varhaisultrasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi panikoija lisää...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi panikoija lisää...

Vieras
Kävin tänään varhaisultrassa ja siellä kaikki ok, vastasi viikkoja (9+1) ja potkikin jo, syke oikein hyvä :)
Ainut mikä jäi vaivaamaan, oli se kun lekuri sanoi kohdunsuun olevan sormenkärjelle auki. vaikka lääkärikin sanoi ettei syytä huoleen pitäisi olla kun ei mitään kipuja eikä vuotoja ole ja kaikki muuten näytti olevan oikein mainiosti. Onko muilla vastaavia kokemuksia, mistä vois johtua. Esikoista odotan, nuoruudesta (n.5 vuotta sitten) löytyy yksi raskaudenkeskeytys rv 13, voisiko tuo vaikuttaa jotenkin asiaan?

Hassu kai mä oon ku näitä mietin, kaipa lääkäri olisi maininnut jos olisi huolissaan!

Jos kohdun ulkosuu on sormenkärjelle auki, niin tuskin se mitään merkitsee. Jos kuitenkin kanavaa on hyvin jäljellä. Eiköhän lääkäri olisi sanonut, jos koko kanavakin olisi poissa ja suu auki sormelle. Varmaan olisi varoitellut jostain keskenmenosta tms sitten. Miksi ihmeessä et kysynyt asiasta silloin lääkärillä ollessa?

Itselläni on sellainen kokemus esikoisen odotusajalta, että kohdunsuu alkoi avautua rv 20+. Omalla kohdallani kyllä huolestuttiin, mutta olisiko sitten se vaikuttanut, että olin vuodellut enemmän tai vähemmän säännöllisesti rv 5+ lähtien. Minua varoiteltiin ennenaikaisesta synnytyksestä ja olin sairauslomallakin 3 viikkoa.

Noh, synnytys käynnistettiin lopulta lasketun ajan jälkeen. Eli ensisynnyttäjälläkin avautumista voi tapahtua ilman, että kyse olisi mistään vakavammasta, vaikka käsittääkseni se on aika epätyypillistä. Uskon kyllä myös, että jos kohdallasi olisi jotain syytä huoleen, lääkäri olisi maininnut asiasta ja määrännyt seurantakäynnin.

Joo itseasiassa paljon tyypillisempää se on, että uudelleensynnyttäjällä on paikat vähän raollaan etuajassakin. Toisaalta en tiedä olisiko tuohon mitään erillistä seurantakäyntiä välttämättä edes määrätty, koska jos noilla viikoilla lähtee menemään kesken, niin eihän sille mitään voi tehdä. Kyllähän se neuvolalääkärikäynnillä jo sitten taas huomataan, että mihin suuntaan tilanne mennyt.

Yhteistyössä