Hae Anna.fi-sivustolta

Varokaa vuokraamis huijauksia!!!

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä LiianHalpaOnHuijausta!, 06.07.2011.

1. Monika Vierailija

Huijarin vuokra-asunnon Ilmoitus poistettiin heti sen jälkeen kun alkoi meidän välinen kirjeenvaihto

> Eetu Uotila kirjoitti 19.08.2013 kello 17:10:
    > >
    > > Hei,
    > >
    > >
    > > Ensinnäkin mielestäni se on helpompaa minulle jos voimme puhua Englanti.
    > > Nimeni on Eetu Uotila , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun
    > > asunto Kala-Matti 1 , 02230 Espoo , Finland.
    > > Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut
    > > huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen
    > > projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana
    > > täällä
    > > on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt
    > > Espoo osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin
    > > ottaa vuokraa.
    > > Olen yksittäinen omistaja, huoneisto on täysin maksettu ja ei ole
    > > oikeudellista ongelmaa. Asunto on tyhjillään, koska en enää asu siellä.
    > > Haluan vuokrata asuntoni muutamia kivoja ja vastuuhenkilöt, joten
    > > haluaisin
    > > tietää enemmän yksityiskohtia itsestäsi: Kuinka vanha olet, jos olet
    > > naimisissa, jos sinulla on lemmikki, jos sinulla on auto, ammatti jne..
    > > Täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että olet
    > > opiskelija
    > > ja rakastan lemmikkejä ja he ovat tervetulleita asunnossa. Sinun pitäisi
    > > myös tietää, että arvostan vilpittömästi.
    > > Lisäksi levätä, tässä on joitakin tietoja itsestäni ja noin asunto,
    > > joten
    > > tiesimme hieman.
    > > Asunto on täsmälleen samalta kuin kuvissa, täysin kalustettu, täysin
    > > varustettu, joten sinun ei tarvitse mitään liikkua (voit myös tuoda omat
    > > asiat huonekaluja, jos sinulla on).
    > > Kuukausivuokra on 500 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet,
    > > kaapeli, yksi
    > > autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta
    > > vähintään
    > > kolmen kuukauden ajan.
    > > Itsestäni olen 32 vuotias, yksi nainen, ja kuten edellä olen
    > > projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool,
    > > Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo
    > > Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada
    > > avaimet ja
    > > käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.
    > > Arvostan kiinnostus omassa asunnossa ja olen innolla tulevaa
    > > yhteistyötä ja
    > > ystävyyttä. Jos olet kiinnostunut vuokrata ota yhteyttä minuun takaisin
    > > enemmän kuvia.
    > >
    > >
    > > Ystävällisin terveisin,
    > > Uotila
    > >
    > >
    > >
    > >
    > > Pictures :
    > > ImageShack Album - 14 images
    > >

JATKUUUU.......

Moi,

Kiitos nopeasta vastauksesta ja ystävällisistä sähköpostitse. Jos olet
    edelleen kiinnostunut Hyväksyn vuokrata sen sinulle. Lupaan teille, että
    tulet rakastamaan paikka. Näytät olevan mukava ihminen ja voin vakuuttaa
    teille, meillä ei ole mitään ongelmia.
    Ilmeisesti sinulla on nähdä asunnon ennen kuin keskustelemme tarkemmin,
    koska et voi vuokrata asunnon, että et ole nähnyt. Olen valmis lähettämään
    sinulle avaimet, joten voit käydä sitä ja nähdä se sopii tarpeisiisi.
    Toimitus avaimet (huoneiston avaimet, sisäpuhelin, hälytys) ja katselu
    lupa (jonka minä), tehdään kautta valtuutettu kuriiri ja käyttämällä
    Moneybookers sulkutilille varmistaa, että voimme luottaa toisiimme.
    Käyttämällä Moneybookers sulkutilille on kolme osapuolta: minua
    omistaja, voit mahdollisena vuokralaisena ja Moneybookers vastuullisena
    kolmannen osapuolen lupa moitteetonta kulkua transaction.Please klikkaa
    linkkiä Moneybookers sivusto, jossa voit löytää selitetty:
    https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=escrow&l=EN

