VAROITUS! JesperJuniorin lasten talvipuvuissa paha vetskarivika!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Merja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Merja"

Vieras
JesperJuniorin lasten talvipuvuissa on ollut paha vetoketjuvika (talven 2010 mallisto). Uusi puku ihan käyttökelvoton ja vaihto/palautus todella hankalaa!!! Uskomatonta miten viallisia tuotteita voidaankin laskea markkinoille ihan surutta!

Reklamointi todella hankalaa ja täytyy Kuluttajaviraston avustuksella hakea rahoja takaisin - puku ollu käytössä päälle 5 viikkoa! Älkää tehkö samaa virhettä, kuin mitä minä tein. Uusissa tuotteissa valmistusvikoja, kun ovat ryhtyneet laittamaan halpoja verskareita katteen maksimoimiseksi - nyt sitten joutuu odottamaan palautuksen onnistumista ja etsimään uutta pukua lapselle talvipakkasiin samaan aikaan!

Laittakaa neuvoa, miten te olette reklamaatioissa toimineet ja saaneet rahat takaisin?

Tuo on totta, tuttavani tyttären takki korjattiin kerran ei tullut paremmaksi sai purettua kaupan helpolla. Mulla esim. 2010 kevään malliston takista vetoketju rispaantunut - mutta sille ei muuta ohjetta kuin että palauttaa, mutta jälleenmyyjä (kotimyyjä) ei ottanut asiaa hoitaakseen... JOten mulla on käsissä muutamia kertoja päällä ollut takki jonka vetoketju on toimintakunnoton.

Taitaa olla henkilöstö kiinnii kuka hoitaa palautusta kaupassa! Mulla sama juttu vedin halkesi kokonaan ja sitten vetoketju "aukesi alhaalta". Hirvee väittely, eikä kaupan purkamista.

Minä sain lopulta rahat takaisin, kun vein kolmatta kertaa samaa haalaria takaisin, kun vetoketju hajosi ainaa, vaikka yrittivät sitä korjata. Ostin haalarin marraskuussa ja joulukuussa vetoketju sanoi sopimuksen irti : /. Sanoivat, että oliva joutuneet lähettämään kaikki sen mallin (tähti Jonathan) talvihaalarit takaisin tehtaalle vetoketjuvian vuoksi.

Meille on osunut matkan varrelle myös kaksi viallista Jonathanin takkia. Ei ole korjattu, kun ei kannata. Olisin itse halunnut takit takaisin. Tilalle ehdotettiin aina vastaavaa, mutta kun kaikki kuosit ja värit eivät miellytä, niin olen saanut sitten lahjakortin. Rahoja sieltä ei saa takaisin.

Rahoja sieltä ei saa takaisin.

Voi kurjuuden kurjuus! Siellä ei ollut muita tosi pakkaseen sopivia pukuja kuin tähti-Jonathanit. Haluan ostaa muualta uuden puvun, enkä mitään toista viallista mallia.

Kyllä kauppa pitäisi voida pystyä purkamaan ja antamaan rahat takaisin, jos vastaavaa tuotetta ei löydy. Tämä on juuri näiden erikoiskauppojen ongelma, kun saa huonon tuotteen, asiakas häviää aina. Vilunkia sanon minä! Tästä lähtien menen peruskauppaan, jossa kuluttajasuoja tunnetaan. Nämä liikkeet tosiaan haluavat maksimoida voiton!

[QUOTE="Merja";23011447]Voi kurjuuden kurjuus! Siellä ei ollut muita tosi pakkaseen sopivia pukuja kuin tähti-Jonathanit. Haluan ostaa muualta uuden puvun, enkä mitään toista viallista mallia.

Kyllä kauppa pitäisi voida pystyä purkamaan ja antamaan rahat takaisin, jos vastaavaa tuotetta ei löydy. Tämä on juuri näiden erikoiskauppojen ongelma, kun saa huonon tuotteen, asiakas häviää aina. Vilunkia sanon minä! Tästä lähtien menen peruskauppaan, jossa kuluttajasuoja tunnetaan. Nämä liikkeet tosiaan haluavat maksimoida voiton![/QUOTE]

Meillä hajos 5 päivää käytössä olleesta Luhdan poikien haalarista vetskari. Laitoin reklamaatiota suoraan firmalle. Uutta eivät tarjoutuneet antamaan takaisin vaan pyysivät lähettämään haalarin korjattavaksi. Tytön samaan aikaan osteusta haalarista hajosi vetska 1kk käytön jälkeen. Tein siitäkin reklamaation mutta enään ei tarjouduttukaan korjauttamaan haalaria. Lähettivät tosin hyvityksnä icepeakin tyttöjen fleece-takin joka oli väärää kokoa. Kiroillen jouduin itse korjaamaan vetoketjun. Mutta opimpahan tästä mitä merkkiä ei meillä enään tule lastenvaatteissa olemaan....

