Vastuuton mies ja meillä on 3viikon ikäinen lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Henna

Vieras
Onko normaalia että te jotka olette saaneet lapsen niin isä ei osallistu oikeestaan yhtään vauvan hoitamiseen eikä kotihommiin??
Vaipat on 2kertaa vaihtanut ja syöttänyt yrittänyt kerran kaks..
Ryyppää 2päivää,sit tahtoo rapulaansa nukkua 2päivää lähes putkella.. jos olen vauvan syöttänyt ja vienyt sänkyyn hänen viereen siksiaikaa että käyn vessassa rauhassa,ja jos vauva alkanu itkemään niin mies huutaa mulle että oliko pakko tuua se tähän parkumaan.
Sit selittää että itehän sä olet tätä lasta halunnut, ei ihme jos monet saa raskauden jälkeisen masennuksen.
Mielelläänhän minä kotitöitä tekisin,sehän ois mulle "lomaa" lapsenhoidosta vähäksiaikaa.. mutta kun meän lapsi huutaa paljon ja pitää sylissä kokoajan melkeen olla niin ei tuo mies jaksa sitä sylissä pitää,tai olkapäälle nostaa.. antas huutaa kurkkusuorana kokoajan mieluumin.
Olen ihan loppu kohta ja toinen vaan aattelee itteensä

Kuinka paljon miehet oikeasti osallistuu arkeen ja vauvan hoitoon??

Niin,ja ukko vielä epäilee että lapsi ei ole hänen, mä tiedän 100% että on.. Olen sanonutkin että siitä vaan, tee isyystestit

Kiitos että sain avautua :(

sä varmaan pärjäisit paljon paremmin kuule itses ja vauvan kanssa. ehkä se mieskin heräis ajattelemaan muutakin ko omaa napaansa jos lähtisitte kälppimään.

synnytyksessä oli mukana ja sen jälkeen oltiin niin maailman onnellisinta miestä mutta kun arki kotona koitti niin ei kestä hetkeekään huutavaa vauvaa.. No luuleeko se et mä kestän yksin 24/7.. hän se lähtee ryyppään ja lepytteleen hermoja mutta milloin minä saan edes vaikka sen 1h omaa aikaa että jaksan taas lapsen kanssa??

On kyllä niin munaton ja oman navan ajattelija että saa oikeesti kerätä kamppeensa ja häipyä saman tien ryyppään eikä tarvi takas tulla tai tavata sit lastansa ollenkaan

Meillä mies teki alussa kaiken muun paitsi imetyksen. Minä olin niin huonossa kunnossa, että en päässyt sängystä kuin vessaan kontaten. Tätä kesti useamman viikon, oloni parani ja pystyin itsekin osallistumaan hoitoon ja kodin pyörittämiseen. Meillä siis mies hoiti vauvan, toisen lapsen, minut ja kodin.

Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
synnytyksessä oli mukana ja sen jälkeen oltiin niin maailman onnellisinta miestä mutta kun arki kotona koitti niin ei kestä hetkeekään huutavaa vauvaa.. No luuleeko se et mä kestän yksin 24/7.. hän se lähtee ryyppään ja lepytteleen hermoja mutta milloin minä saan edes vaikka sen 1h omaa aikaa että jaksan taas lapsen kanssa??

On kyllä niin munaton ja oman navan ajattelija että saa oikeesti kerätä kamppeensa ja häipyä saman tien ryyppään eikä tarvi takas tulla tai tavata sit lastansa ollenkaan

Mutta ei kai tuo yllätyksenä tullut? Kai jotain merkkejä on ilmassa ollut? Ryyppäillyt aiemminkin?
Halusitko itse sitä lasta, oliko mies oikeasti innoissaan itse ideasta vai oliko vahinkoraskaus?

Mulla samanlainen mies ei kyllä ryyppää mut ei ole syöttänyt eikä vaihtanut vaippaa vaikka vauvalla ikää 5kk ja vähättelee vaikka ollut vaativa ja itkuinen vauva.Ja lupasi ennen lapsen tekoa osallistua hoitamiseen ja vauvan teko oli mieheni idea.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Mutta ei kai tuo yllätyksenä tullut? Kai jotain merkkejä on ilmassa ollut? Ryyppäillyt aiemminkin?
Halusitko itse sitä lasta, oliko mies oikeasti innoissaan itse ideasta vai oliko vahinkoraskaus?

On alkoholisti ja lasta on yritetty kaks vuotta.. Ei pistäny hanttiin yhtään kun aloin aikoinaan lapsenhankinnasta puhumaan.. ja raskausaikana ihan innoissaan olut ja synnytyksessäkin mukana yms. mutta nyt sit ei kiinnostakaan ja sano että oli virhe tehä lapsi ja en ois oikeasti halunnut sitä.
No harmi, vahinko on jo tapahtunu. Enään ei voi peruakaan, ja vastuu ois otettava!

