varhaisultraan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninni

Vieras
Onko kellään tietoa ultran hinnasta yksityisellä turussa?
Sain plussauutiset viime viikolla ja nyt kärsimättömällä luonteellani tuntuu (tietenkin...) siltä että neuvola-aika on ikuisuuksien päästä... Haluaisin niin kovasti jotain tietoa siitä onko siellä tosiaan joku. Mutta ihan hirveitä summia sitten taas en viitsisi tuommoiseen oman stressin hoidattamiseen laittaa kun pikkuinen ei sitä tarvitse vaan mahdollisen tulevan äidin pää enemmänkin... Kannattaako mielestänne käydä?

valitettavasti en Turun hintoja tiedä...Helsingissäkin ultra hinnat vaihtelee paljon ite kävin varhaisraskauden ultrassa rv:n ollessa 10 ja hinta oli 61e ja oli kyllä hintansa arvoinen kokemus:) näky söpö duracel heilumassa siellä oli kiva kun näki pikkusen enemmän 2,3cm pituutta oli mut kädet ja jalat heiluvat vimmatusti siellä!!! sai oman mielen kyl rentoutumaan sen ultran jälkeen!!!

Mäkään en turun hintoja tiedä, mutta muuten voin suositella varhaisultraa. Itse kävin viikolla 7+0, sydämen syke löydettiin, mutta muuten se alkio oli vielä semmonen ""möykky"". =) Mutta lääkäri kyllä näki siitä kuulemma vaikka mitä, muttei tällainen harjaantumaton silmäpari. Mutta joka tapauksessa se kyllä varmensi raskauden ja sen jälkeen osasi luottaa, että oikeasti olen raskaana! =) Sen jälkeen pahoinvoinnit ja muutkin oireet ovat tuntuneet paljon siedettävimmiltä kuin ennen sitä, kun ei uskaltanut luottaa että sisälläni oikeasti kasvoi ötökkä.

Ei ole hintatietoa täälläkään, sori =)
Mutta soita ihmeessä ihan reippaasti yksityisille ja kysy hintaa, ja jos on kallis, niin sanot vain, että täytyy vielä harkita, kiitos!

Pitkältähän se aika tuntuu. Voin kertoa, että semmoista se tulee olemaan koko raskausajan. Ensin ei malta odottaa alkuraskauden ultraa, sitten ei malta odottaa rakenneultraa, aika neuvolakäyntien välilläkin matelee, viimeiset viikot ne vasta hitaasti kuluukin jne...

Itse kyllä kärsivällisesti odottelin ihan ne neuvolan tarjoamat ultrat. Extrana kävin kyllä 3/4 d-ultrassa yksityisellä.

Minä kyllä odottelisin sitä np-ultraa. Alkuraskaudessa kun on kuitenkin niin suuri mahdollisuus, että alkio kuolee kohtuun tms. Itse olisin aivan murtunut, kun olisin jo nähnyt pienen ja kuvitellut, että kaikki on hyvin ja sitten seuraavassa ultrassa ei kaikki olisikaan kunnossa.
Raskauden ensimmäinen kolmannes on niin riskialtista aikaa, että minä en ainakaan haluaisi turhia toiveita herätellä. 12. raskausviikon jälkeen, jolloin np-ultra on, niin keskenmenon riski on enää 2%, joten silloin minäkin uskalsin jo iloita pikkuisen näkemisestä..
Jokainenhan toki tekee päätöksensä itse ja valtaosahan raskauksista menee hyvin, mutta itse halusin pitää sen 3 ekaa kk hyvin matalaa profiilia, enkä turhia intoilla..

moi,

Täällä ihan turkulaista tietoa :)

Olin ekassa raskaudessa ultrassa (just kärsimättömänä) Pulssissa, rv 6, no syke löydettiin, mutta muuten ei vielä alkiosta osanut sanoa mitään (ei näkynyt sikiön muotoisena vielä). No sitten kävin neuvolassa ja sain ajan ekaan ultraan, jossa viikolla 11. Ekat lääkärin sanat ""voi.. nyt ei kaikki ole kyllä ollenkaan hyvin.. tämä on ns. tuulimunaraskaus"" jatkoi sitten ihmetellen papereita katsoen, että ""jaa, on kuultu syke, hmm"" Itsekin näin silloin että ""ruudussa sykki"", mutta alkio ei ollutkaan jatkanut kehitystään, vaan se oli ""hävinnyt"" ??? keskenmeno toteutettiin lääkkeellisesti, kun vuoto ei itsestään alkanut. Siinä sitten juhannusta vietettiin :(

Nyt olen uudestaan raskaana, viikolla 17+3. Np- ultrassa kaikki hyvin ja 3 vkon päästä rakenneultra: VÄHÄN ODOTAN SITÄ. Kaikki on mennyt hyvin, mutta kyllä pelko on mukana - eihän sille mitään voi.

En osaa sanoa ""oikeaa neuvoa"", en kadu, että menin silloin varhaisilla viikoilla, mutta oli se kauhea olo seillä seuraavassa kun ei osannut sitten enää pelätä että niin olis voinut käydä!

Kavereilta olen kuullut, että Kaarinassa pääsisi ultraan n. 45 eurolla, paikkaa en tiedä. Itellä se eka ultra yksityisellä maksoi ehkä jotain 80 euroa (en muista).

Onnea sinulle raskaudessasi!

Älä ap välitä tuosta ""Miten vain"" viestistä, aivan älytöntä olisi odottaa np-ultraa (jota ei kaikissa kunnissa edes tehdä!) vain sen takia, ettei tule pettymystä!
Minä ymmärsin viestistäsi, että pääset kyllä varhaisultraan neuvolaan, mutta sinne tuntuu olevan vain pieni ikuisuus aikaa?
Yksityisellä saatetaan tehdä ultra paremmin, ajan kanssa, että sikäli kannattaa varmasti harkita sinne menoa, jos vain raaskit siitä maksaa.

Mä olen ihan samaa mieltä, että älä välitä tuosta ""miten vain"" -kommentista. Mene ihmeessä varhaisultraan, jos se sinua helpottaa. Tokihan kaikki on mahdollista ja 12 rv jälkeen keskenmenot on harvinaisempia, mutta en usko, että varhaisultrasta mitään haittaakaan on, kun tiedostaa tosiasiat. Itse olen menossa myös varhaisultraan, koska gynegologini sitä suositteli minulle, kun sain keskenmenon viime syksynä. Hän suositteli varhaisultraa rv 7-8.
Kävin yksityisellä täällä Helsingissä keskenmenoni jälkeen ultrassa tarkastamassa, että kaikki oli taas ok ja se maksoi n.70Eur kelan korvauksen kanssa. Luulisin, että varhaisultra olisi saman hintainen? Paljon onnea raskaudellesi!

Kavin itse varhaisultrassa rv8 ja mielestani se oli joka pennin arvoinen;) Hinta Espoossa yksityisella oli n. 85€-n. 20€ Kelakorvausta, eli hinnaksi jai about 65€.
Minulla varhaisultraan oli useita syita: rintojen arkuutta ja vasymysta lukuunottamatta tuntui etta 'onko edes raskaana' kun ei ollut muita oireita, jouduin siirtamaan ensimmaista neuvolakertaa eteenpain ja se oli vasta rv 11 joten odotus olisi ollut todella pitka ja halusin jutella tutun gynen kanssa raskaudesta yms. Taman lisaksi tietysti ensimmaista odottavan innokkuus. Mina puolestani halusin tietaa onko vauva olemassa, oikeassa paikassa (ei tuulimuna) ja nahda pienen sydamen sykkeet.
Mieti miksi haluat varhaisultraan ja oletko valmis maksamaan siita? Omat kokemukseni ovat positiiviset, mutta jokainen tehkoon omat paatoksensa oman tilanteensa mukaan;)

Yhteistyössä