Varusmies löytyi kuolleena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:( Mä niin toivoin, että olisi ollut toisenlainen lopputulos. Tää tapaus tuntuu musta kovin koskettavalta, kun tuolla kuopuksellakin on jo matkaliput samaan paikkaan ja äitinä tietysti alkaa heti tällaisten uutisten jälkeen maalata kauhukuvia mieleensä.

Ihmisiä kuolee, minkäpä sille voi. Silloin kun mie olin Suomen raskaassa niin meidän yksiköstä kuoli yks kaveri juoksulenkillä sydänkohtaukseen. Kaveri olisi ihan yhtä hyvin voinut kuolla jo aiemminkin kun hänellä oli joku sydänvika joka oli jäänyt havaitsematta.

Ihmisiä kuolee, minkäpä sille voi. Silloin kun mie olin Suomen raskaassa niin meidän yksiköstä kuoli yks kaveri juoksulenkillä sydänkohtaukseen. Kaveri olisi ihan yhtä hyvin voinut kuolla jo aiemminkin kun hänellä oli joku sydänvika joka oli jäänyt havaitsematta.

Ei asia ihan noinkaan ole. Tässähän oli kysymys itsemurhan tehneistä nuorista miehistä. Ja itsemurhien estämiseksi on varmasti/toivottavasti ainakin jotain tehtävissä.

[QUOTE="vieras";22365881]Ei asia ihan noinkaan ole. Tässähän oli kysymys itsemurhan tehneistä nuorista miehistä. Ja itsemurhien estämiseksi on varmasti/toivottavasti ainakin jotain tehtävissä.[/QUOTE]

Miksei saa kuolla jos haluaa?

Todella surullista, näitä aina välillä tapahtuu:( Itse kävin intin vuonna -04 samaisessa paikassa ja silloinkin oli joitain läheltä piti-tilanteita, mutta onneksi kukaan ei päässyt hengestään.

Armeijassa taitaa kuitenkin kuolla vähemmän miehiä kuin samassa ikäluokassa siviilissä. Armeijassa ei pääse leikkimään yhtä vaarallisia leikkejä kuin siviilissä.

Eikä nyt jooko hypätä asioiden edelle. Myö ei tiietä miten hän kuoli eikä se meille edes kuulu.

Kaikki kuolemat menee poliisin kautta, sairaalassakin tapahtuneet jos siinä on jotain epäselvää.

Surullinen uutinen oli hän kuollut sitten miten tahansa. Siskonpoika on jus samassa intissä ja aloittanut samaan aikaan :(

Luulin, että tuollaista tapahtuu vain Venäjällä, mutta tuskinpa tuossa nyt on kyse Suomen armeijan rankkuudesta vaan jostain muusta :/
Oli miten oli, onneksi ei sentäs sivullisia ammuskellut, sitähän tuossa varmaan ensin epäiltiin/pelättiin.

Just. Itse et taida osata perustella näkökantojasi.

a) tapahtumaan ei epäillä liittyvän rikosta (=rikos on voinut tapahtua tai sitten ei, mutta sitä ei tässä vaiheessa voida todeta)

b) missään ei mainita lääkäriä ja patologia

c) tottakai poliisi tutkii, jos joku löytyy metsästä kuolleena
Olisihan se melkoinen sattuma, että eksyy helpolta reitiltä ase mukanaan ja sitten vielä saa sairaskohtauksen tai joutuu onnettomuuteen.

[QUOTE="vieras";22366604]Olisihan se melkoinen sattuma, että eksyy helpolta reitiltä ase mukanaan ja sitten vielä saa sairaskohtauksen tai joutuu onnettomuuteen.[/QUOTE]
Emmä nyt tiiä onko se niin epätodennäköistä. Jos vaikka tuli huono olo ja ajatteli että oikaisempa tuosta takaisin metsän läpi ja siellä on sitten pyörtynyt matkalle. Ja kummallisempaa se olisi jos olisi aseen jättänyt jälkeensä, eihän sellaista saa tehdä!

Tuonikäiset miehet kyllä kuolee äkillisiin sydänlihastulehduksiin just armeijassa tuontapaisissa tilanteissa. Hyväkuntoiset vielä huonompikuntoisia useammin.

Emmä nyt tiiä onko se niin epätodennäköistä. Jos vaikka tuli huono olo ja ajatteli että oikaisempa tuosta takaisin metsän läpi ja siellä on sitten pyörtynyt matkalle. Ja kummallisempaa se olisi jos olisi aseen jättänyt jälkeensä, eihän sellaista saa tehdä!

Tuonikäiset miehet kyllä kuolee äkillisiin sydänlihastulehduksiin just armeijassa tuontapaisissa tilanteissa. Hyväkuntoiset vielä huonompikuntoisia useammin.

Näinpä. Ihan terveen paperit tuo kuopuskin on saanut ennen kutsuntoja olleessa lääkärintarkastuksessa, mutta ei kukaan sen sydäntä tutkinut eikä sitä, olisiko sillä mahdollisesti aivoverisuonissa pullistuma, joka saattaisi yks kaks yllättäen revetä ja aiheuttaa äkkikuoleman.

Yhteistyössä