Varhaisraskauden ultrassa alkio liian pieni? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja miten asian kanssa on käynyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Olen koittanut etsia netistä kokemuksia tälläisestä.
Löytyy ikäviä ja muutama myös positiivinenkin kokemus.

Eli meillä näin...
Tein raskaustestin apteekin omalla 25.4 ja siihen tuli ihan kamerallakin tallennettava haamuplussanen ja seuraavana päivänä tummempi ja siitä tummui ja tummui.
27.4 CB:n digi näytti raskaana 1-2.
3.5 CB:n digi näytti raskaana 2-3.
8.5 CB:n digi näytti raskaana 3+.

Mutta eilen mulla oli ultra ja saatiin viikoiksi vain 6+2. Mittaili pariin kertaan ja ultrasi sisäkautta ja vatsanpäältä. Mitaksi saatiin 5,3mm.
Nuo viikot ei nyt vaan voi pitää paikkaansa.
Koska testi olisi näin näyttänyt plussaa jo rv 2+3, joka EI MITENKÄÄN voi pitää paikkaansa. Ei mikään testi voi näyttää plussaa tuolloin ja nuo digitkin näyttäs väärin.

Ovisplussa mulla tuli 15.4. Oviksesta laskien viikkoja olis pitänyt olla noin 7+ (ehkä 7+1 tai 7+2). Alkion olisi pitänyt olla noin sentin pituinen. En oikeen usko puolen sentin mittavirheeseenkään.:-(
Ruskuaispussi oli mun mielestä aika reilun kokoinen verrattuna alkioon. Ruskuaispussin kokoa ultraaja ei kommentoinut.
Viikoille 6+2 lienee siis normaali.

Uusinta ultra on ensi kuun alussa.
Huoli, ahdistus ja paniikki...:-(
On toivo menetetty olo.

Onko muilla kokemuksia alkion pienestä koosta ja itse on varma, että ei voi olla oikeasti niin vähän viikkoja mitä ultra antoi ymmärtää???

Oletko varma tuosta ovulaatiosta? Ovulaatiotesti kun saattaa näyttää viivoja jopa 5päivää ennen oikeaa ovulaatiota ja viiva saattaa olla lähes yhtä tumma kuin testiviiva.

Mulla aikoinaan annettiin varhais ultrassa viikkoja 4. Mut oikeasti olikin jo 6+ joka paljastu np ultras. Eli voi ne heittää aika paljonkin.

Mun piti olla viikolla 8+ jotain ultraan mennessä, mutta olinkin viikolla 6+1 mittauksen mukaan.

Np-ultrassa koko vastasi sitten niitä viikkoja, jotka silloin pitikin olla. Siis kun ajanlasku aloitettiin tavallaan alusta, siitä viikosta 6+1 :) Rakenneultra on ensi viikon lopulla, mutta ainakin tähän asti on kaikki ollut normaalia. Arvoitukseksi jäi minullekin se, miksi ja miten raskaustesti näytti viikkoa 3+, vaikka todellisuudessa silloin niitä oli juurikin tuo 1-2.

Tämä olis voinu olla ku minun "kynästä" eilen! Tilanne lähes sama, viikkoineen ja mittoineen. Sain alkuviikosta mitan 6,5 milliä, syke oli vahva. Asia jäi vaivaamaan minua sen verran, että kävin tänään uusintaultrassa ja siellä oli reilun sentin kokoinen, viikkoja vastaava kaveri :) Eli en tiedä oliko edellisellä lääkärillä mittausvirhe vai mikä, mutta nyt mitattiin useamman kerran ja ainaki tällä erää kaikki ok!

Eli näkyikö siellä syke? Jos näkyi, niin kaikki on varmasti ok :)

Raskaustesti voi näyttää enemmän jos hcg-arvo on noussut nopeasti. Ei se tasaisesti nouse ja eri ihmisillä tietysti eri tavoi. En nyt tuohon raskuastestiin niin tuijottaisi.

