Hae Anna.fi-sivustolta

Varpaan murtuma?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Tiia, 17.11.2005.

1. Someone Vierailija

Mun pikkuvarpaaseen tuli hirveä kipu kun koulussa se jäi oven väliin ja sitä ovea painettiin täysillä kiinni. No siitä on mennyt kohta 3 kk ja se on nyt ihan ok. Se on ehkä tosi vähän turvonnut ja tosi vähän kipeä.

2. Kipeä Vierailija

Mä taas pamautin pikkuvarpaani äske imuriin. Tosi kipee ja mitä enemmän lukee näitä juttuja, ni luulen että mullaki murtu se nyt.

3. luupää Vierailija

Minä olen potkinut pikkuvarvastani ties kuinka moneen kertaan jos vaikka mihin. Nyt sitten lopulta kävi niin, että varvas on ilmeisesti alkanut kasvattaa suojaa itselleen ja pikkuvarpaaseen on kasvanut sellainen luinen patti. Siitä keväällä kuva otettiin ja selkeästi näkyy se ylimääräinen luu. Olen menossa leikkaukseen. Toipumisaika on arviolta 2 - 3 viikkoa. Siinäpä sitten sauvakävelen taas vaihteeksi. Ihan sananmukaisesti.

Kunnon kenkiä en ole voinut käyttää aikoihin, kun kaikki kengät painaa. Onneksi löysyin yhdet hyvät ja vähän siistimmät jalkineet, joilla pärjään. Lenkkaritkin jouduin ostamaan uudet, kun kaikki entiset on osuneet siihen pattiin. Tai varmaan ne on hermot, jotka siellä kipuilee.

Tuolla joku kertoi haluavansa kyynärsauvat. Nehän voi käydä lainaamassa omalta terveysasemalta. Jos taas muuten vaan haluaa sauvat, eihän ne nyt niin kalliita ole.

http://www.linctus.fi/tuotteet/liikkuminen/kyynärsauvat/1309/?gclid=CNvT9YzlqsgCFQkUwwod-2cNbw

Ja oikein hienoja värejäkin löytyy.:)

Tosin en kyllä tajua, kuka haluaa huvikseen sauvoilla kulkea. Vaikka kai se on helpompaa, ellei ole jalka kipeä. Voi vaan "elvistellä" raajarikkona.

4. tiitu11 Vierailija

minulla murtui eilen varvas.On muuten kipeä.kävin lääkärissä sanoivat että 1-2vk liikunta kielto ja viereiset varpaat teipillä yhteen.kenkää en saa jalkaan.mutta onneksi voin ottaa varastosta isommat kengät.tapahtui niin olin liikuntasalin pukkarissa ja sitten potkasin rauta palikkaan

5. S14 Vierailija

Mulla on isovarvas murtunu kävin lääkäris kun en pystyny astuu sil sain kepit saan kepit sit pois kun saan astuttuu sillä normaalisti

6. S14 Vierailija

Mulla on isovarvas murtunu kävin lääkäris kun en pystyny astuu sil sain kepit saan kepit sit pois kun saan astuttuu sillä normaalisti

7. Halandi1 Vierailija

mun lapsuudessa kaytettiin aina pahki sanaa kun tormattiin johonkin

8. Auts Vierailija

kirjoitan tämän vähän myöhään tai aika paljonkin mutta toivottavasti joku tätä lukee nimittäin voisiko joku kertoa että onko murtunut sattuu nimittäin ihan hel**** ja kävely sattuu niin kengillä kuin ilmankin pikkuvarpaan jälkeinen varvas sattuu eniten muttaen sitten tiedä säteileekö myös pikkuvarpaaseen vai onko siihenkin jotain tullut

9. Näin on Vierailija

Joo varsinkin tuolla Raahen seudulla käytetään. Oma serkkukin käyttää sanaa pahki.

10. Heh Vierailija

Pahki tarkoittaa törmätä ja on lapin murretta:DD

11. vierailija Vierailija

Vastaus: Pahki on adverbi, joka merkitsee 'päin, vasten'. Sitä käytetään ilmaisemaan yhteen törmäämistä tai törmäämistä johonkin, esimerkiksi he menivätpahki eli 'he törmäsivät toisiinsa' tai kävelin puuhun pahki eli 'kävelin päin puuta'. Ihan Suomenkieltä! Live and learn! (Ei Suomenkieltä, tarkoitta Elä ja Opi) :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri