VAROKAA!!!!

NeitiPikkuInkkuli

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
7 768
0
36
Mä olin saanu kaverilta sähköpostiin tälläsen viestin:

ole kiltti, ja lähetä tämä kaikille tutuillesi, joilla on Internet-yhteys.>

> Saatat vastaanottaa näennäisesti harmittoman sähköpostin, jossa on> Power Point esitys nimeltä 'Life is beautiful', elämä on kaunista.> Jos vastaanotat sen ÄLÄ AVAA SITÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA ja poista se heti.> > Jos avaat tämän tiedoston, ruudullesi ilmestyy teksti 'It is too late> now, your life is no longer beautiful.' ; on liian myöhäistä, elämäsi ei> ole enää kaunista.> > Menetät kaiken tietokoneesi sisällön ja se, joka lähetti viestin> sinulle saa> käyttöönsä sinun e-mailosoitteesi, nimesi ja salasanasi.> Tämä on uusi virus, joka alkoi kiertää lauantai-iltapäivänä.> AOL on jo vahvistanut asian vakavuuden, ja antivirus software ei ole> pystynyt tuhoamaan sitä.> Viruksen on luonut hakkeri, joka kutsuu itseään nimellä 'life owner',> elämän omistaja.> OLE HYVÄ, LÄHETÄ KOPIO TÄSTÄ SÄHKÖPOSTISTA KAIKILLE YSTÄVILLESI JA PYYDÄ HEITÄ VÄLITTÄMÄÄN SE ETEENPÄIN

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Tuohan on jo vanha.... Mut jos se vieläki kiertää niin varokaa juu..

Eikö toi muka ollut huijausta? Minä käsitin, että ei tuollaista virusta oikeasti silti ollut.

Oli huijausta tai ei, mistä sen tietää? Parempi ko ei tuommosia lähettele etteenpäin tahi luekkaan.... :|

Mä en avaa tuntemattomien posteja enkä myöskään hyväksy meseen ketään outoa, joka ei jo het laita siihen kuka on (näit sssssssssssseeeeeeeeeeeeeexxxxxxxxxxyyyyyyyy tms nikkei on ollu yks jos toinenkin meseen tunkemassa). Ja näille varotuksille vaa hymähän ja pistän roskiin. Täysin turhia tollaset, eikä muutenkaan pitäs olla tyhmä ja aukasta kaikkee epämäärästä ni mitä noilla varotuksilla sit tekkee =)

luulen (ihan tarkistamatta virusfirmojen sivuilta) että kyseessä on hoax eli siinä mielessä meili on virus että jos kaikki lähettää kaikille niin sähköpostiohjelmat tukkiutuu. hoax on virushuijausposti vai miten sen kääntäisi
ennen kuin jatkatte noita meilejä katsokaapa virusfirmojen sivuja.

kerran oli vähän pahempikin hoax joka käski tarkistaa jonkun tiedoston koneelta ja jos poisti kuten kästettiin se vaikutti koneen normaaleihin toimintoihin (olikohan jonkun ohjelman käynnistystiedosto tai jotakin).
Kun ei auo tuntemattomien posteja oli otsake miten houketteleva vaan eikä tuttujenkaan liitteitä jos liitteen otsake on outo niin viruksitta selviää.

Mun mielestä mitä olen seurannut niin lähes kaikki virusvaroitukset jotka pyörii sähköpostin välityksellä on huijausta.

Kerran laitoin kyseisen viestin sille henkilölle tiedoksi jonka nimi oli mainittuna viestissä. Hän oli tehnyt poliisille kyseisestä viestistä tutkintapyynnön. Oikean henkilön nimi siis mainittiin viestissä, ja taisi olla myös yrityskin jolla ei ollut mitään tekemistä tietokonevirusten kanssa, turvapalveluita kuitenkin välitti.

Mua ärsyttää suunnattomasti noi virusvaroitukset. Olisi ihan kiva jos jokainen tarkistaisi asian ennen kuin laittaa moisia eteenpäin esim juuri F-securen sivuilta.

Yhteistyössä