Varhaisultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emiliina

Jäsen
21.11.2007
303
0
16
Osaako joku kertoa, että koskas sinne ihan ensimmäiseen ultraan saa ja kannattaa mennä? Ja ootteko mennyt ihan normaalista yksityisen gynen vastaanotolle vai pitääkö siihen varata joku erikoisaika? Esikoista odottelen, niin kaikki on vielä niin uutta :)

Emiliina ja möllykkä rv 4 :heart: :wave:

Itse menin yksityiselle varhaisultraan epäsäännöllisten menkkojen vuoksi ja samalla siis tarkistettiin, että millä viikolla mahdan olla.
Periaatteessa ei väliä koska sinne menee, mutta alkuun kätilön kanssa puhelimitse arvioitiin viikot ja antoi ajan mulle oletetulle rv 7. Siellä sitten todettiin, että oltiinkin jo pidemmällä joten tuli hoppu saada itselle ensimmäinen neuvola aika.

Ultrassa raskaus kuitenkin näkyy aika varhainkin jo, mutta jos viikolla 4 nyt olet niin malta rauhassa odotella vaikka tosiaan sinne viikolle 7 ainakin. Näkyisi ultrassa sitten muutakin kuin pelkkä piste =)
Eli ehkä paras vaan soitella ja kysellä hoitajalta asiaan mielipidettä.

Neitiperho-pötkö 18+4

Minulle suositeltiin varhaisultraa rv 7 eteenpäin, koska silloin pitäisi varmuudella (jos siis koko vastaa viikkoja) näkyä sydämen syke. Menin tasan rv7 ja siellä kaveri köllötteli oikeassa paikassa ja sydän sykki =) .

Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
saiko siitä ekasta ultrasta jo kuvan mukaan?

Kyllä mä ainakin olen saanut. Tosin eihän siinä kuvassa vielä hirmusesti näy. Kävin aikanaan ultrassa kun viikkoja oli 7+3 ja pituutta oli 1,46cm. :heart: Onhan se huikea tunne kuitenkin nähdä sen pienen sydämen syke. :heart:

Oih, täytyy ehdottomasti varata sellanen, et saa tähän pääkoppaan vähän järkeä. Mitä kautta olette sen varanneet? Neuvolasta vai sit jostain muualta? Meillä ei neuvolassa ole mitään laitteita, siel on vaan terkkari. Mun varsinainen äitiyspoli on kättäri.

Mä olin kovasti menossa varhaisultraan mutta sitten lopulta onneksi päätin etten haluakkaan mennä vaan odottelen sinne turvallisemmille viikoille...

Suosittelen kyllä miettimään varsinkin hyvin aikaista ultrausta sillä monilla saattaa syke ja möykky sieltä löytyä mutta vauva ei jaksakaan kehittyä pidemmälle ja loppuu kuitenkin varhaiseen keskenmenoon. Mitään piruja en halua maalata seinille mutta riski tuossa vaiheessa on vielä kovin suuri ja kun jaksaa odottavaikka kuukaudenkin eteenpäin niin on jo paljon turvallisemmillä vesillä :)

Jaksuja ja tsemppiä ultraan sinne meneville :heart:

Tini+Pingu rv 15+6 (eka ultra 12+0)

Varhaisultrasta ollaan montaa mieltä..
Itsellä oli toispuoleisia kovia kipuja ja pelkäsin kohdunulkoista. Alkuraskauden ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin ja sain siltä osin rauhoittua. Mikäänhän ei tosiaan takaa, että raskaus jatkuisi, mutta toisaalta voi olla, että niskapoimu-ultrankin jälkeen käy huonosti. Oman mielenrauhan takia varhaisultra oli mun juttu, mutta kukin tavallaan! =) Ja kuvan sai mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
Oih, täytyy ehdottomasti varata sellanen, et saa tähän pääkoppaan vähän järkeä. Mitä kautta olette sen varanneet? Neuvolasta vai sit jostain muualta? Meillä ei neuvolassa ole mitään laitteita, siel on vaan terkkari. Mun varsinainen äitiyspoli on kättäri.

