Vastasyntyneellä tulehdus.. mistä voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs

Vieras
Virtsassa ja pintaviljelyissä (napa, korvat, nenä..? ainaki) oli jotain bakteereja yms.... Ja tulehdusarvot vähän oli koholla, jotain 12 suunnillee. Mistä tommonen voi johtua? Mulla itelläkin tulehusarvot oli sitten 140 kun pyysin mittaamaan että onko se multa saanu jonku tulehuksen. Mutta en tiiä missä mulla on tulehus. Eikä sitä tutkittu sen enempää, sain vaan antibioottia. Ja synnytys oli kyllä pitkä ja kalvojen puhkasustaki meni vielä 12 tuntia lapsen syntymään.

En oo saanu oikeen vastauksia ku oon kysyn mistä nuo voi johtua. Mun ja vauvan tulehdukset siis..... Mulla ei oo mitään oireita mistään mutta vauva oksenteli.

No siis kohtuunhan voi mennä pöpöjä jos vesien menosta on pitkä aika syntymään.Kohdustahan se voi mennä sit lapseenkin. Lienee sulla siis kohtuun tullut tulehdus joka pintapuolisesti tarttunut vauvaan, ei siis vauvalla verenkierrossa tulehdusta.

Ainakin Streptokokki B on aika monella naisella eikä aiheuta välttämättä mitään oireita äidille, joten siihen ei osata varautua, mutta saatta synnytyksessä siirtyä vauvaan ja aiheuttaa aivokalvontulehdusta yms. Yleensä synnärillä laitetaan äidille antibiootti tippa synnytyksen yhteydessä...

[QUOTE="Vieras";22621499]Ainakin Streptokokki B on aika monella naisella eikä aiheuta välttämättä mitään oireita äidille, joten siihen ei osata varautua, mutta saatta synnytyksessä siirtyä vauvaan ja aiheuttaa aivokalvontulehdusta yms. Yleensä synnärillä laitetaan äidille antibiootti tippa synnytyksen yhteydessä...[/QUOTE]

Niin ja tämä bakteeri elää siis vaginassa, josta siirtyy lapseeen...

Yhteistyössä