Varmat päivät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kulta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kulta"

Vieras
Miten toteutatte asian? Mitä teillä on apuna? Kuukautiskalenteri? Ovistikut? Kuumemittari? Onko teillä kovin säännöllinen kierto?

Itelleni ei sovi sitten mikään ehkäisy ja olisin valmis ottamaan riskin ja kokeilla tätä menetelmää. Tosin mies ei kovin innostunut joten taitaapi tämäkin mennä mönkään... Mut no kertokaas ny kumminkin :)

Anteeksi mitä? Mitkä varmat päivät? itse tulin raskaaksi 2 päivää ennen menkkoja.

Ai ei mikään ehkäsy sovi?
Onhan tässä maailmassa jo vaikka mitä vaihtoehtoja. Ihan varmasti jokin sopii.

VARMOJA päiviä ei ole olemassakaan. ei siis ihme jos mies ei suostu. Varsinkaan, jos hän ei halua lapsia...

Anteeksi mitä? Mitkä varmat päivät? itse tulin raskaaksi 2 päivää ennen menkkoja.

Ai ei mikään ehkäsy sovi?
Onhan tässä maailmassa jo vaikka mitä vaihtoehtoja. Ihan varmasti jokin sopii.

VARMOJA päiviä ei ole olemassakaan. ei siis ihme jos mies ei suostu. Varsinkaan, jos hän ei halua lapsia...

Näin on näppylät jos käytän hormonalista ehkäisyä saan veritulpan. Kierukka ei voida laittaa koska kohtuni on poikkeava rakenteeltaan. Kondomit saa aikaan hiivan ym epämiellyttäviä oireita jopa ne lateksittomatkin. eipä oikein jää jäljelle mitään.

No sitten pitää varmaan unohtaa seksi. Terveyden hoitajana en ole kyllä kuullut ikinä mitään tollassesta tilanteesta.
Mutta varmoja päiviä ei kyllä olekkaan.

Mites ehkäisykapseli tai injektiot? Käsittääkseni ainakin joissain verisuonitukosriskitapauksissa (mikä sanamonsteri :D) pelkkää keltarauhashormonia sisältävät ehkäisymuodot ovat olleet ok. Tosin yleensä käytössä on ollut kierukka ja varmasti riippuu paljon siitä, mistä se tukostaipumus on peräisin.

Oletteko naisten kondomia kokeilleet?

Mites ehkäisykapseli tai injektiot? Käsittääkseni ainakin joissain verisuonitukosriskitapauksissa (mikä sanamonsteri :D) pelkkää keltarauhashormonia sisältävät ehkäisymuodot ovat olleet ok. Tosin yleensä käytössä on ollut kierukka ja varmasti riippuu paljon siitä, mistä se tukostaipumus on peräisin.

Oletteko naisten kondomia kokeilleet?

gynekologi oli sitä mieltä että hormonikierukka olis voinut uskaltaa laittaa vaikka onkin tukostaipumus. mutta sitten taas tulee vastaan se että kohtuni on sydämen muotoinen ja sen takia ei voida kierukkaa asentaa. en tiedä sitten miten tuon kapselin tai injektion kanssa on.. pitäis varmaan kysellä lääkäriltä...

tuota naistenkondomia pitääkin kokeilla....

vaikka olen tullut siihen tulokseen että sen täytyy olla se "liukaste" millä kondomit käsitellään joka ärsyttää mun limkalvoja...

No sitten pitää varmaan unohtaa seksi. Terveyden hoitajana en ole kyllä kuullut ikinä mitään tollassesta tilanteesta.
Mutta varmoja päiviä ei kyllä olekkaan.

Vai oikein terveyden hoitajana :) Kannattaa varmaan kysyä joltain terveydenhoitajalta tai lääkäriltä, sellaiselta joka osaa edes kirjoittaa oman ammattinimikkensä oikein. Tällä palstalla kuka tahansa anonyymi kirjoitustaidoton mirkku voi esiintyä vaikka minkä alan ammattilaisena.

muutama vuosi sitten olin itse hankkimassa(jäi aikomisen asteelle kun perheenlisäys olikin sallittuu tullakseen) sellaista ehkäisy menetelmää kuin "my persona" / "persona" en tiedä onko enää saatavilla, mutta varmaan ulkomailta tilaamalla vois olla. Se tavallaan perustuu "varmoihin päiviin" mutta on vähän luotettavampi. Siinä pissataan jonkin tikun päälle aamuisin ja se laitetaan johki vekottimeen joka mittaa hormonipitoisuudet ja ilmottaa jos ne viittaa ovikseen että pitää käyttää yhdynnässä lisänä kondomia/pidättäytyä yhdynnästä tai sitten vaihtoehtosesti matala hormonitaso niin ei tarvitse lisäehkäisyä.

Toisaalta nuo ovulaation tunnistusmenetelmätkään eivät ehkäisykäytössä mitään erikoisen varmoja ole. Ne siittiöt kun parhaimmillaan voivat 5-7 vuorokauttakin selvitä hengissä ja odotella sitä munasolua. Eli todella heikossa on ne varmat päivät.

Yksi kokeilemisen arvoinen saattaisi myös olla spermisidi eli se sellainen vaahto, joka tappaa siittiöitä. Yleensähän sitä käytetään pessaarin kanssa yhtä aikaa. Suomesta ei taida enää pessaaria saada, mutta Ruotsista pitäisi löytyä. Samoin olen kuullut ehkäisysienestä, joka on jokin luomumenetelmä. Moisen ehkäisytehosta en sitten tiedä.

[QUOTE="vieras";23573403]muutama vuosi sitten olin itse hankkimassa(jäi aikomisen asteelle kun perheenlisäys olikin sallittuu tullakseen) sellaista ehkäisy menetelmää kuin "my persona" / "persona" en tiedä onko enää saatavilla, mutta varmaan ulkomailta tilaamalla vois olla. Se tavallaan perustuu "varmoihin päiviin" mutta on vähän luotettavampi. Siinä pissataan jonkin tikun päälle aamuisin ja se laitetaan johki vekottimeen joka mittaa hormonipitoisuudet ja ilmottaa jos ne viittaa ovikseen että pitää käyttää yhdynnässä lisänä kondomia/pidättäytyä yhdynnästä tai sitten vaihtoehtosesti matala hormonitaso niin ei tarvitse lisäehkäisyä.[/QUOTE]

tähän minäkin olen tutustunut. meinasin jopa hankkia sen joskus vuosia sitten kun tätä laitetta vielä myytiin suomen apteekeissa. oli vain silloin niin hintava ettei mulla opiskelijana silloin ollut varaa ostaa. olen hieman katellut että esim ebayssa on tuollaisia myytävänä. harmi vain kun oma enkunkieli on sen verran huonksi päässyt etten ole uskaltanut ostaa sitä kautta.

Toisaalta nuo ovulaation tunnistusmenetelmätkään eivät ehkäisykäytössä mitään erikoisen varmoja ole. Ne siittiöt kun parhaimmillaan voivat 5-7 vuorokauttakin selvitä hengissä ja odotella sitä munasolua. Eli todella heikossa on ne varmat päivät.

Yksi kokeilemisen arvoinen saattaisi myös olla spermisidi eli se sellainen vaahto, joka tappaa siittiöitä. Yleensähän sitä käytetään pessaarin kanssa yhtä aikaa. Suomesta ei taida enää pessaaria saada, mutta Ruotsista pitäisi löytyä. Samoin olen kuullut ehkäisysienestä, joka on jokin luomumenetelmä. Moisen ehkäisytehosta en sitten tiedä.

niin alkukierrossa ei varmaan kannatakaan luottaa niihin. loppukierrosta kun ovulaatio on jo tapahtunut sen sijaan uskaltaisi luottaa.

Yhteistyössä