Tässä on selitetty:

Sulkutilille Moneybookers toimii samalla tavalla kuin sulkutilille,
    johon laitat talletus, kun vuokraat asunnon, paitsi että sen sijaan pankki,
    käytämme Moneybookers. Tietenkin, kukaan ei voi koskettaa, että rahaa,
    kunnes et ole palauttanut avaimet.
    Escrow talletus, ensimmäisen kuukauden vuokra + vuokratakaukseen (500 +
    500 = 1000 euro), on jätettävä pankkisiirtona aktivoida sulkutilille.
    Toimitus on laillistettu yritys, kuten DHL, FedEx tai UPS ja se
    lähetetään Moneybookers kotona.
    Voit aloittaa prosessin, Tarvitsen seuraavat tiedot sinusta:
    -Shipping Address (osoite, johon haluat paketin toimitetaan) ja saajan nimi;
    -Toimitus Aikataulu (paikallista aikaa voit olla kotona vastaanottamassa
    pakettia ja allekirjoittaa kuitti);
    -Puhelinnumero;
    Sinun ei tarvitse avata tilin Moneybookers koska tämä kauppa on
    vuokra-ja Vuokraisäntä on avattava kauppa, lähetä minulle henkilötietosi ja
    avaan tapauksessa ne välittömästi.
    Sitten Moneybookers lähettää sinulle avaimet ja sopimuksen jo täynnä
    tietosi, Sinulla on 14 päivää aikaa tarkastaa asunto, koska saapumista; Jos
    haluat säilyttää asunnon, he antavat minulle rahaa, ja me mennä sieltä, jos
    et pidä asunnossa, voit lähettää avaimet / sopimuksen takaisin Moneybookers
    ja saat rahasi takaisin.
    Tämä on kirjallisesti Moneybookers sopimuksen allekirjoitan.
    Moneybookers maksut maksetaan minulle kun käynnistää menettelyn, joudut
    maksamaan rahaa siirtokorvauksia, kun maksat talletus.
    Jos hyväksyt eteenpäin voin lähettää sinulle kopion vuokrasopimuksen
    tyhjä.
    Odotan nopean vastauksen ja jos olet samaa mieltä, minun täytyy koko
    nimesi, toimitusosoite ja puhelinnumero (mobile jos mahdollista), jotta
    voin aloittaa Moneybookers vuokra liiketoimi.
    Kiitos vielä kerran aikaa ja odotan kuulevani sinusta pian.

Ystävällisin terveisin,
    Uotila

2. jjellu Vierailija

Jokakoti.fi - asunnot, vuokra-asunnot, uudiskohteet, tontit, loma-asunnot, maatilat, metsätilat, autotallit ja autopaikat

Hei,

Ensinnäkin mielestäni se on helpompaa minulle jos voimme puhua Englanti.
    Nimeni on Akseli Uppa , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Aleksanterinkatu 33 , 15140 Lahti , Finland.
    Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Lahti osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
    Olen yksittäinen omistaja, huoneisto on täysin maksettu ja ei ole oikeudellista ongelmaa. Asunto on tyhjillään, koska en enää asu siellä.
    Haluan vuokrata asuntoni muutamia kivoja ja vastuuhenkilöt, joten haluaisin tietää enemmän yksityiskohtia itsestäsi: Kuinka vanha olet, jos olet naimisissa, jos sinulla on lemmikki, jos sinulla on auto, ammatti jne.. Täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että olet opiskelija ja rakastan lemmikkejä ja he ovat tervetulleita asunnossa. Sinun pitäisi myös tietää, että arvostan vilpittömästi.
    Lisäksi levätä, tässä on joitakin tietoja itsestäni ja noin asunto, joten tiesimme hieman.
    Asunto on täsmälleen samalta kuin kuvissa, täysin kalustettu, täysin varustettu, joten sinun ei tarvitse mitään liikkua (voit myös tuoda omat asiat huonekaluja, jos sinulla on).
    Kuukausivuokra on 490 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.
    Itsestäni olen 32 vuotias, yksi mies, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.
    Arvostan kiinnostus omassa asunnossa ja olen innolla tulevaa yhteistyötä ja ystävyyttä. Jos olet kiinnostunut vuokrata ota yhteyttä minuun takaisin enemmän kuvia.