[QUOTE="Merja";23011447] Kyllä kauppa pitäisi voida pystyä purkamaan ja antamaan rahat takaisin, jos vastaavaa tuotetta ei löydy. Tämä on juuri näiden erikoiskauppojen ongelma, kun saa huonon tuotteen, asiakas häviää aina. Vilunkia sanon minä! Tästä lähtien menen peruskauppaan, jossa kuluttajasuoja tunnetaan. Nämä liikkeet tosiaan haluavat maksimoida voiton![/QUOTE]

Peruskauppa Prisma se vasta yllärin tuottikin. Ostin pojalle summanmutikassa talvikengät alesta ja ajattelin että käyn vaihtamassa koon, jos eivät ole sopivat. Ei onnistunut vaihto. jesperissä sentään aletuotteet voi vaihtaa tai saa lahjakortin summasta. Stockalla saa jopa rahat takaisin, myös aletuotteista. Joten oli pieni ylläri kun Prismassa ei käynyt mikään vaihtoehto. Kengät maksoivat kuitenkin melkein 50 euroa ja harmittaa että ei saanut vaihtaa.

Täällä kans Jonathanin haalarista meni vetoketju rikki! Ja ei paljoa ole käytössä ollut! Ja hirmuinen metsästäminen oli uuden toppapuvun kanssa, kun lähdepppä tälleen tammikuussa ostamaan uutta pukua! Yksi ja ainut 128cm onneksi löytyi tästä kaupungista (pieni kuapunki) ja ärsytti ihan maksaa taas kallis hinta jo toisesta puvusta samana talvena mutta minkäs teet!!!???

cittarille kiitos hyvästä palvelusta. Jos on arvioinut koon lapselle väärin, niin vaihto on onnistunut helposti.

Viallisen tavaran palautus on ollut ongelmatonta silloin harvoin kun sellainen on kohdalle osunut.

Tämän ketjun luettuani: kiitos hyvästä palvelusta :)

Meillä vetskari toimii tavallaan. Ei siis ole rikki esim. tutun ompelijan mielestä. Muuten vain todella susi. Lapsen käsissä menee aina väärin kiinni ja alkaa aueta itsestään. Tai sit ei saa ollenkaan 6v. itse kiinni sitä! Eipä tartte enää ostaa Jonathania.

Ja miksi olette täällä toitottaneet että Jonathan on NIIN HYVÄ hinta-laatusuhde!

Juuri tämänlaisten tapausten takia ostan kunnon merkkejä; esim. Polarn o.pyret tms.

[QUOTE="nonnii";23012480]Ja miksi olette täällä toitottaneet että Jonathan on NIIN HYVÄ hinta-laatusuhde!

Juuri tämänlaisten tapausten takia ostan kunnon merkkejä; esim. Polarn o.pyret tms.[/QUOTE]

jonathanilla kyllä tuntuu olevan yllättävän usein ongelmia. Oliko se viime vuonna välikaudessa vai talvessa kankaan kanssa ongelma, että meni pilalle pesussa (tuli ryppyisenä koneesta ulos). Moni ainakin sellaisesta valitti. Tosin silloin kyllä vaihtoivat ilmeisesti vauhdilla kyllä uuteen.

jonathanilla kyllä tuntuu olevan yllättävän usein ongelmia. Oliko se viime vuonna välikaudessa vai talvessa kankaan kanssa ongelma, että meni pilalle pesussa (tuli ryppyisenä koneesta ulos). Moni ainakin sellaisesta valitti. Tosin silloin kyllä vaihtoivat ilmeisesti vauhdilla kyllä uuteen.

Meillä kävi näin. Mutta ei ollut mitään ongelmaa. Puku palautettiin liikkeeseen ja puvusta maksettu rahasumma palautettiin suoraan ilman mitään ongelmia.

