varrellinen LUOMI selässä, miten poistetaan? Sattuuko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luomi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luomi

Vieras
Kääk, minulla on selkään tullut varrellinen luomi. Se on öisin tosi kipeä kun tarttuu lakanaan. Nyt siinä on laastari, ettei se pääse hankaamaan. Olen menossa huomenna ihotautilääkärille. Mitä hän sille oikein tekee?? Kertokaas? Sattuuko luomen poistaminen ja miten hän sen tekee?

En tiedä tarkkaan miten poistetaan muuta kun että leikataan pois. Alue puudutetaan eli ei pitäis sattua,mutta toki jotain voi tuntua. Tuttavalta kun joskus poistettiin ohimosta luomi (oli hiusten alla ja kampa raapi helposti),niin kertoi että siitä kuului "ritinää" kun lääkäri sitä irrotti,mutta ei sattunut.

Mulla poistettiin pari vuotta sitten kaulan alueelta varrellisia luomia useampi. Tk-lääkäri poisti, pienemmät ilman puudutusta ja pari isompaa puudutuksen kanssa. Noiden leikkaaminen ei satu, pikkuisen nipistää. Musta tuntui, että se puuduttaminen sattui enemmän.

Pari päivää sitten yks tuollainen katkesi mulla itsestään kun sitä pyörittelin käsissä, tosin oli aika pieni. Vähän siitä tuli verta, mutta sattui vähemmän ku hyttysen pisto.

Yhteistyössä