Ystävällisin terveisin,
    Uppa

-----------------------------------

Moi,

Kiitos nopeasta vastauksesta ja ystävällisistä sähköpostitse. Jos olet edelleen kiinnostunut Hyväksyn vuokrata sen sinulle. Lupaan teille, että tulet rakastamaan paikka. Näytät olevan mukava ihminen ja voin vakuuttaa teille, meillä ei ole mitään ongelmia.
    Ilmeisesti sinulla on nähdä asunnon ennen kuin keskustelemme tarkemmin, koska et voi vuokrata asunnon, että et ole nähnyt. Olen valmis lähettämään sinulle avaimet, joten voit käydä sitä ja nähdä se sopii tarpeisiisi.
    Toimitus avaimet (huoneiston avaimet, sisäpuhelin, hälytys) ja katselu lupa (jonka minä), tehdään kautta valtuutettu kuriiri ja käyttämällä Moneybookers sulkutilille varmistaa, että voimme luottaa toisiimme.
    Käyttämällä Moneybookers sulkutilille on kolme osapuolta: minua omistaja, voit mahdollisena vuokralaisena ja Moneybookers vastuullisena kolmannen osapuolen lupa moitteetonta kulkua transaction.Please klikkaa linkkiä Moneybookers sivusto, jossa voit löytää selitetty:
    https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=escrow&l=EN

Tässä on selitetty:

Sulkutilille Moneybookers toimii samalla tavalla kuin sulkutilille, johon laitat talletus, kun vuokraat asunnon, paitsi että sen sijaan pankki, käytämme Moneybookers. Tietenkin, kukaan ei voi koskettaa, että rahaa, kunnes et ole palauttanut avaimet.
    Escrow talletus, ensimmäisen kuukauden vuokra + vuokratakaukseen (490 + 490 = 980 euro), on jätettävä pankkisiirtona aktivoida sulkutilille.
    Toimitus on laillistettu yritys, kuten DHL, FedEx tai UPS ja se lähetetään Moneybookers kotona.
    Voit aloittaa prosessin, Tarvitsen seuraavat tiedot sinusta:
    -Shipping Address (osoite, johon haluat paketin toimitetaan) ja saajan nimi;
    -Toimitus Aikataulu (paikallista aikaa voit olla kotona vastaanottamassa pakettia ja allekirjoittaa kuitti);
    -Puhelinnumero;
    Sinun ei tarvitse avata tilin Moneybookers koska tämä kauppa on vuokra-ja Vuokraisäntä on avattava kauppa, lähetä minulle henkilötietosi ja avaan tapauksessa ne välittömästi.
    Sitten Moneybookers lähettää sinulle avaimet ja sopimuksen jo täynnä tietosi, Sinulla on 14 päivää aikaa tarkastaa asunto, koska saapumista; Jos haluat säilyttää asunnon, he antavat minulle rahaa, ja me mennä sieltä, jos et pidä asunnossa, voit lähettää avaimet / sopimuksen takaisin Moneybookers ja saat rahasi takaisin.
    Tämä on kirjallisesti Moneybookers sopimuksen allekirjoitan.
    Moneybookers maksut maksetaan minulle kun käynnistää menettelyn, joudut maksamaan rahaa siirtokorvauksia, kun maksat talletus.
    Jos hyväksyt eteenpäin voin lähettää sinulle kopion vuokrasopimuksen tyhjä.
    Odotan nopean vastauksen ja jos olet samaa mieltä, minun täytyy koko nimesi, toimitusosoite ja puhelinnumero (mobile jos mahdollista), jotta voin aloittaa Moneybookers vuokra liiketoimi.
    Kiitos vielä kerran aikaa ja odotan kuulevani sinusta pian.

Ystävällisin terveisin,
    Uppa

3. Aino Vierailija

Mä sain täsmälleen saman viestin tänään ku Monika ja samasta kämpästä.. Onneks olitte laittanu tänne ni oli helppo selvittää et huijausta koko homma :) eikä tarvinnu alkaa ite enää kokeilee ja vastailee viestiin..

4. moona Vierailija

Sain tismalleen saman viestin sähköpostiini kuin edellä.
    Ajattelin, että kerrankin kävi tuuri! olin vaan niin sinisilmäinen että vaihdoin kyseisen henkilön (kuka sitten ikinä onkaan) kanssa muutamia sähköposteja. Nyt hänellä on osoitteeni ja puhelinnumeroni. Tarviiko tässä nyt tehdä joku nopea siirto ja muuttaa johonkin, miten tällaiset ihmiset käyttäytyvät kun huijaus tulee ilmi??...
    Onneksi googletin kuitenkin ennenkuin mitään rahoja siirtelin!!!!!
    huh ja kiitos teille kaikille, sinne olis menny tonnilla haaveita omasta kodista.......

5. Silja Vierailija

Nyt on liikkeellä Pekka Peltola, Turussa tällä kertaa. Keskustassa Linnankadulla mahtava 36neliöinen kämppä ja puoli-ilmainen. Haha! En lankea kyll tuohon huijaukseen! :D

6. Hei,

saman huijaukseen yritti Peltola saada tyttäreni mukaan 21.8.2013. Halusi kuulemma juuri hänelle - as nice girl - vuokrata sen saman kivan asunnon ja puoli-ilmaiseksi:).

Onko joku ilmoitellut poliisille tai lehdistöön? JOku eka vuoden opiskelija saattaa asunnon puutteessa vielä mennä halpaan. Toki varmaan kaikki ymmärtävät, että niiiiiin kivaa kämppää sähköineen, vesineen ja autopaikkoineen ei Turun keskustasta 400 egellä irtoa.
    Poliisi ei kuitenkaan ole kiinnostunut ennen kuin joku menettää rahansa. Mutta sille rahansa menettäneelle raukalle se on sitten jo myöhäistä.

Yrittäjyyttä tämäkin:(.

7. 1fvgr Vierailija

onhan näistä ollut tiedotusvälineissä juttuja vaikka minkä verran. Poliisi ei voi tehdä mitään ulkomaisille huijareille. Ainoa keino on se, että kasvatatte lapsenne edes sen verran älyään käyttäviksi ihmisiksi, että osaavat miettiä miten huijareilta voi välttyä.

8. Jii Vierailija

nettiasunto.com:ssa on paljon näitä, tällä hetkellä ainakin Albertinkatu 10 (taas) ja Korkeavuorenkatu 5.

9. Mia Vierailija

Luojan kiitos, luin tämän viestiketjun. Samanlainen viesti eilen sähköpostissa, ja en meinannu uskoa silmiä että noin halvalla saisi asuntoa. Onneksi luin tämän, ei tarvitse rahoja lähetellä eteenpäin!

10. Opettaja Vierailija

Myös kämppä Matinkylässä on sama homma. Kaikki samat viestit mutta nimeellä Eetu Uotila. Musta tuntuu että pari asuntoa Lyyra.fi asunto listassa on myös samaa huijausta koska sain samanlaisen viestin ja vaadittiin passikuvat ja henkilöllisyys tiedot sekä.. että toi nainen TAAS asui tai asuu Britaniassa ja melkein sama juttu että töisä ja bla bla bla

11. Vuokra-asuntoko Vierailija

Nimellä Mattiesko Härkänen!!! Varokaa! Tori.fi sivuilla torstaista lauantaihin :)

12. peruskaverivaa Vierailija

Hello,

First of all, I think it is easier for me if we can speak in English .
    My name is Manu Nyman , and I received an email regarding the interest in my apartment Rautkalliontie 5A, 01360 Vantaa , Finland .
    I am looking for someone to live in my apartment , because my company has won the auction of a large construction project in Liverpool, United Kingdom . I am a project manager in the construction of the water , so my accommodation period here is very high (over 4 years) . I bought this house when I was working as part of Vantaa four -year contract , thinking it would be a better investment than having to rent.
    I am a single owner , the apartment is paid in full and there is no legal problem. The apartment is empty, because I no longer live there.
    I want to rent my apartment to some nice and responsible , so I would like to know more details about yourself : How old are you , if you are married , if you have a pet , if you have a car , professional , etc. . I must say that I have nothing against the fact that you are a student and I love pets and they are welcome in the apartment. You should also know that I appreciate sincerity.
    In addition to rest, here is some information about myself and about the apartment, so we knew a little bit.
    The apartment is exactly the same as in the pictures , fully furnished , fully equipped, so you do not need anything to move ( you can also bring your own items of furniture, if you have any ) .
    The monthly rent is € 400 including utilities (water, electricity, internet, cable, one parking space ) . You can rent an apartment for an indefinite period , but not less than three months.
    About myself I'm 32 years old , single man, and as I have a project manager civil engineering, is currently living in Liverpool , United Kingdom . You can go home the same day you receive the keys . I am already in UK, but I have a solution though , so you can get the keys and go to the apartment to make an impression .
    I appreciate the interest in my apartment and I am looking forward to future collaboration and friendship. If you are interested in renting please contact me back for more pictures.

HUOM! Kaikki oli käännetty google translatel suomeksi, sen huomas heti.

13. opiskelija Vierailija

"Hei,

Nimeni on Pekka Peltola , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Linnankatu 37a , 20100 Turku, Finland.
    Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Turku osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
    Olen yksittäinen omistaja, huoneisto on täysin maksettu ja ei ole oikeudellista ongelmaa. Asunto on tyhjillään, koska en enää asu siellä.
    Haluan vuokrata asuntoni muutamia kivoja ja vastuuhenkilöt, joten haluaisin tietää enemmän yksityiskohtia itsestäsi: Kuinka vanha olet, jos olet naimisissa, jos sinulla on lemmikki, jos sinulla on auto, ammatti jne.. Täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että olet opiskelija ja rakastan lemmikkejä ja he ovat tervetulleita asunnossa. Sinun pitäisi myös tietää, että arvostan vilpittömästi.
    Lisäksi levätä, tässä on joitakin tietoja itsestäni ja noin asunto, joten tiesimme hieman.
    Asunto on täsmälleen samalta kuin kuvissa, täysin kalustettu, täysin varustettu, joten sinun ei tarvitse mitään liikkua (voit myös tuoda omat asiat huonekaluja, jos sinulla on).
    Kuukausivuokra on 400 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.
    Itsestäni olen 32 vuotias, yksi nainen, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.
    Arvostan kiinnostus omassa asunnossa ja olen innolla tulevaa yhteistyötä ja ystävyyttä. Jos olet kiinnostunut vuokrata ota yhteyttä minuun takaisin enemmän kuvia.

Ystävällisin terveisin,
    Peltola

Pictures :
    ImageShack Album - 16 images
    "

14. ooop Vierailija

Sain saman viestin kanssa, heti huomasi että liian hyvää ollakseen totta, jo kun näin ilmoituksen, ja kun viesti tuli, niin aivan suora google translate käännös.. itsehän vastasin ei niin ystävälliseen sävyyn tähän viestiin että mitä voisi itselleen tehdä :D Eikai muuta voi kun että edes pieni omantunnon kolkutus tälläisille henkilöille tulisi ''pienellä'' avautumisella.. Noh.. eikun vaan jatkamaan asunnon etsintää kiskurihintoja imeviltä suomalaisilta.

15. jossu68 Vierailija

tämä yllämainittu henkilö on vuokraamassa myös täällä Jyväskylässä asuntoa, Harjukadulta, tori.fin sivuIlla.

16. Niimpä niin Vierailija

Itsekin tässä samassa sopassa, ku ei ensin hokassu googlettaa tarkemmin...
    Eli löysin ton Espoon asunnon vuokra ilmon Tori.fistä ja laitoin henkilölle viestiä, vastas just samalla tavalla ku Monikalle on vastannu.

Äsken kirjoitin hänelle postia ku en siis vielä ollu tietonen et ei olekaan mikään puhdas pulmunen. Katotaan millasta vastausta mulle tulee...

Mistähän sitä löytäis asunnon suht edullisesti ilman huijausta.

17. Onnekas Vierailija

Hei minä myös sain tällaisen viestin. Sinisilmäisenä vastailin, mutta ennen rahansiirtoa kävi sitten äidin sanat päässä "muista aina varmistaa ettei ole huijari" ja googletin sitten nimen ja onneksi löysin teidän ilmoituksen. Ilmoitin siis asiasta vielä poliisille, sekä kaikki noi nimet sekä myös oman sähköpostiosoitteeni. Tekisi mieli tuolle ihmisille pistää sähköpostia, mutten viitti jos vaikka poliisi ehtisi saada tyypin kiinni ennen ku tajuaa itse. No kuitenkin. Tässä vielä mitä minulle kirjoitti ja tosiaan huomasin itse sen takia kun puhun itse englantia äidinkielenä niin jopa englannin kielessä on virheitä lauseissa joten siitä se epäilys sitten lähti.

1. VIESTI:

Hei,

Nimeni on Akseli Uppa , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Aleksanterinkatu 33 , 15140 Lahti , Finland.
    Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Lahti osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
    Kuukausivuokra on 490 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.
    Itsestäni olen 32 vuotias, yksi mies, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.

Ystävällisin terveisin,
    Uppa

Pictures :
    ImageShack Album - 15 images

2. VIESTI:
    Hi there,

Thank you for your prompt response and for your kind email. If you are still interested I agree to rent it to you. I promise you that you will love the place. You seem to be a nice person and I can assure you we will not have any problems.
    Obviously you will have to see the apartment before discussing further details because you cannot rent an apartment that you haven't seen. I am willing to send you the keys so you can visit it and see it suits your needs.
    The delivery for the keys (apartment keys, interphone, alarm) and viewing permit (signed by me), will be made through an authorized courier and using a Moneybookers Escrow Account to make sure that we can trust each other.
    Using Moneybookers escrow account involves three parties: me as owner, you as a potential tenant and Moneybookers as a responsible third party authorized to proper conduct of the transaction.Please click on the link to the Moneybookers website where you can find the procedure explained : https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=escrow&l=EN

Here is the procedure explained :

The Escrow Account Moneybookers works the same way as the escrow account on which you place the deposit when you rent an apartment, except that instead of a bank, we use Moneybookers. Of course, nobody can touch that money until you have not returned the keys.
    The escrow deposit, the first month's rent + rental guarantee (490 + 490 = 980 Euro), must be filed by bank transfer to activate the escrow account.
    The delivery will be by a licensed company such as DHL, Federal Express or UPS and it will be sent by Moneybookers at your home.
    To initiate the process, I need the following information about you:
    -Shipping Address (address where you want the package to be delivered) and name of recipient;
    -Delivery Schedule (local time you'll be at home to receive the package and sign the receipt);
    -Phone number;
    You don't need to open an account with moneybookers because this transaction is a rental and the Landlord must open the transaction, just send me your personal details and i will open a case with them immediately.
    Then Moneybookers sends you the keys and the contract already filled with your details; You will have 14 days to inspect apartment since the arrival date; If you want to keep the apartment, they give me the money, and we go on from there; If you do not keep the apartment, you send the keys/contract back to Moneybookers and you get your money back.
    This will be in writing in the moneybookers contract I will sign.
    The MoneyBookers fees will be paid by me when I will initiate the procedure, you will have to pay for the money transfer fees when you pay the deposit.
    If you agree to move forward I can send you a copy of the rental contract in blank.
    I'll wait your quick reply and if you agree, I will need your full name, shipping address and your phone number (mobile if possible) so I can initiate the moneybookers rental transaction.
    Thanks again for your time and look forward to hear from you soon.

Sincerely,
    Uppa

3. VIESTI:

Hi again,

I have sent your information to Moneybookers and I just received the confirmation from them that you already received the payment invoice. You should receive an email from them with the instructions of what you have to do and how. Also the deposit must be confirmed in 2 working days because other way I have to open another case with moneybookers and I must pay for every case.
    The courier will be DHL and the package will be delivered at the address provided. Of course, you will receive a call 2 hours ahead before the package arrives.
    One more thing: In the package there are 2 keys : a large keys with plastic cover for the door and a remote for the alarm.
    The remote has 2 buttons (on/off) so before you insert the keys please press off to de-activate the alarm because if you insert the key before you will activate the alarm.
    And please make sure that you don't leave anything on like electricity, water, etc.. I want you to treat the flat like your own home.
    I will not bother you with anything for the entire duration of your stay as long as you pay the rent in time.
    All this of course if you like the apartment :)
    Just check your e-mail. As soon the deposit is made and verified you will receive the keys in 4-6 working days.

All that you have to do is follow the instructions from the payment invoice and we will not have any problems. It is very simple don't worry.

Regards,
    Uppa

PS: Check your Junk/Spam folder too because one of the emails I received from Moneybookers arrived there.

18. Peet Vierailija

Nyt on myös Jyväskylässä sama mies. Nimellä, Härkänen Mattiesko. Vuokraa tori.fissä 3h ja sauna 600€ keskustassa ;) Saman litania tulee kun viestiin vastaat.. Toivottavasti kukasn ei noihin sekaanu !

19. Lay Vierailija

Juu viestiä tuli, ja liian hyvältä tuntui ollakseen totta. :/

Hei,

Nimeni on Härkänen Mattiesko , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Harjukatu 4 , 40100 Jyväskylä , Finland.
    Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Jyväskylä osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
    Kuukausivuokra on 600 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.

Ystävällisin terveisin,
    Mattiesko

Pictures :
    ImageShack Album - 18 images

20. jokunen11111 Vierailija

Sama huijari on siis liikkeellä. Olen ilmoittanut poliisille mutta tietenkään he eivät voi mitään tehdä.
    Tässä viesti:

Hei,

Nimeni on Impi Karttiala, ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut minun asunto Itämerenkatu 8 , 00180 Helsinki, Finland.
    Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana täällä on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt Helsinki osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin ottaa vuokraa.
    Kuukausivuokra on 550 ¬ mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta vähintään kolmen kuukauden ajan.
    Itsestäni olen 32 vuotias, yksi nainen, ja kuten edellä olen projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool, Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo Iso-Britannia, mutta olen jo joskin ratkaisu, joten voit saada avaimet ja käydä asunnossa tehdä vaikutuksen.

Ystävällisin terveisin,
    Karttiala

Pictures :
    ImageShack Album - 14 images

21. jokunen11111 Vierailija

22. Emmi Vierailija

Sama huijari liikkeellä Oulussa nimellä Clara B Nielsen, kaupittelee Rautatienkadun asuntoa.

23. Ilmianto Vierailija

Voisitte pienellä vaivalla auttaa sivustojen ylläpitäjiä kuten tori.fi ja laittaa ylläpidolle tiedon huijauksista sekä klikkailla vaikka tämän sivuston sinne. Näin te autatte myös niitä, jotka ovat menemässä halpaan. Pikkuinen klikkaus vain ja moni ihminen teitä kiittää, vaikkakin osa tiedottomasttomasti. Haluaisitte varmasti myös, että teille kävisi yhtä hyvin eikä huijauksia olisi niin paljon tarjolla. Miks jäädä oman tiedon varaan ja antaa toisten joutua mahdollisesti kärsijäksi? Aatellaanhan vähän enempi toisiakin. Kiitos.

Mahtavaa, että poliisilla jo tieto asiasta! Näin juuri. Mitä nopeammin puututaan, sitä pienemmät vahingot!

24. Yksityisetsivä Vierailija

Tervehdys.

Olen IT alan osaaja ja olen törmännyt näihin huijauksiin säännöllisen tasaisesti ja lukuisissa eripaikoissa.

Mietin tässä että olisiko täälä porukalla mielenkiintoa osallistua projektiin, jossa perustetaan epärehellistenpaljastus sivusto, joka koittaisi selvittää, ketä näiden taustalla on ja saada tarkempia tietoja näistä tekijöistä, sekä auttaa noiden kauppa paikkojen ylläpitoja tekemällä kattavat ohjeet mistä tunnistaa huijaukset.

Itse haluaisin saada noiden epärehellisten toimijoiden toimet mahdollisimman vaikeiksi, koska se helpottaisi kaikkien elämää.

25. Huijatttu Vierailija

Hei,

Nimeni on Hakkarainen Henriikka , ja Sain sähköpostin, koskien kiinnostunut
    minun asunto Jalkarannantie 2 , 15110 Lahti , Finland.
    Etsin jonkun asua omassa asunnossa, koska minun yhtiö on voittanut
    huutokaupan mittavaa rakennushanketta Liverpool, Iso-Britannia. Olen
    projektipäällikkönä vesirakentaminen, joten minun majoitusta aikana
    täällä
    on hyvin suuri (yli 4 vuotta). Ostin tämän talon, kun olin työskennellyt
    Lahti osana 4 vuoden sopimus, ajattelu se olisi parempi investointi kuin
    ottaa vuokraa.
    Olen yksittäinen omistaja, huoneisto on täysin maksettu ja ei ole
    oikeudellista ongelmaa. Asunto on tyhjillään, koska en enää asu siellä.
    Haluan vuokrata asuntoni muutamia kivoja ja vastuuhenkilöt, joten haluaisin
    tietää enemmän yksityiskohtia itsestäsi: Kuinka vanha olet, jos olet
    naimisissa, jos sinulla on lemmikki, jos sinulla on auto, ammatti jne..
    Täytyy sanoa, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että olet
    opiskelija
    ja rakastan lemmikkejä ja he ovat tervetulleita asunnossa. Sinun pitäisi
    myös tietää, että arvostan vilpittömästi.
    Lisäksi levätä, tässä on joitakin tietoja itsestäni ja noin asunto, joten
    tiesimme hieman.
    Asunto on täsmälleen samalta kuin kuvissa, täysin kalustettu, täysin
    varustettu, joten sinun ei tarvitse mitään liikkua (voit myös tuoda omat
    asiat huonekaluja, jos sinulla on).
    Kuukausivuokra on 400 € mukaan lukien (vesi, sähkö, internet, kaapeli, yksi
    autopaikka). Voit vuokrata asunnon määräämättömäksi ajaksi, mutta
    vähintään
    kolmen kuukauden ajan.
    Itsestäni olen 32 vuotias, yksi nainen, ja kuten edellä olen
    projektipäällikkönä vesirakentaminen, asuu tällä hetkellä Liverpool,
    Iso-Britannia. Voit siirtyä asunnon samana päivänä saat avaimet. Olen jo