Missä tämä varhaisultra tehtiin? Kuka sen teki?

Oletko varma tuosta ovulaatiosta? Ovulaatiotesti kun saattaa näyttää viivoja jopa 5päivää ennen oikeaa ovulaatiota ja viiva saattaa olla lähes yhtä tumma kuin testiviiva.

Mulla aikoinaan annettiin varhais ultrassa viikkoja 4. Mut oikeasti olikin jo 6+ joka paljastu np ultras. Eli voi ne heittää aika paljonkin.

Oikeestaan tuo ovistesti nyt ei tässä ole se tärkein asia. Mut joo, mulla oli siis o-testissä viiva yhtä tumma, kun kontrolli.
Vaan se, että r-testin olisi pitänyt näyttää plussaa jo 2+3, jos viikkoja siis olisi eilen ollut 6+2 tai niitä viikkoja alkio siis vastasi.
Ja nuo r-testit kyllä kertovat sen puolesta, et tuo oviskin on ollut milloin ajattelin.
Mut tosiaan r-testi EI voi näyttää plussaa rv 2+3.

T:ap

Raskaustesti voi näyttää enemmän jos hcg-arvo on noussut nopeasti. Ei se tasaisesti nouse ja eri ihmisillä tietysti eri tavoi. En nyt tuohon raskuastestiin niin tuijottaisi.

Missä tämä varhaisultra tehtiin? Kuka sen teki?

No, mut mulla näyttä siis eka r-testi plussaa sit jo rv 2+3, jos tuosta ultrasta laskee. Ja sanotaan, et rv 2+0 on se hedelmöittyminen. Alkio ei ole vielä rv 2+3 edes kiinnittynyt, niin testi EI voi näyttää plussaa.
Aloitin siis mielestäni testaamaan aikaisin ja mun laskujen mukaan plussa tuli siis (selvä haamu) rv 3+3, mut ultran mukaan 2+3, joka ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Mikään testi ei näytä tuossa vaiheessa plussaa.

Tuon kokoisia sinttejä on välillä vaikea mitata ja kuvkulma voi olla sellainen,että ei saa mitattua ja tulee vääriä lukuja. Jos kovasti huolettaa niin menisin uuteen ultraan toisaalle.
En kuitenkaan usko,että mitään huolestuttavaa asiassa on.

No voi tsiisus! Lopettakaa käymästä niissä varhaisraskauden ultrissa. Monet on jopa päätyneet tekemään turhia abortteja niiden johdosta.. Ne ultrat on vaan niin epämääräisiä. Itsekin olen noihin päätynyt syystä tai toisesta, mutta onneksi osaan olla tarpeeksi epäileväinen tuota ihme ultralaitetta kohtaan. Suurimmassa osassa raskauksiani, on ultra näyttänyt liian vähän viikkoja, ja viikot on taas täysin pitäneet paikkansa np-ultrassa.

Oikeestaan tuo ovistesti nyt ei tässä ole se tärkein asia. Mut joo, mulla oli siis o-testissä viiva yhtä tumma, kun kontrolli.
Vaan se, että r-testin olisi pitänyt näyttää plussaa jo 2+3, jos viikkoja siis olisi eilen ollut 6+2 tai niitä viikkoja alkio siis vastasi.
Ja nuo r-testit kyllä kertovat sen puolesta, et tuo oviskin on ollut milloin ajattelin.
Mut tosiaan r-testi EI voi näyttää plussaa rv 2+3.

Todennäköisesti ultraajalla on tullut mittavirhe.
mut jos ovis ollut 19.4. niin plussa olis tullut 3+5/6 mikä vois olla mahdollista jos kertaoli viel todellinen haamu ja nyt sulla olis viikkoja 6+6. silloin mittavirhe ei ole enää montaakaan milliä ja täysin mahdollista.

Kuten tässäkin viestissä moni sanoo niin alussa viikot voi heittää, saati sitten päivät.

näkyikö syke?

Joo siis SYKE näkyi kyllä selvästi.

t.ap

mä uskon yhä enemmän mittavirheeseen. itselläni ultraaja ei nähnyt sykettä aikoinaan, viikkoja oli silloin oikeasti se 6+, joten päätyi tulokseen 4+. eli jos syke näkyy selvästi on viikoja lähemmäs 6+4 -7+mitä vaan. mut noihin aikoihin kun millin heitto tarkoittaa kahta kolmea päivää niin ei kannata olla turhan tarkka. mut kannataa varata np-ultra hiukka aikasempaan. itselläni kunjäi viikolle 12+ niin sitä ei voitu enää tehdä koska viikkoja olikin sit jo 14+.

Meillä on kaksi kertaa varhaisultrassa ollut liian pieni alkio.
Molemmat raskaudet ovat kuitenkin jatkuneet ihan normaalisti.
Ilmeisesti vaan hitaita kasvamaan tai myöhästynyt ovulaatio. Testi näytti kyllä plussaa jo kun kuukautisten piti alkaa.

Jos on ollut keskenmenoja.
Yksi havaittu vasta np-ultrassa rv 12+1. Pieni vastasi viikkoja 7+0 korkeintaan ja ei sykettä.
Kyllä sitä vaan haluaa varmistella jo aikaisemmin tietää, että kaikki ei ole kunnossa, kun vasta np-ultrassa.
Sitä ennen minulla oli keskenmeno rv 8+2 ja alkoi ihan itsekseen vuotamaan kotona rajusti.

Ihme stressaamista kyllä. Olkaa nyt tyytyvsiä et a) rakaustesti näyttää plussaa b) ultrassa on löytynyt alkio, jonka SYDÄN lyö. Ei ihmekään jos menee kesken kun porukka haalii stressihormonit kaikesta mahdollisesta. Nauttikaa raskaudestanne hyvät naiset!

Alkuraskaudenultrassa rv6+ (oviksesta) ruskuaispussi, ei alkiota, vuotoa ja kipuja edellinen päivä ja ultrapäivän aamu.

Sovitun tyhjennyspäivän tarkastusultrassa rv7+ pieni sikiö sykkeellä, koko vastasi rv5+.

Rakenneultrassa sikiö vastasi viikkoja, nyt menossa jo rv22+.

Mä kävin ultras rv 7+4. Pikkusen koko vastas kuitenkin vaan 6+5.
Mäkin olin tehny testin jo kolme päivää ennen, kun menkkojen piti alkaa.
Et olis pitäny sit ihan liian aikaisin plussaa. Ei voinu olla mahdollista.
Lääkäri mulle vaan selitti, et raskaus on voinu alkaa myöhemmin.
Tuntu, että ei uskonu mun tehneen raskaustestii silloin, kun kerroin.
Viikon päästä ultraan uudelleen ja pienen koko vastasi 7+0, eli kasvanu joo, mut ihan vähän vaa. Sain vielä uuden ajan viikon päähän, mut päivä ennen ultraa alko vuoto.
Et meillä kasvoi hitaasti ja oli huono merkki. Viimesessä ultrassa vielä näkyi syke.

Toivottavasti ap:llä kaikki kuitenkin hyvin.
Uskon kyllä, et huolettaa ja on varmaan aika vaikee uskoo, et kaikki olis hyvin.

Kävin maanantaina ultrassa ja alkio viikon pienempi.
Ei voi pitää paikkaansa.
Mullakin olis testin pitänyt näyttää plussaa jo 2+5.
Mulla on uusi ultra viikon päästä.

Mustakin olis kiva kuulla lisää kokemuksia samanlaisista tapauksista ja miten raskaus sitten eteni vai tuliko keskenmeno?

heitti kolme viikkoa laskettu aika, uä siis kertoi sikiön olevan pienempi kuin mitä oli odotettu. Kaikki oli hyvin, varattiin uusi "Eka" ultra ja niillä mentiin. Enpä ruvennut asiaa sen enempää miettimään. Terve lapsi sieltä syntyi.

Yhteistyössä