Varhaisia merkkejä raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jännäilijä

Vieras
Tänään tasan viikko ovulaatiosta ja pari päivää on ollut todella äklö olo että pelkkä ruoan ajatteleminenkin saa oksettamaan, vessassa oon saanu juosta vähän väliä, yölläkin joudun nousemaan vessaan, närästää ihan hulluna ( ihan sama mitä syöt tai juot), vihlaisuja välillä nopeesti noustessa alavatsalla, rinnat tuntuu hieman painavimmilta.

Onko kenelläkään tullut varhaisia merkkejä raskaudesta?

Mulla on vastaavanlaiset oireet ollut jo pari viikkoa ja nyt kahden terveydenhoitaja puolesta epäillään että raskaus olisi todellisuudessa jo kuukauden pidemmällä (viimeisten menkkojen perusteella nyt olisi 5+1). Eli melkoisen harvinaista että oireet alkaisivat noin pian.

Sen tiedän että raskauden alkuvaiheessa voi tuntea juuri noita klassisia merkkejä, mutta myös raskautumatta voi tuntea samoja oireita, varsinkin jos toivoo raskautumista:snotty:

Sen tiedän että raskauden alkuvaiheessa voi tuntea juuri noita klassisia merkkejä, mutta myös raskautumatta voi tuntea samoja oireita, varsinkin jos toivoo raskautumista:snotty:

no meillä on niin sopivasti osunu kohillee se seksin harrastaminen juurikin ennen ovulaatiota ja ovulaation aikana. Keskenmenosta on aikaa 11kk ja kierrot meni säännöllisemmäksi viimekuussa kun sain CB:n ovulaatiotestiin hymynaaman ja ajattelin etten tässä kierrossa testaile ollenkaan etten turhaan ajattele raskauden yrittämistä ja en kyllä ole ajatellutkaan, en ole pystynyt oikeen ajattelemaan mitään raskauteen liittyvää kun mulla todella hyvä ja vanha kaveri kuoli tässä 11.12 ja muutenkin ollut joulu säpinöissä.

Luin liberon sivuilta tämmöisen, ja tuo muuten sattui viikolle 3+0 ja mulla olis tänään viikkoja 3+0 jos olis tärpännyt:

Raskaudesta saattaa kuitenkin tuntua joitakin varhaisia merkkejä: muun muassa metallin maku suussa, tiheä virtsaamistarve, pahoinvointi, väsymys, muutokset rinnoissa ja rintojen kosketusarkuus sekä metallin maku suussa.

Minulla alkoi pahoinvointi alkion kiinnittymistä seuranneena päivänä. Moni sanoo, että ei ole mahdollista, mutta minkä minä sille voin että se alkoi. Ja ihan yksösraskaus, ei siis tuplia. Minulla oli viikko ovulaatiosta (=kivuista ja limoista pääteltynä, ja sinä päivänä myös tärppi kävi) pienen pieni vaaleanpunainen kiinnittymisvuoto ja pahoinvointi alkoi tosiaan siitä seuraavana päivänä. Hailakan plussan testasin rv 3+5 illalla, kun en enää malttanut odottaa, kun oireet olivat niin selkeät. Muita oireita äklötyksen lisäksi oli palelu ja väsymys sekä metallinen maku suussa aina välillä.

Ikäväkseni täytyy kumminkin sanoa, että sitä ei tuossa vaiheessa vielä voi tietää, onko kyse raskaudesta vai toiveajattelusta, molemmat kun aikaansaavat oireita. Plussaonnea sinulle kuitenkin! :)

Ap:n oireet kyllä sopii ihan normi kiertoonkin, monesti niitä oireita alkaa etsimään kun jotain kovasti toivoo. Kannattaa muistaa, että vaikka kuinka osuis oviksen aikoihin rakastelut, niin se ei tarkoita että tärppi kävis. Nainen ei ovuloi joka kierto ja ovis kierrossa on noin 25% tärpin mahdollisuuteen...