varmasti raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p

Vieras
En ole vielä rohjennut raskaustestiä hakemaan... Kuulostellut vain oireita, no olen lihonut kyllä kukauden aikana 5kg, rinnat ovat olleet sen kuukauden todella arat ja turvonneet ja kivan näköiset :D, varsinkin nännit ovat kipeät, kuukauden (ehkä ylikin) olen voinut jatkuvasti pahoin mutta en ole oksentanut. Yritän verrata edelliseen raskauteeni jolloin sain keskenmenon todella myöhäisessä vaiheessa ja oksensin sen 13vk.. Rankkaa oli silloin.. Mutta tämän hetkinen tilanne hieman jänskättää, ei halua että käy samoin kuten viimeksi jos vaikka olenkin raskaana, en kumminkaan halua varmistaa asiaa vielä ainakaan lääkärissä... Mieheni reagoi oireisiini vain sillä lailla että hänen mielestään on kummallista kun se yhdestä kerrasta muka tärppäisi, näinköhän luulee että olen pettänyt sitä, ainakin antaa ymärtää puheistaan niin. Emme juurikaan ole rakastelleet koska yhdyntä tuottaa minulle jostain syystä kipua, eihän mies sitä nyt oikein ymmärrä... Mutta ei jaksaisi aiheesta tapellakkaan kovin paljoa. Olen tässä viikonloppuisin nyt kahden kuukauden sisälle juopoitellut ja tupakoinut varmasti sen 5 kertaa ja aika kännit on ollut. Nyt sitten kävi pelottamaan kun aloin oireita tarkastella että jos olenkin ollut raskaana koko ajan niin onko tuleva lapseni nyt vahingoittunut vakavasti, ja miten pystyisin elämään sellaisen kanssa.... Silloin tällöin poltan tupakinkin mitä pahoinvoinniltani pystyn... Jännittäää...Pitäisikö se isi ottaa mukaan sinne raskaus testiin vai hakea sellainen apteekista vai..... Minulla on ihan kauhea panikki asian suhteen.. Sain juuri vakituisen työpaikankiin, mitenköhän siellä suhtaudutaan sitten myöhemmin asiaan....??? apuva....

Ehkä kannattaisi hakea se testi, eikä arvailla. Asioilla on tapana järjestyä! Milloin sulla on viimeiset menkat olleet? Riippuu vähän siitä, oletko vaurioittanut lasta.

se tässä kun en ole niin merkille laittanut milloin on viimeiset olleet ja jne.. Olen aina ollut hieman huolimaton ja mielettömän kiireinen tyttönen, aina menossa ja koko ajan touhuamassa jotakin, työ asiat vievät täydellisesti mennessään. Viikonloppu reissulle lähtiessä otin paketin vuokkosia mukaan jos vaikka kuukautiset alkaisivat, eivät alkaneet.. Juu, se testi hakemaan... Mutta kun en ole varma haluanko tietää, toisaalta toivon saavani vauvan ja joskus olen taas täydellisessä paniikissa jos saankin vauvan.. Ajatukseni ovat jotenkin risti riidassa keskenään. Hyvä mies minulla on, ei varmasti ikinä pettäisi, samat harrastukset ja samat asiat mistä pidetään, talous kunnossa.. Ikäeroa vain 8v, mieheni siis vanhempi.. Kaikki menee loistavasti, mut juuri mitä edellisessä viestissä mainitsin niin minun mieleikuvitus varmasti tekee temppujaan että kuvittelen mieheni kuvittelevan että olen pettänyt häntä... johtuu vissiin jostakin hormooneista, tai kun on niin epävarma olo itsestään.. Hmm...olisiko kuukautiset käväisseet joskus 1kk-1,5kk sitten....???? en ole varma kun eivät ole ylhäällä... Voi lapsi parkaa millaisen mamman saa jos sellainen nyt on edes tulossa, tai sitten ressaan vaan niin rajusti töistä tai siitä että olen raskaana niin oireet johtuvatkin noista... Lähipiirissä sikiää nyt vaaveleita jokaisella, osalla syntynyt, osalla syntyy koht että ei sinänsä huono ajan kohta... Olen vaan niin epävarma...Snif.. Anteeksi jos kuulostaa joltakin provolta, ei pidä paikkaansa....

No onneksi sinulla on asiat varmastikkin niin mallillaan että voit ottaa ihan lungisti ja vaikka pikkaisen arvostella muita, ihan vähän vaan. Ei asiat ihan noinkaaan yksinkertaisesti ole kuin kirjoitin, mutta mitäs hittoa sitä tänne edes kirjoittelemaan kun noin kypsä on vastaanotto asialle...huh huh... korjaankin tässä virheeni ja jään aprikoimaan asiaa ihan vaan tuttavieni kanssa, kumma kun kaikki he ymmärtävät. Noh enää en ainakaan aikaani tuhlaa tällaiseen turhan päiväiseen, asiat järjestyvät kyllä, eikä niissä sen kummempaa edes ole, epävarma vaan onko jotain sattunut parin kännäyksen seurauksena (juhlittiin vuosi päivää 2viikkoa sitten)... oikein hyvvää jatkoo ja onnee poluilles sullekkin... saakeli

Ah, tosi tervettä. Jos ihminen epäilee olevansa raskaana, se tekee useimmiten testin. Kyllä se tieto pitää kuitenkin jotenkin ottaa haltuun. Jos testi on nega, mutta menkkoja ei näy, niin hormonitoiminta saattaa olla hakusessa. Ja aikamoisilta mielialan heittelyiltähän nuo vaikuttavat. Onnea vaan sinullekin niille poluillesi :)

"" kaikki ooon niin helppoo ja täyvellistä"" lal lal laa
Ihme rankutusta sulta, jos toinen on epävarma asioista niin on, se ei ole mikään syy käydä haukkumaan... voi jessus kun voi olla niin vaikiaa jollain, onko asiasi oikeasti niin hyvin että voit käydä neuvomaan. Itsekkin valitsin, kun huomasin olevani selkeästi raskaana niin testejä ei enää tarvittu, silloin yritin kieltää itseltäni vähän väliä tapahtuneen vaikka oikeastaan halusinkin sitä, oli ilo huomata kuinka mieleni muuttui kun huomasin todellakin olevani raskaana, oltiin vähän niinkuin mieheni kanssa vaan arvailtu :D elo ja olo oli ihanaa, ei ollut paineita... Meillä niin hyvä olla nyt kahden muksun kanssa, jäi se odottamisen alku stressi pois... höpö höpö vaan sulle **

huh, huh, oot lihonnut 5 kiloa kuukaudessa! Huh. Ei sillä mitään tekemistä oo raskauden kanssa ja osta se raskaustesti apteekista ja tee testi äläkä siinä valita. Kuulostaa ihan keksityltä jutulta, ei kellään voi olla tollasta oikeessa elämässä eikä kukaan nainen oo noin huolimaton ja huonomuistinen.

Muuta en kommentoi, kuin lausahdusta : kukaan nainen ei voi olla noin huonomuistinen. Minä olen. Jos lasta on toivottu yli vuosi ja kierrot ihan perseellään, 28-54, en minä ainakaan enää edes jaksanut laskea aina, monesko kp on meneillään. Elämä ei aina vaan ole niin yksinkertaista, ystävät rakkaat. olkoon provo tai ei, niin kovasti se saa ihmiset kirjoittamaan. Eikö se ole keskustelupalstan idea?

Mutta kyllä sulla on varmaan jossain ylhäällä, että milloin vikat menkat ovat olleet? Vai ettekö te oikeasti pidä mitään kirjaa tai muista mitä tapahtui milloinkin?

Kukin tavallaan, mutta ihmettelen kyllä kovasti alkuperäisen asennetta. Samahan se on apteekista hakea yksi testi ja saada homma pois päiväjärjestyksestä. Eihän tällaisen keskustelupalstalla kukaan voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Ja mielipidettäkin siitä, onko alkoholi mahdollisesti aiheuttanut vauriota on mahdoton sanoa, jos toisella ei ole hajua, millä rv:lla olisi menossa. Kaikki kun tuppaa vaikuttamaan kaikkeen.

Raskaudesta ei kyllä heti alkuunsa tule +5kg, joten siinä mielessä vaikuttaa aika kovasti promolta. Tai sitten on tullut vaan herkuteltua ja kierrot ovat karanneet käsistä. Kaikki on mahdollista.

""Raskaudesta ei kyllä heti alkuunsa tule +5kg,"" ..raskauden alussa voi tulla painoa 05-1kg viikossa, eli ihan hyvin lähes viis kiloa kuukaudessa. Otetaan selvää asioista myös itsekin. ;P

Yhteistyössä