Varhaisraskauden ultraa ei kunnalliselta puolelta saa jos ei ole jotain varsinaista ongelmaa, eli yksityinen gyne ja omaan laskuun... Mulla se maksoi pääkaupunkiseudulla n. 80 euroa. Menin viikolla 8 ja kyllä kannatti, siellä näkyi pieni sykivä sydän :heart: Nyt se sama tyyppi on jo 9kk!!!

Itse kävin normaalilla terveyskeskuslääkärillä rv 6+4, kun pelkäsin kohdun ulkopuolista raskautta kovien mahakipujen takia. Terveyskeskuslääkäri ultrasi ja siellä se pieni "klöntti" näkyi ja sydän löi hienosti. Eli mulle ei ns. varhaiskauden ultra maksanut mitään, kun se tehtiin tavallisessa tk:ssa. Nyt tämä "klöntti" on menossa rv 19+5 :heart:

Moi!

Mä kävin varhaisultrassa itseasiassa kaksikin kertaa, ekan kerran rv4+4, jolloin ei näkynyt kuin sellainen musta soikio, lääkäri totesi, että raskaana oot ja oikeessa paikassa on, mutta muuta ei voi vielä sanoa ja ehdotti, että tuu parin viikon päästä uudelleen ja menin sit rv6+4, jolloin sydän jo sykki! Kävin yksityisellä ja makso noin 60-70 euroa/kerta, menihän noihin rahaa, mutta sain ainakin mielenrauhan itse, että ei oo kohdunulkoinen tms. Viikonpäästä on np-ultra eli nyt menossa rv11+2 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tatjana80:
Itse kävin normaalilla terveyskeskuslääkärillä rv 6+4, kun pelkäsin kohdun ulkopuolista raskautta kovien mahakipujen takia. Terveyskeskuslääkäri ultrasi ja siellä se pieni "klöntti" näkyi ja sydän löi hienosti. Eli mulle ei ns. varhaiskauden ultra maksanut mitään, kun se tehtiin tavallisessa tk:ssa. Nyt tämä "klöntti" on menossa rv 19+5 :heart:

Me taidettiinkin sun kanssa silloin tuolla kuumeilijat puolella keskustella näistä mahakivuista joskus ennen joulua. Sä taisit silloin olla meidän pinossa ainoa, joka sai plussan! Ja nyt sä oot jo noin pitkällä! Mullahan oli silloinkin mahakipuja, mutta täti sitten tuli. Nyt samat mahakivut, mutta kauniit kaksi viivaa testissä :heart: Varasin ultraan ajan parin viikon päästä, toivottavasti sydän jo sykkisi, mutta haluan ainakin päästä näkemään, onko pikkuinen oikeassa paikassa :heart:

Eli tehdäänkö varhaisultra masun päältä vai alakautta?

Puolentoista viikon päästä menen ultraan ja olen silloin ilmeisesti viikolla 8, pelottaa ihan pirusti, että onko vaavi oikeassa paikassa jne. Meillä kauan odotettu plussa saatu testiin ekalla ivf:llä.

Kiitos toukonuppu :heart:

Minä jo niin elättelin toiveita, että ei tarvisi rassailla alaosastoa...Jonkun verran saanut jalat levällään olla nimittäin hoitojen aikana. Mutta eipä siitä masun päältä tosiaan mitään pystyis näkee tässä vaiheessa näin kun oikein järjelläkin ajattelee.

Onnea vihdoin saadusta plussasta :hug: Juu, taisin tosiaan olla sillon tuola kuumeilijat-puolella ensimmäisten joukossa, joka sai plussan testiin! Ja tsemppiä varhaisultraan, kun sen aika koittaa :wave:

Puoli väli on juuri ylittynyt, eli rv nyt 20+3 ja rakenneultra keskiviikkona. Sitä odotan jo kuin kuuta nousevaa! Toivottavasti sun odotus menisi hyvin loppuun asti, eli tsemppiä odotukseen :heart:

Yhteistyössä