vastasyntyneen pukemisesta pihalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Vauva on huomenna 2 viikkoa vanha ja olis tarkoitus aloittaa vaunulenkit pikkuhiljaa. Tätä on kysytty varmaan sata kertaa mutta miten paljon vaatetta vauvalle kannattaa laittaa vaunuihin? Itse ajattelin tällaista: body, housut+sukat, paksumpi paita bodyn päälle, villahaalari, toppahaalari ja lopuksi vielä vauva lämpöpussiin? Käsiin tumput ja jalkoihin villasukat. Toppahaalarissa on umpinaiset käsien ja jalkojen päät, ei varmaan tarvii olla erikseen topppahanskoja ja toppatöppösiä? Näin siis pukisin jos pakkasta n. 10astetta, mitä mieltä? Niskasta kokeilemallahan tuo selviää tietty onko liikaa vai liian vähän, mutta kuulostaako ollenkaan hyvältä? :)

Riippuu pussin ja toppapuvun paksuudesta, jos pussi on kunnollinen kuullostaa ehkä vähän liian paljolta. Uskoisin, että tarkenee ilman villapukuakin,tai sitten vain body+sukkikset villahaalarin alle. Mutta kuten sanoit, kokeilemalla selviää.

[QUOTE="alkup.";27933752]Vauva on huomenna 2 viikkoa vanha ja olis tarkoitus aloittaa vaunulenkit pikkuhiljaa. Tätä on kysytty varmaan sata kertaa mutta miten paljon vaatetta vauvalle kannattaa laittaa vaunuihin? Itse ajattelin tällaista: body, housut+sukat, paksumpi paita bodyn päälle, villahaalari, toppahaalari ja lopuksi vielä vauva lämpöpussiin? Käsiin tumput ja jalkoihin villasukat. Toppahaalarissa on umpinaiset käsien ja jalkojen päät, ei varmaan tarvii olla erikseen topppahanskoja ja toppatöppösiä? Näin siis pukisin jos pakkasta n. 10astetta, mitä mieltä? Niskasta kokeilemallahan tuo selviää tietty onko liikaa vai liian vähän, mutta kuulostaako ollenkaan hyvältä? :)[/QUOTE]

Liikaa on. Body+sukkikset, tavallinen puuvillapaita, tumput, villasukat, villapuku ja toppahaalari riittävät. Jaloille vilttiä päälle. Kypärämyssy+hattu.

Varmaaan ihan hyvä. Meillä ollut -10 asteessa body, potkarit, collegepuku, villapuku, villikset, villatumput, toppatöppöset ja -tumput, toppapuku, kypärämyssy, pipo ja lämpöpussi.

Näillä pärjää kolmas lapseni. Keskimmäinen ois läkähtynyt tähän varustukseen välittömästi. Eka taas oli kevätvauva.

Puuvilla ei kannata laittaa montaa kerrosta. Body ja potkuhousut, siihen päälle ne villat sitten toppapuku ja makuupussi. Jos on joku untuvapussi niin toppahaalaria ei välttis ihan pikkupakkasilla tarvi, jos taas on äp makuupussi niin sitten saa olla vielä vaikka villapeigto sen makuupussin ympärillä.

Älä vie noin pientä vauvaa pihalle jos pakkasta on yli -10. Refleksit vielä niin pinnassa että tulee hengityskatkoksia kylmästä ilmasta, ja se liiallinen kylmyys ei hyvästä muutenkaan.

Minä olen pistänyt vauvalle (nyt 3 viikkoa vanha) bodyn ja pöksyjen päälle vain villasukat ja villatumput sekä päähän ohuen villaisen myssyn ja siihen päälle kypärämyssyn.. Sitten vauva vain makuupussimaiseen toppahaalarin sisään enkä mitään muuta "päälle". Vaunuissa on tosin kopan pohjalla pitkäkarvainen lampaantalja ja se ulottuu sivuille saakka ja päällä vielä viltti kaksin kerron ja sitten sen kantokopan oma lärpäke siihen päälle. suuaukon edessä on kaksi harsoa.

Poika herää alle -15 asteen keleillä tosi lämpöisenä vaunuista.. Miltei hikisenä. Ulkona ollaan n. 1,5-2 tuntia pari kertaa päivässä esikoosen ja vauvan kanssa. Kylmemmillä keleillä ei menmä vielä ulos.

[QUOTE="vieras";27934018]Minä olen pistänyt vauvalle (nyt 3 viikkoa vanha) bodyn ja pöksyjen päälle vain villasukat ja villatumput sekä päähän ohuen villaisen myssyn ja siihen päälle kypärämyssyn.. Sitten vauva vain makuupussimaiseen toppahaalarin sisään enkä mitään muuta "päälle". Vaunuissa on tosin kopan pohjalla pitkäkarvainen lampaantalja ja se ulottuu sivuille saakka ja päällä vielä viltti kaksin kerron ja sitten sen kantokopan oma lärpäke siihen päälle. suuaukon edessä on kaksi harsoa.

Poika herää alle -15 asteen keleillä tosi lämpöisenä vaunuista.. Miltei hikisenä. Ulkona ollaan n. 1,5-2 tuntia pari kertaa päivässä esikoosen ja vauvan kanssa. Kylmemmillä keleillä ei menmä vielä ulos.[/QUOTE]

Niin ja mulla on sellainen digitaalinen piuhallinen lämpömittari, jolla seuraan vaunun sisälämpötilaa ja se on ollut alimmillaan +8 astetta mitä vauva siellä vaunuissa hengittää kun pakkasta on ollut -15 astetta ja silloin lähdettiin sisälle.