Meillä myös tämän vuoden Tähti-Jonathan, mutta odottaa käyttöä kaapissa. Pitäisi kenties ottaa kuitenkin käyttöön mahdollisen vetoketju-ongelman vuoksi?

Mulla on kaksi Tähti Jonathania, eikä kummassakaan ole mitään vikaa vetoketjuissa..
Toisesta irtosi jalkalenksun nappi, mutta se nyt ei ollut homma eikä mikään ommella takaisin.
Kangaskin kestänyt uudenveroisena.

[QUOTE="nonnii";23012480]Ja miksi olette täällä toitottaneet että Jonathan on NIIN HYVÄ hinta-laatusuhde!

Juuri tämänlaisten tapausten takia ostan kunnon merkkejä; esim. Polarn o.pyret tms.[/QUOTE]

Peesi tälle, en ole ikinä uskonutkaan että "joku" Jonathan olisi mistään kotoisin, siksi panostan mielelläni "sikakalliisiin" merkkeihin eikä ole vielä ollut mitään ongelmia.

[QUOTE="Mac";23014088]Peesi tälle, en ole ikinä uskonutkaan että "joku" Jonathan olisi mistään kotoisin, siksi panostan mielelläni "sikakalliisiin" merkkeihin eikä ole vielä ollut mitään ongelmia.[/QUOTE]

Jonathanin puvut ovat olleet hyviä, mutta nyt ilmeisesti on ryhdytty hakemaan lisää kannattavuutta ja vaihdettu osia halpoihin versioihin. Vaikka puku olisi kuinka laadukas, niin on uskomattoman tyhmää laittaa pukuun joku p****a vetskari.

Mikä on kestävä ja vedenpitävä puku 5-vuotiaalle? Maksoi mitä maksoi?

Peruskauppa Prisma se vasta yllärin tuottikin. Ostin pojalle summanmutikassa talvikengät alesta ja ajattelin että käyn vaihtamassa koon, jos eivät ole sopivat. Ei onnistunut vaihto. jesperissä sentään aletuotteet voi vaihtaa tai saa lahjakortin summasta. Stockalla saa jopa rahat takaisin, myös aletuotteista. Joten oli pieni ylläri kun Prismassa ei käynyt mikään vaihtoehto. Kengät maksoivat kuitenkin melkein 50 euroa ja harmittaa että ei saanut vaihtaa.

No ei tietenkään saa vaihtaa aletuotetta jos on ostanut väärän koon! Jos kengät ovat rikki niin se on täysin toinen asia... Älä valita täällä Prisman syyksi jollet tiedä miten alekauppojen kanssa toimitaan. Huh.

Minä ostan samasta syystä Lassieta. :) On ainoa merkki, joka on meidän raisuroosan menon kestänyt.

Joo täällä kans yks Susi-Jonathan.. :kieh: Kaks viikkoo ja rikki.. Korjattiin mut ei pelaa silti..

Liikkeeseen pitäs viedä takas, vaihtoa meinaan vaatia. Saa nähä mitä sanovat..

Ja saletisti vaihdan takasin niihin Lassien pukuihin! Niitä on vuoskaudet käytetty eikä koskaa mitää vikaa! Nyt oli pakko ostaa muuta merkkiä ku ei Lassielta ollu saatavil oikeeta kokoo..

Joo täällä kans yks Susi-Jonathan.. :kieh: Kaks viikkoo ja rikki.. Korjattiin mut ei pelaa silti..

Ja saletisti vaihdan takasin niihin Lassien pukuihin! Niitä on vuoskaudet käytetty eikä koskaa mitää vikaa! Nyt oli pakko ostaa muuta merkkiä ku ei Lassielta ollu saatavil oikeeta kokoo..

Tänään hankin Lassien Susi-Johathanin tilalle. Grrr... JesperJuniorin sekundaa ei tähän perheeseen tule - sen verran hankalaa oli kun tytön puku meni käyttökelvottaksi pakkasten keskellä.

QUOTE]

Kannattaa vaatia jo kaupan purkamista, kun jo kerran korjattu. Periaatteessa niiden pitäis korvata myös esim. puhelin- ja jopa matkakuluja. Lue lisää Kuluttajaviraston sivuilta: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-F...ttajan-oikeudet/virhe/tavara/vahingonkorvaus/

Yhteistyössä