Varo mese-matoa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauris 68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kauris 68

Jäsen
24.03.2008
301
0
16
Windows Live Messengerin käyttäjiä vaaninut haittaohjelma leviää nyt suomenkielisenä.

Windows Live Messenger -käyttäjien välillä leviävästä haittaohjelmasta on kehitetty suomenkielinen versio, kertoo Tietokone-lehden verkkosivusto.

Haittaohjelma yrittää saada käyttäjät klikkaamaan kuvatiedostoa. Kyse ei kuitenkaan ole kuvasta, vaan haittaohjelman asennustiedostosta.

Haittaohjelma leviää ainakin kahdella eri suomenkielisellä viestillä, jotka ovat:

"ootko tässä? :D" ja " Onks tää sun kuva ?".

Viestien perässä seuraa linkki: msn-photos.wls.net/?Photo95.JPG=vastaanottajan_osoite@vastaanottajan_domain .com.

Älä avaa viestiä

Mese-viesti on verhoiltu tulevaksi kaverilta, mutta sitä ei saa avata eikä linkissä olevaa ohjelmaa pidä asentaa tietokoneelle. Haittaohjelma leviää Messenger-yhteystietojen kautta.

Tietoturvayhtiö F-Securen mukaan kyseessä ei ole uusi haittaohjelma, sillä ensimmäiset versiot on nähty jo vuonna 2002, Tietokone-lehti kertoo.

Troijalainen avaa hyökkääjälle pääsyn Windows-koneen etähallintaan ja antaa mahdollisuuden käyttää konetta tietojen keräämiseen. Kerätyt tiedot troijalainen yrittää lähettää vääriin tarkoituksiin.

Mulle tuli eilen kaverilta moneen kertaan tämä, onneksi täällä oli varoiteltu asiasta =). Ennen kuin muistin tästä, kerkesin jo miettiä, että mikä helkutin kuva minusta muka on netissä, kun ei kuvia ole missään..

arvatkaapa kuka sai sen eilen ja mulla meni yö miettiessä miten sana aukin ja mitä kuvia minusta on koneella koitettiin miehen kanssa avata niitä koko ilta ja ei saatu.

Voihan vee kun ei tidetty nyt se varmaan lähettää niitä kaikille...mun yhteystieto ihmisille.

Kiero mato. Se on kuvatiedostoksi naamioitu ohjelmanpätkä, joka toimii dos/windows järjestelmissä. Todella hämäävää kun siinä linkissä, joka mesessä tulee on oma sähköpostiosoite, mutta jos sitä klikkaa avatakseen niin sieltä latautuu haittaohjelma. Eli ei kannata mesessä klikkailla auki mitään ennen kuin varmistaa onko kaveri oikeasti lähettänyt linkin.

Täällä myös yritetty aukaista kyseistä kuvaa.. Eipä auennut ja saman tien lähti satunnaisesti eteenpäin.. F-securen virusten yms. täydellinen poisto tehtiin. Lähtiköhän sillä pois??

Joo mä sain ton. odottelen että pikkuveli tulee poistamaan noi virukset. Muuten en oo uskaltanu koneella olla. Nyt vaan pikaisesti laskut maksamassa...ja täällä kattomassa päivän puheenaiheet. :)

Yhteistyössä