Hae Anna.fi-sivustolta

Vastuu ajatuksista ja tunteista

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Camomille*, 12.12.2015.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986
    10 PISTETTÄ JA PAPUKAIJAMERKKI!!! Teksti täyttä asiaa!!!

2. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986
    Ekalla nimellä löytyi Suomenkin kirjastoista, mutta ruotsiksi, joka saattaa olla vaativaa luettavaa jos äidinkieli ei ole ruotsi:

Kvanthumanism : materialismens uppgång och fall / Alexander J. Markus.Markus, Alexander J.1998Tekstiaineisto
    Kvantmänniskan : hälsa & resursutveckling / Alexander J. Markus.Markus, Alexander J.1996Tekstiaineisto
    Det kosmiska arvet / Alexander J. Markus.Markus, Alexander J.1996Tekstiaineisto
    En ny medvetenhet i en ny tid / Alexander J. Markus.Markus, Alexander J.1995Tekstiaineisto
    Satan är dagens man / av Alexander J. Markus.Markus, Alexander J.1995Tekstiaineisto
    Kosmiska arvet.Markus, Alexander J.1996
    Kvanthumanism : materialismens uppgång och fallMarkus, Alexander J.1998
    Kvantmänniskan : hälsa & resursutveckling.Markus, Alexander J.1996
    Ny medvetenhet i en ny tidMarkus, Alexander J.1995
    KVANTMÄNNISKAN 1996Kirja
    EN NY MEDVETENHET I EN NY TIDMARKUS, ALEXANDER J.1995Kirja
    DET KOSMISKA ARVETMARKUS, ALEXANDER J.1996Kirja

http://monihaku.kirjastot.fi/fi/

Piti copypastata kun tuosta linkistä tulikin vain etusivu, ei saanu noita tuloksia

Tokalla ei löytyny mitää.

3. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Voisi tietysti näin ajatella. Mä olen kuitenkin katsonut, että kun muut ei kirjoittele niin noi yksilöidyt runot silleen rytmittää hyvin muuta toimintaa. Varmaan aika säälittävä ajatus, hih, mutta eipä ole tosiaan muilta tullut taidepanosta sen suuremmin. Olen tarjonnut joukoille sellaista viihteellistä hengähdystaukoa ja toki siihen voi suhtautua vastahakoisesti samaan tapaan kun vaikka kalliin liikenneympyrän rakentamiseen. Noita kuitenkin luetaan.
    Jos muilla ois omat taideketjunsa tai edes parilla, kolmella tuskin olisin tuolle linjalle lähtenyt. No nyt ei kyllä varmaan ole runoja tulossa aikoihin, joten kirjoitelkaa TE ihan mihin ketjuun lystäätte mun puolesta. WW ketjua en lue, ehkä vilkaisen kerran kuukaudessa korkeintaan.

Viitosmentaalissa tulee vastaan eri tavoin kuhertelevia pareja vastaan kaupungilla. Ei siellä kiinnitetä huomiota. Lapsiperheet vaan painaa tyynesti ohi.

Tokkopa. :)

4. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986
    Tän palstan idea ei ole se että kaikki tekee ITSELLEEN ketjuja joita päivitetään kuin facessa omia sivuja, vaan KESKUSTELU, se ei onnistu jos etusivu on täynnä runoketjuja tai jos tosiaan musaketjun sijaan jokainen aina tekisi uuden ketjun kun laittaa musavideon, etusivu ois täynnä noita.

5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986
    Mistähän sä tuonkin tiät?

6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 986
    Tuokin on eri asia kuin se että TYTTÖJEN PITÄÄ MUIDEN NÄHDEN KOULUN PIHALLA OTTAA SUIHIN. Näinhän sä esität ja tätä ylläpitokin kait tukee kun antaa sun jatkaa.

7. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Melko tyhjällä alueella on turha takertua lillukanvarsiin.

Tämän alueen aktiviteetti on yleensä niin alhainen, että jos jollakin on vaiks keskiviikkona vapaapäivä tekemistä tällä palstalla riittää vain ehkä kymmeneksi minuutiksi tai pariksi tunniksi. Minä vaan ehdotin miten alueen toimintaa voitaisiin tehostaa. Ja kuten sanottu en olisi laittanut runoja erikseen jos alueella olisi ollut vähänkin enemmän valinnanvaraa. :) En tiedä pystytkö ajattelemaan näin moniulotteisesti.

Last edited: 03.01.2016
  8. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    No se oli kosteena ainakin kun minä olin paikalla. Ei toiminu kuten normiopettajat, vaan seksi oli aina mielessä. Mutta en tiedä tämän tarkemmin.

9. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Seksuaalisuus evolvoi, on jokaisen oma asia lyökö siihen jarrua. Se ei ole mikään riippa, eikä himo alemmassa kehitysvaiheessa, kuten oletetaan. Joillakin tasoilla, joissakin vaiheissa seksuaalisuus tietenkin väistyy, eikä ole keskeistä, mutta se palaa takaisin entistä vahvempana. Tästä ei yleensä olla tietoisia.

Seksuaalievoluutio nyt on absolutia. Turha vanhankankeilla mietteillä on verrytellä. Kehitymme myös seksuaalisesti ja seksuaalisuus seuraa meitä hyvinkin korkeille tasoille. Silti kaikki ei ole seksiä, on paljon muutakin ja se muu on hyvin oleellista. Mutta: jos ajattelemme, ettei seksuaalisuus ole niin tärkeää juutummekin materialismiin. Tämä on aika kryptistä, mutta ah niin totta.

Olemme täällä, kuin vetten päällä. Se vaatii taitoa. Elämisen taitoa.

Mikset hyväksy, että mulla on sälekaihtimet? Jokseenkin yhtä absurdi kysymys. En ole ottanut kantaa muiden uskomisiin. En ole myöskään ns. uskovainen.

Ei.

Olen vaan sanonut miten asia on. Se ei ole uskomaan pakottamista. Jokainen voisi tietysti miettiä sitä olenko oikeassa. :)

10. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Se mikä on täällä normaalia ja todellista ei ole niin pitävää ja sitovaa muualla. Ei tämä mikään ehdottoman rakkauden maailma ole. Ihmiset unohtavat sen muutoksen mikä heillä on edessään.

5. mentaalitasolla lähes kaikki on härskiä ja epätotunnaista maapallon ihmisen silmin. Siis ei vain seksuaalisesti. Kaikki. Tapaan mentaalimatkoilla usein ihan normaaleja ihmisiä, jotka on siirtyneet sinne uniloikissa tahattomasti. Nelosmentaalissa on ihmisiä avautunut siitä, miten hankalaa on päästä maailmankuvasta maan päällä eroon. Vaatineet kuuntelemaan ihmeellisiäkin vuodatuksia. Joskus puolikin tuntia näitä aivan ihmeellisiä valitusvirsiä... niissä tulee hyvin ilmi se uskomus, johon ihmiset maan päällä ei lopulta itsekään usko.

Kaikki kävelee korkeammissa maailmoissa toistensa ohi ja hyväksyvät erilaiset ilmiöt. Tosiaan. Olen nähnyt koulun pihalla mm. miten lapset pakottavat toisiaan liukumäestä alas, kun toiset hakkaavat kepeillä ja potkivat alastulevia. :) Välitunnin valvoja vaan kattelee vierestä ja lopulta lapset jatkaa oppitunnille omistautuneina ja uskollisina toisilleen. Se on ihan ihmeellistä se lämpö ihmisten välillä. Se vetää aivan kyynelet silmiin.

11. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    304
    Juu tiedän, että kirjoitin:
    Jos et itse viitsi yrittää runoilla, niin lainaa muitten runoja, runo kuin runo.
    En minäkään mikään runoilija ole, mutta aina vaan on halut yrittää joskus runoilla, vaikka en osaa. Mutta huvinsa kullakin, eikö vain

Viitsi en tietenkään tarkoittanut, laiskaa. Jotenkin vain tuntui paremmalta kirjoittaa sana, viitsi, kuin jos olisi kirjoittanut esim. sanat, osaa, kehtaa.....ja kirjoitinpa myös, että jos ei omaa runoa halua laittaa, niin siitä sitten vaan lainata muitten runoja.
    Ahaa, olit sittenkin herkkämielinen kun hieman niin kuin väärin halusit ymmärtää ;) En minäkään runoilla osaa, mutta omalla tavallaan jokainen osaa runoilla, se on vain kiinni uskaltamisesta ja kehtaamisesta ja siitä, että ei välitä jos joku alkaa kritisoida omatekoista runoa.

• Tykkään Tykkään x 1
  12. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Mentaali 5 on paljon elävämpi, kuin tämä meidän maailma. Absolute. Stunning!

Se mitä tuossa kuvailet on seksuaalisen traumatisoitumisen tulosta. Ihmisen seksuaalisuus ei ole enää hänen hengellisessä käytössään, vaan sillä on sosiaalinen päämäärä. Koulun pihalla toistensa kanssa seksiin tutustuvat lapset on uhka, koska seksi ei ole tarkoitettu meillä yhteispeliin. Sillä on vakavia merkityksiä. Kapitalismi loppuisi jos seksiä ei kontrolloitaisi. Mutta kun sitä kontrolloidaan syntyy markkinataloutta, materialismia ja tavallista peltomökki kulttuuria missä arjen harmaus on pääosassa alusta loppuun.

13. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Osa MDJ:istä on jatkuvassa suorayhteydessä sinne. Omat ominaisuuteni eivät ole siihen riittävät.

Tämän "dystopian" keskellä jopa ihmisten ravinnonhankintaa on vaikeutettu aika tavalla. Esi-isämme ovat kamppailleet kovasti saadakseen alemmat perustarpeensa tyydytettyä ja harhainen taival jatkuu yhä.

Emme me suurinta osaa arjesta tarvitse mihinkään, se kun vaan rajoittaa meitä ja aikanaan evolvoidumme kaikki ulos siitä. Maanpäällinen elämä ei ole synonyymi arjelle. Fyysinen ympäristö ja todellisuus on luotu pohjimmiltaan ihan johonkin muuhun, kuin arjen pyörittämiseen. Mutta opimme vähitellen koko ajan lisää. Ymmärrämme vähitellen aina korjata käsitteistöämme, joka ei vie meitä ihmiskuntana eteenpäin. Seksuaalisuus ei ole siinä mielessä viettipohjainen tarve, kuin sen ymmärrämme. Se on oleellinen osa rakkauden mekanismia, jonka avulla kumoamme tarpeen jatkaa kapitalistista elämäntyötämme.

Ihmisten kevyellä eriarvoisuudella, tietyillä geenieroilla on oma tarkoituksensa. Se liittyy universumissa olevaan valtaan, joka meidän on määrä oivaltaa.

14. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Maanpäällinen huokuu ja elää kokoajan ilman arjen illusionääristä struktuuriakin. Maapallolla elämisen opetuksen perustat ovatkin siis suurelta osin jokapäiväisen taaplauskuviomme tuollapuolen, toisin kuin yleensä ajatellaan.

Eivät myöskään fysiikan lait ja painovoima organisoi mitään harmaata arkea. Ne ovat neutraalia energiatiivistymää ja niiden tarkoitus on luoda meille tehokasta opetuksellista maaperää anti metafyysisissä olosuhteissa tälle ihmiskokemukselle sieluina. Ihmisen kehityksestä ja sieluntilasta riippuu, miten esimerkiksi luonnon ympärillään kokee ja millaisia muita tietoyhtymiä tuo kokema herättää.

Ylenpalttinen tarve harmauteen on alhaista imua kaksinapaisuuteen ja pidättymistä elämänvoimilta, väriskaaloilta, eivätkä siten tue (korkeampaa) hengenteoriaa. Olevaisuuden mysteeri on pönkätty tältä ihmiskunnalta ja sen kulttuurivarannoista. Mutta kun tähän ei kiinnitetä huomiota juuri lainkaan. Sulkio johtuu nimenomaan vaihtoehtotodellisuudesta, missä ihmiskuntamme viruu. Ja sehän on juuri sitä meidän "arkeamme".

Mustavalkoiset asetelmat, asevarustelu, materialismi ja sotilaspsykologian käyttö jokapäiväisessä elämässä kiihtyy, jotta tuntisimme olevamme arvokkaita edes jollain lailla. Käymme geneettistä taistelua tyyiin isommat ja pienemmät, kääpiöt ja jättiläiset ovat arkemme ansiosta (kuv.) aina vastakkain.

Arjen harmaudessa - eittämättä - kehittyy hyviäkin ominaisuuksia, mutta tämän ei pitäisi antaa härnätä itseään liikaa.

Samoin kun, ovathan ihmiset aina kehittäneet itseään sodan keskellä ja muissa kielteisissä olosuhteissa, mutta ei se tarkoita että ihminen tarvitsisi noita tiloja, ne vaan tulevat pahuuden kilpistyessä ja niille löytyy syynsä. Valta on sellainen elementti, että sitä ei voi poistaa. Jos voisi, se veisi käytännössä koko elämältä tarkoituksen. :) Vain regeneroimalla valtaa, eli kasvattamalla eri "jännitteiden" ja tasojen neutraalia vuorovaikutusta tullaan lähemmäksi korkeampaa tilaa, mitä kutsutaan myös jumalan mahdiksi.

Mitä tulee seksuaalisuuteen ja ruokailuun, niin ne voitaisiin organisoida
    maan päälläkin niin hyvin, ettei ihminen joudu edes tekemään niiden eteen juuri mitään. Tällöin ne lakkaavat olemasta viettejä, semmoisia nopeita tarpeita jotka tyydytetään vaan pois mielestä. Korkeammissa tiloissa ruoka tulee monasti vielä helpommin, samoin oluet ja tupakat pamahtavat usein itsestään pöydälle. Korkeampi todellisuus organisoi kaikkea, että sitä teknisesti katsoen teurastetaan mistään näkyvästi, joko aina tai välillä. Ja tähän olemme kaikki menossa. Joka ikinen meistä. Seksuaalisuus liittyy oleellisesti rakastamisen taitoon. Maan päällä ihmisten seksuaalisuutta ja käsityksiä aiheesta rajoitetaan voimakkaasti. Häveliäisyyden ja epäonnistumisen järjestelmät on viritetty huippuunsa. Seksuaalikontrolli, olennaisena osana tietenkin saamisen ja antamisen rajoitukset, pelot seksin syväpuolia kohtaan on ainoa tapa pitää ihmiset säyseinä ja uskollisina materialistisille arvoille. Saada maatalot täyteen
    äänestäjiä, jotka uskovat asiaansa. Sitä en ole sanonut, että seksi olisi kaikki, mutta se on olennainen hyvinvoinnin peruspohja ihmisten välillä laajemminkin ja tarjoaa kehittyneemmille mainiot puitteet jumalaisen rakkauden ja esimerkiksi valta-aspektin käsittelyyn.

15. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Arki on vain köyhän miehen rakennelma, eikä sitä meille mikään fysiikan tai psyyken perustuslaki tuota. Se perustuu mm. ruoan rajoittamiseen, mikä ei ole tervettä. Rahaa on useimmilla vähän, koska tuotanto on supistettu kurjuutta vastaavaksi ja pimeiden eliittiryhmien alkeellisen seksuaalisuuden sijoitusmonopolille.

Nuo eivät ole niin monimutkaisia vaatimuksia. Kun niitä tarpeettomasti rajoitetaan niistä tulee hyvinkin hankalia ja ne luovat harhakäyttäytymistä, esim. sotilaspsykologisia toiminta malleja ihmisten välille.

Maanpäällinen elämä on hyvinkin neutraalia ja yhteyksissä muihin tasoihin. Fysiikkamme täällä on anti metafyysinen taso. Sielut opettelevat tuntemaan oikeita mittasuhteita, sekä hallinnoimaan resurssien jakautumista. Arki taas on pimeää resurssien rajoittamista.

16. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Creepyä. En ole tämän kyseisen kirjoittelun ystävä. Näkemiin. :)

• Tykkään Tykkään x 1
  17. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4
    Vastuu tunteistani ja ajatuksistani on minulla. Ne ovat työkaluja, joiden avulla tiedän, missä menen itseni kanssa ja mikä vaatii kulloinkin huomiotani ;)

• Tykkään Tykkään x 1
  18. Musta Kettu Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    114
    Tunteita on tärkeää myös tunnistaa, ymmärtää mistä omat tunteet ovat peräisin ja sitä kautta niihin varmaan pystyy vaikuttamaankin, ottamaan vastuuta niiden hallitsemisesta ja ohjailemisesta. Mutta tärkeää on myös ottaa tunteet vastaan, antaa niiden tuntua! Virrata läpi ja kuulostella että mitä niillä on sanottavana.

On myös tunteita joista ei oikein saa kiinni: että mikä on niiden alkuperäinen syy. Itselläni niiden joukossa on esimerkiksi joitakin pelkoja, joissa ei tunnu olevan mitään järkeä! Ne eivät auta minua mitenkään mutta eivät lähde järkiajattelulla poiskaan. Saattavat olla kertakaikkiaan viheliäinen riesa! Ehkäpä minun pitäisi tosiaan antaa pelolle valta ja antaa sen huuhtoa mieleni yli kuin tuhotulva? Jospa sillä tavalla voisin kohdata pelkoni ja asettaa ne paikalleen kuin luetut kirjat kirjahyllyyn, omalle paikalleen.

• Tykkään Tykkään x 1
  19. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Juuri näin minäkin ajattelen. Varsinkin, kun on nähnyt itsensä ns. ulkopuolelta ja ajattelujen ja tunteiden mallin astraalisena. Siinä havahtuu itse itselleen. :)

• Tykkään Tykkään x 1
  20. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Kyllä, hyvin puhut. Tunteet on syytä ottaa vastaan. Tunteen kieltäminen ja torjunta johtaa vain epärealistiseen minuuteen ja vääristyneeseen ymmärtämiseen. Toki joskus sekin on aivan luonnollinen reaktio, vaikka joillakin ihmisillä suuren surun ja järkytyksen hetkellä. Siinäkin mielessä kaikki on suhteellista, kun ajatellaan yksilöitä ja hetkellistä toimintaa. Ja tietysti tässä on suuresti eroja, miten ja millä tavalla pystyy pääsemään perille tunteiden todellista alkuperästä, vai voiko ihminen koskaan kokonaisuudessa pystyä? Ainakin olisi toivoa antavaa, että jollain lailla pääsisi kiinni, mistä menneisyyden "haamut" johtuvat.

Voihan osa peloista olla lapsuuteen liittyviä, joista ei oikein saa kiinni ja toiset saattavat olla jopa edellisten elämien aiheuttamia pelkoja. Sekin mahdollisuus voi olla, vaikka aika kaukaa haetulta se tietysti tuntuu, mutta kaikki on mahdollista.

Olen itse miettinyt tapaa kohdata pelko kuin hyvä ystävä. Onnistuisikohan se? Näin unta susista. Susi on minusta hieman pelottava eläin, onhan se villipeto ja saalistaja. Mietin kuitenkin, että minussakin on sutta sisälläni. Se on osa minua ainakin voimaeläimenä. Ystävystyin tämän pelon kanssa ja katsoin sen hyviä puolia. Koin, että ne voivat olla osa minua. Hyväksymällä ne osaksi itseään, voiko ne rakastaa ja katsoa niiden olevan ystäviä, sillä tavalla myötätuntoisesti osa itseä.

En tiedä, miten noiden vahvempien pelkotilojen kanssa. Olisiko sitten se suurtornado ja läpi kokeminen ja eläminen, että siitäkin selviää hengissä. Voisihan sitä kokeilla. Unissahan niitä joskus "todeksi" eletään ja harjoitellaan kohtaamista.

• Tykkään Tykkään x 2
  21. Musta Kettu Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    114
    Olen joskus nähnyt unen siitä kuinka pakenen minua vainoavaa kauheutta ja pahuutta luostarin tapaisessa sokkeloisessa paikassa. Kun pääsin viimein ulos sieltä, joku munkki (tai nunna) sanoi minulle että en voi paeta pahuutta, joka on sisälläni. Joskus olen uneksinut muuttuvani itse sudeksi ja siihenkin on sisältynyt oivallus siitä että minussa on pimeä puoli, varjo, jota en voi hallita.
    Kerran laskeuduin maan sisään paikkaan, jota sanoisin Manalaksi. Siellä ohjastin hurjaa hevosta ja reessä istui kuollut isäni. Myöhemmin löysin tarinan manalan hevosesta, Rota-hevosesta, jota pyydetään avuksi silloin kun mikään muu apu ei ole riittävää...

Oman pimeyden kohtaaminen on ollut minulle aika tärkeää tässä elämässä ja oikeastaan harvoin koen näitä unia enää painajaisiksi, vaikka niissä ahdistavia elementtejä onkin.
    Tuhotulvat ovat myös ajoittain unissani yleisiä. Mutta niihinkin liittyy vain jokin jännittynyt odotus. Odotan niissä tulevaa kauheutta aika tyynenä.

Meni vähän unimaailman puolelle, mutta niissä tosiaan näitä piilotajuisiakin tunteita käsitellään :)

• Tykkään Tykkään x 2
  22. Anna.fi-moderaattori Anna-moderaattori Ylläpidon jäsen

Saadut tykkäykset:
    10
    Muistuttaisin kaikkia ystävällisesti nettietiketistä ja tarkistamaan mitä keskusteluja Kristallipallon aihepiiriin kuuluu.

23. Camomille* Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    106
    Samalla tavalla ajattelen, että oma varjo pitää hyväksyä. Susi todennäköisesti kuvasti myös minulla omaa varjoa tai pelkoja.

Tiedän erään ihmisen, joka koki samalla tavoin unessa jahtaavaa pahaa, mutta toisenlaisessa miljöössä. Selvisi myöhemmin selvänäköisten ihmisten katsomisella, että hän oli tuolloin tuossa edellisessä elämässä käyttänyt väärin henkisiä kykyjään. Muistikuva tuli tähän elämään ahdistavana takautumana unessa.

Piilotajunta on kyllä kiehtova ilmiö. Hienoja unia musta kettu, kiitos kertomisesta. Ei minusta yhtään haittaa, vaikka teksti etenee ja elää. Ne antavat sopivasti lisää virikkeitä ja näkökulmia, eikä ajatus jämähdä paikoilleen.

• Tykkään Tykkään x 2
  24. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Ehkä onkin ensin hyväksyttävä omat varjonsa, voidakseen keventää varjojen energiaa.

En tiedä onko muilla tämä vuodenvahdetta edeltävä ja sen jälkeiset päivät olleet yhtä neptuaanisen usvaiset kuin minulla. Silmät hakevat yksinkertaista värimaisemaa ja siitähän nyt vastaa tuo yläkerran maisemamaalari peittäessään tumman maan valkoisella pakkaslumella. Sielu lepää ja on nirvanamainen olo.

25. Kukkulakivenhenkäys Jäsen

Saadut tykkäykset:
    13
    Ihmisyyden pelot ja traumat estävät johdonmukaisen toiminnan. Traumat usein määrittelevät meidät sellaisiksi, kuin emme oikeasti ole, mutta jollaisilta vaikutamme. Toki tämä on vain osatotuus. Kaikkea pelkoahan ei voi selittää sillä, koska myös muilla on traymoja. Useimmat ihmiset haluavat nähdä meidät traumojemme mukaisina, mikäli meillä on traumoja. Jos ei ole sitten näymme parempina. Tämä luo monissa pelon omasta pätevyydestä ja mahdollisesti nostaa meissä myös väkivallanpelkoa, esim. jos meitä on aiemmin kiusattu koulun pihalla. Jos taas olemme fyysisesti kovia tappelemaan, meistä puuttuu tietynlaiset traumat kokonaan. Mutta silloin taas ehkä pelkäämme jotain muuta, kuten luovuutta.

Peloista ei voi - eikä ole keinotekoisesti tarkoitettu päästävän eroon. Mutta rationaalista käyttäytymistä voi lisätä, yliluonnollista voi kohdata, se on mitä suurinta kauhua aloittelijalle (jossain vaiheessa). Ympärillämme on myös ihmisiä, jotka eivät välitä meistä, eivät antaisi rahaa, vaikka kuolisimme, vetäisivät mieluummin turpiin. :) Pelkoon vaikuttaa hyvinkin moni asia ympärillämme, mutta pahinta on hierarkia ihmisten kesken. Se, että meitä huijataan ja kyseenalaistetaan traumojemme tähden on pelottavaa. Se, että vajoamme syvään kuiluun unessa on joskus pelottavaa. Mutta pelottavinta on huomata, mitä muuta unen aikana tapahtuu. Se, että emme ole tilanteen herroja, tai tiedä elämästä mitään sen suurempaa. Koska meillä on traumoja. Aivan totta.

Last edited: 04.01.2016

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri