vastasyntyneen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imuttelusessiot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imuttelusessiot

Vieras
kamppailen ja stressailen oman maidon ja korvikkeiden annon kanssa... siispä kysyn ehkä tyhmää kysymystä mutta olen kiitollinen vastauksista:
nukahtaako reilun viikon ikäinen vauva aina syötyään mahansa täyteen? eli jos annan imutella niin kauan kuin haluaa ja vauva näyttää tyytyväiseltä, mutta ei nukahda, niin tyydynkö siihen ellei vauva ala kinuamaan lisää ruokaa?

pullosta annettaessa (ns. oikean määrän korviketta)
vauva useimmiten nukahtaa heti syötyään.

siis lisämaitoako hetimmiten vai vaan seurustelua???

Jos on tyytyväinen, niin älä anna lisämaitoa, vaan seurustelua, voi toki olla et vauva ei vielä saa tissitä ihan samaa vertaa kuin pullosta, mutta jos se ei muuten haittaa, niin ottakaa sit hiukan tiheämpään noita tissisessioita, tekee varmaan vaan hyvää maidontulollekin.

meillä ainaki vauvasta näkee jos on nälkänen, suu käy kun pikku linnulla nälissään ;) oon antanu lisämaitoa (tuttelia) jos näyttää nälkäseltä. jos tyytyväisen oloinen nii seurustelua sitten.

Niin.. Kannattaa yrittää pärjätä omalla maidolla, jos imetys onnistuu ja maitoa tulee. Tuossa kun toimii kysynnän ja tarjonnan laki..! Tiesitkö että vastasyntyneen vatsalaukku on noin tulitikkurasian kokoinen? Jos vauva syö itsensä ylikylläiseksi, vatsalaukku vaan venyy ja hän tarvii enemmän maitoa sen vuoksi ensi kerralla. Eli jos tyytyy tissiin ja ei huuda sen jälkeen tai ole muuten tyytymätön, seurustele tai laita sänkyyn. Iloisia hetkiä pikkuisen kanssa!

Mä myös kannatan imetystä jos vauva on kuitenkin tyytyväisen oloinen. Toiset vauvat saattavat hyvin nuorestakin alkaen olla hereillä paljonkin.
Meillä tyttö oli ensimmäiset viikot todella paljon rinnalla. Tuntui et koko ajan saa olla syöttämässä. Pikkuhiljaa alkoi syömisväli pidentyä ja nyt (on 4 kk) syö n. 4-5 tunnin välein ja yöllä nukkuu 8-9 tuntia putkeen. Illat on kyllä aika tiheää imua olleet koko ajan, kun tankkaa yötä vasten.

mä tein maalaisjärjellä siten että tyttö sai imeä ja kun irrottautuessaan rinnasta röyhtäytyin, saatoin vielä tarjota toisesta rinnasta vaikka oli tyytyväinen mutta yleensä ei ottanut jos oli kylläinen. Mutta meillä ei tosiaankaan nukahdettu syönninpäälle aina....mutta oli tyytyväinen. Ei tarvinnu antaa korviketta. Mutta jos on vielä nälkäinen niin sitten...pelkkää rintaa antamalla tosin voi olla syöttötiheys tiheämpi välillä.

Yhteistyössä