Varo, näin sinusta tulee köyhä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valitettavasti tup on jo ikuisuuden tunnettu asia, että sosiaalinen asema ja köyhyys on aika periytyviä. En voi kuvitella miksi näytetään huonoa esimerkkiä lapsille; tarkoitan tällä juuri elämänasennetta - jos menee huonosti, niin lapsillasi on paljon suurempi todennäköisyys päätyä samaan tilanteeseen aikuisena.

Tämä sisäsiittoinen Suomi ei enää jätö perillisilleen kuin alkoholismia, masennusta, itsemurhia, köyhyyttä.. Nämä kaikki kun ovat niin periytyviä, kannattaako täällä enää lisääntyä, EI kannata.

Kotona on paljon kirjoja, jes! Lasteni syntyessä olin vain ylioppilas, mutta koko ajan on edetty, neljäs tutkinto työn alla sitten vuoden 2004. Rahaa meillä ei ole, mutta toivottavasti edes sitä henkistä pääomaa. Selvittihän esikoinenkin tiensä kaksista pääsykokeista läpi jo kolmannelle luokalle haettaessa ja kuopuksen esikoulu meni niin hyvin, että sai pääsyn erityispainotteiseen kouluun.

Minä en rahaa kaipaa, mutta syrjäytymistä en tietenkään lapsilleni halua.

"Kaikki eivät silti peri lapsuudenkotinsa kehnoa taloudellista tilannetta. Kelan tutkimusprofessori Heikki Hiilamo sanoo, että vanhempien esimerkki on olennainen. Vaikka he olisivat työttömiä ja taloustilanne olisi hyvin vaikea, olennaista on, että he eivät vaivu näköalattomuuteen. "

Muistakaa tämä.

Ja huomhuom, VIRIKEHOIDOSTA rutisijat:

"Virikkeet, mahdollisuus olla muiden lasten kanssa ja mahdollisuus sosiaaliseen sekoittumiseen ovat niin ikään tärkeitä. Jotta lapset saisivat näitä, Hiilamon mukaan työttömien vanhempien lasten oikeus edes osapäivähoitoon on tärkeä."

Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:
Kotona on paljon kirjoja, jes! Lasteni syntyessä olin vain ylioppilas, mutta koko ajan on edetty, neljäs tutkinto työn alla sitten vuoden 2004. Rahaa meillä ei ole, mutta toivottavasti edes sitä henkistä pääomaa. Selvittihän esikoinenkin tiensä kaksista pääsykokeista läpi jo kolmannelle luokalle haettaessa ja kuopuksen esikoulu meni niin hyvin, että sai pääsyn erityispainotteiseen kouluun.

hm. Turha leuhkia noilla pääsykokeilla alakouluun tai eskariin. Minä kuten muutkaan eivät ole tuollaisista kuulleetkaan eivätkä laita lapsiaan tuollaiseen. joten tottakai pääsee, kun eivät muut hae tuollaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:

hm. Turha leuhkia noilla pääsykokeilla alakouluun tai eskariin. Minä kuten muutkaan eivät ole tuollaisista kuulleetkaan eivätkä laita lapsiaan tuollaiseen. joten tottakai pääsee, kun eivät muut hae tuollaisiin.

Yhteistyössä