja taksi maksaa.
    Bonus Inn Airport Hotel on ollut myös meille usean kokeilun perusteella se paras. Hyvä hinta-laatusuhde, siisti, lähellä lentokenttää, ilmainen kuljetus suoraan sinne, autoparkkikin sisältyy huonehintaan.

10. vierailija Vierailija

Bonus Inn on ollut siitä hyvä, että siellä saa "koko hoidon" halutessaan henkilökunnalta. Varsinkin myynti-ja markkinointipomo on innokas vaakamambooja.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri