Varpajaiset

  • Viestiketjun aloittaja mmmmmmm
  • Ensimmäinen viesti
mmmmmmm
Hei te vauvan saaneet. Mieheni on menossa varpajaisiin, eikä kenelläkään kavereistamme ole vielä lapsia. Kysymys kuuluukin, onko tapana viedä heille jotain? ja jos niin mitä?
Siis tietenkin sen mäyräkoiran lisäksi... ilmeisesti :)
 
heinis07
Siis omiako varpajaisia juhlimaan? Meillä ainakin ukko tarjos juomat kavereille ja suurin osa toi jonkun pullon lahjana mukanaan. (Ja hirveeltä hais seuraavana päivänä, ku raahautu sairaalaan moikkaamaan!) Musta sen kuuluis mennä niin, että mies järkkää ne varpajaiset ja kaverit tarjoo. Ei perheellisellä ukolla tarvii mitään lahjoja kavereille olla :)
 
heinis07
Me ei oo saatu mitään, eikä ukkokaan oo vieny mennessään muuta,ku juomaa. Tuoretta isäähän siinä enemmänki juhlitaan. Mutta oishan se tosi ihana yllätys, että joku muistais sitä syntynyttä vauvaaki, minkä takia sitä isää juhlitaan =)
 
kyl meille on
kyl meille on miehen kaverit tuoneet varpajaislahjoja! Mun mielestä ihanaa kun ekan syntymän aikaan miehen n.10 kaveria olivat kasanneet yhdessä paketin. Saatiin mm. vaippoja jotka olivat 9+kg ja vaatteita ja leluja joita otettiin käyttöön vasta lähempänä vuoden ikää. Ei silloin ollut kenelläkään kaveriporukassa vielä lapsia ja ei oikein miehet tienneet vauvoista mitään :)

No mut nyt noi legot on jo kivoja pojan mielestä;)
 
ninnu2
Meille kyllä miehet olivat tuoneet varpajaislahjoja (vai oliko peräti niin, että rouvat olivat laittaneet lahjat mukaan). Ihan perinteisiä tuomisia: vaatteita, Ainu-puppu, tossut jne.
 
mmmmmmm...
Kuulostaa kivalta saada lahjoja. Luulen kyllä ettei itselläkään ole hajua minkä kokoisia vaippojen kuuluisi olla. Ehkä pistän siis miehen mukaan jotain :)

Osaan kyllä shoppailla kaikkea tosi söpöä, mutta niiden tarpeellisuudesta en mene takuuseen ;)
 
Myymis
Meillä miehen kaverit toi mieheni järkkäämiin varpajaisiin lähes pelkkää viinaa. Kallis konjakkipullo taisi olla todellinen hittituominen. Kai siinä pojat juhlii kun kaverista on tullut "perheenisä" ja kai se konjakki on joku miehisyyden symboli:). Mieheni on mielissään tuosta konjakkikokoelmastaan. Vauvalle ei taidettu tuoda mitään. Mieheni taisi tarjota ravintolassa pojille "pari kierrosta" ja ravintolalaskunsa kaikki maksoivat itse.
 
Katty
En kyllä suosittelisi tuota vaippojen viemistä, kun se on niin arpa peliä mitkä vaipat sopivat kullekin vauvalle ja mitkä ei. Harmittaa sitten jos menee iso vaippapaketti hukkaan väärien vaippojen takia.

Meillä esikoisella on käytetty koko ajan Pamperseja hyvällä kokemuksella, mutta kun toinen vauva syntyi ja laitoin samoja Pampers New Borneja mitä esikoisellekin aikanaan niin miltei joka päivä kakat valskasi vyötärön suusta laittoi vaipan kuinka hyvin tahansa ja vaikka vaihdettiin isompaankin kokoon. :( Vaihdettiin sitten Liberoon ja ongelma katosi.
 
Tyytyväinen isä
Itse sain varpajaislahjaksi kellon, jotta sitten tiedän ajankulun ettei tule yllätyksenä kun lapsi on 18 ja muuttaa pois, sekä viinipullon sitä päivää varten kun se tapahtuu. Koin lahjani hauskaksi, sekä hyödylliseksi ideaksi ja ajattelin jakaa sen teidän kanssa.

Kello oli siis edullisesti löydetty täältä (~25€), ja viini oli ajan kanssa ikääntyvä viini (~25€) alkosta löytää kysymällä vaihtoehtoja. 50€ arvoiseksi lahjaksi parhaimmistoa mitä olen koskaan saanut. Plussana viinin voi jakaa lapsen kanssa tulevaisuudessa, mikäli sinne asti tosiaan säilyy ;)
 

Yhteistyössä