Varmasti tyhmä kysymys (pankkikorteista) mutta saiskos asiallisia vastauksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä minä

Vieras
Kun mulla oli se automaattikortti (jolla nostaa rahaa) mutta muuta en saanu aikoinaan kun oli velkaa ja ei palkkatuloja (siis se pankki/luotto jolla maksetaan kortilla)...mitä nää nyt on oikeelta nimeltään???

No sitten tässä kotiäitinä ollessa ei tullu käytyä ollenkaan automaatillakaan, vaan mies maksoi kortillaan aina kaupassa jne. Jos tarvisin käteistä, siirsin miehen tilille ja hän nosti autommatilta kauppareissun yhteydessä jne.
Mies kun hoiti tuol kaupungissa useimmiten kauppareissut töiden jälkeen.

Ja nyt kun oli menossa automaatilla - huomasin ettö kortti on menny aikaa sitten vanhaksi - en kyllä muista että pankilta ois tullu ilmoitusta uudesta tai se on hukkunut postia aukomatta.

Otanko siis nettisivujen kautta yhteyttö ja pyydän vaan uutta automaattikorttia (onko tää se nimitys???) kun en mä vielkään saa sitä korttia jolla maksetaan kaupois kun oon työtön nytkin.

Pelkkiä automaattikortteja ei enää ole. Saat pankista Electronin tai debit-kortin, ilman luottopuolta tietenkin. Kyllä kaikki saa kortin jolla voi maksaa kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kävele suoraan pankkiin luukulle:
ja sano että tää on mennyt vanhaksi,tarvitsen uuden.Saat sen samantien mukaasi.

Toi mun pankki on vanhassa kotikaupungissa, eikös se pitäs mennä just sen kaupungin pankkiin jos suoraan haluaa hoitaa. Eikös sen oman nettipankin sivujen kautta voi hoitaa - muistelen että sillon viimeks hoidin....on kyllä niin hatarapää etten voi varmaksi sanoa.

Sillon en saanu kuin ton nosto- ominaisuuden kun just yritin saada sen maksujutunkin siihen.

Mitkä ne on nimeltään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelkkiä automaattikortteja ei enää ole. Saat pankista Electronin tai debit-kortin, ilman luottopuolta tietenkin. Kyllä kaikki saa kortin jolla voi maksaa kaupassa.

Koska toi pelkkä automaattikortti on sit poistunu? Vuodethan tässä on kulunu...

Enää ei ole olemassa pelkkää automaattikorttia, jonka saa heti tiskiltä mukaan. Visa Electronin saa jokainen 10 vuotta täyttänyt, oli tuloja tai ei ja sillä voi maksaa kaupassa ja nostaa rahaa/maksaa myös ulkomailla.

Minä olen kotiäiti ja sain luotollisen visan. Luottokunta ei olisi myöntänyt sitä näillä tuloilla toki muuten, mutta pankki takasi sen. Mihinkään en sitä tarvitse, mutta siiä oli kuukausimaksu vain euron, normi visa ois ollut 2,50e/kk

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä minä:

Koska toi pelkkä automaattikortti on sit poistunu? Vuodethan tässä on kulunu...

Siis millainen on pelkkä automaattikortti nykyään? Itse muistan vain teininä sen silvercardin (vai mikä se oli) jonka sai siis teinit ennen oikeaa pankkikorttia, mutta eikös teineilläkin ole kaikilla jo electron.

Siis millainen on pelkkä automaattikortti nykyään? Itse muistan vain teininä sen silvercardin (vai mikä se oli) jonka sai siis teinit ennen oikeaa pankkikorttia, mutta eikös teineilläkin ole kaikilla jo electron.

Uusia ei enää saa. Se on visa electron. Siis kortti, joka varmentaa aina, että tiltillä on rahaa eikä sitä voi ylittää. (Paitsi että mä olen onnistunu siinäkin!)

Ihanan asiallisia vastauksia - mutta nyt te purskahdatte nauruun , mutta jos joku silti selittäs...miten tuo luottopuoli toimii ja tarkottaa. Tiedän että miehellä se on, mutta eipä oo tullu kysyttyä aiemminkaan. Siis miten se menee kun luotolla maksaa....en tietty tätä edes saa, mutta pitäähän mun tääkin tajuta oikein :(

Ihanan asiallisia vastauksia - mutta nyt te purskahdatte nauruun , mutta jos joku silti selittäs...miten tuo luottopuoli toimii ja tarkottaa. Tiedän että miehellä se on, mutta eipä oo tullu kysyttyä aiemminkaan. Siis miten se menee kun luotolla maksaa....en tietty tätä edes saa, mutta pitäähän mun tääkin tajuta oikein :(

Kortissa on joku ennalta määrätty luottoraja, jonka puitteissa voi tehdä ostoksia. Sitten tulee lasku, joka maksetaan joko kokonaan, jolloin ei mene mitään korkoja (tällöin korttia käytetään ns. maksuaikakorttina ) tai sitten maksetaan vain osa, lopusta alkaa sitten juosta korkoa. Joka myös maksetaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Kortissa on joku ennalta määrätty luottoraja, jonka puitteissa voi tehdä ostoksia. Sitten tulee lasku, joka maksetaan joko kokonaan, jolloin ei mene mitään korkoja (tällöin korttia käytetään ns. maksuaikakorttina ) tai sitten maksetaan vain osa, lopusta alkaa sitten juosta korkoa. Joka myös maksetaan. :)

Joo, noin oli vähän sitä funtsaillu eli niiden tulojen mukaan kai se raja tulenee. Ja kun ei tuloja kuin muutama hullu satanen, eihän sitä voi saada.
Kiitos nyt näin tyhmää kun valistitte :(

Yhteistyössä