Pistäisin ulos noin kamalan juopon :o Meillä ei ole mies pahemmin halunnut mennä baareihin sen jälkeen kun lapsi synty. Käy ehkä n. kolme kertaa vuodessa baareissa nykyään. Hän vain haluaa olla meidän kanssa. Myöskin hoitaa lasta aina silloin kun ei ole töissä koska minä opiskelen ja tarvitsen lukurauhaa.

Mutta sanoisin että sinun olisi kyllä parempi ilman tuollaista kännikalaa.. ja varsinkin lapsella on parempi elämä ilman krapulaista ja huutavaa isää.

Meillä oli sama juttu, yksin sain lapset hoitaa alusta asti. Ja ei nykyäänkään tee mitään jos lapset itkee, vahtaa vaan t.konetta! Oikeesti heivaa se ennenkuin jäät vangiksi niinkun mulle käynyt

kuulostaa pikemminkin pojalta kuin mieheltä :(
Sun on oikeesti tehtävä "miehelle" selväks, että joko hän osallistuu perhe-elämään tai sitten lähtee kalppimaan. Suuttu siitä tai ei, niin saa luvan itse miettiä miten on käyttäytynyt sua kohtaa. Itse elän uusperheessä ja nykyinen avopuoliso hoitaa mun lapsia ihan yhtä paljon kun meidän yhteistäkin. Tekee kotihommia ja pitää meistä huolta, antaa mulle vapaa-aikaa jos haluan! Vauvalle sinä olet tällä hetkellä kaikkein tärkein ihminen, mutta kun lapsi kasvaa, myöskin isän rooli tulee entistä tärkeämmäksi.

Tiiätkö mitä sinuna tekisin? No, heti ensimmäisenä lähtisin tekemään niitä isyystestejä! Ei sen vuoksi, ettäkö itse et tietäisi kuka lapsen isä on, vaan sen että tuo juonitteleva ukko sais ees nokillensa! Nimettäin nyt et tiedä, että mitäköhän tämä ensinnäkin ystävilleen ym selittelee? Ja tionen on se, että kun hän on nyt päättänyt, ett äkersa ei ole hänen..niin hänen ei tartte osallistua hoitamiseen..kohta hän ei osallistu yhteiseen talouteenne ja pian onki toien akka kuvioissa..eli sitä rataa voit varautua tuon homman menevän.

Otahan siis yhteyttä johki, että ottasivat nuo isyystestit. Ja heti. Olisi siis edes yksi asia pois päiväjärjestyksestä. Ja sekin, että jos tosiaan joudut ukon nakkaamaan pihalle, niin onpahan vinkumatta maksettava elarit.

Mies on varmaan ennenkin osoittanut huonoja merkkejä, vai tuliko yllättäin raskautumisen/vauvautumisen myötä? Tuoki nimettäin vähän pistää miettimään, että jos se on aina ollu tota, niin tilanne ie muutu. Jos se on yhtäkkiä tullu, niin sit voi miettiä mikä mättää. Mistä hän on saanut päähänsä, että lapsi ei hänen olisi..onko lähipiirissä joku myrkyttäjä? Nuohan on yleensä niota tekosyitä, miks ei tarvi eväänsäkään liikauttaa ja miksi voi juoda.

Onko hän ennen ollut alkoholisti? Jos nimettäin viikko menee näin: 2 pv juo, 2pv krapula, 2 pv juo, 1pv krapula..niin sehän meinaa että viikossa on 4pv ryyppäämistä=alkoholismi. Onko tuo pahentunut?

Mutta miten mä nyt yksin lapsen kans täällä.. pääse ees suihkussa käymään tai vessassakaan rauhassa.
Ja miten mun hermot kestää ku en saa ees sitä pientä hetken rauhaa minkäverran nyt tästä vähästäkin saan kun ukolle sänkyyn lapsen vien muutamaksi minuutiksi..

Tuo on tosi hälyttävää, jos ootte 2 vuotta yrittäneet lasta ja sitten sen jälkeen muka homma ei kiinnosta! Mitä nyt äijällä ollu 2 vuotta aikaa+odotusaika sisäistää seki homma! Eli aika iso tekosyy.

Eli hän lähtee omille teilleen? No meilä kyllä takas tullessa oottais kamat ulkona! Mistäs tiedät, onko sillä jotain muutakin säpinää? Varsinkin kun epäilee, että SINÄ olet pettäny. Yleensähän nuo petturit on juuri niitä, että ajattelevat omalla tyylillään että muutkin ovat samanlaisia!

Mars isyystestiin! Saatpahan äijälle näyttää mustaa valkoisella!

Meillä mun mies osallistuu kiitettävästi vauvan hoitoon. Aluksi kanssa olin niin kipeä että joutui öisin nousta antamaan vauvan mulle rinnalle. Kodinhoitoon on osallistunut aina, ei oo ollu vaihtoehtoa ;) mutta mielellään esim ruoat tekee, tykkää ruoanlaitosta. Vauva on kanssa aika vaativa ja itkuinen ollut ja etenkin se itku sai miehessä paniikin aikaiseksi. Nyt itkun helpottaneet ja kokee vauvan kanssa olonkin helpommaksi. Töissäkin kuulemma hirveä ikävä :) Mitä itse moitin on se että suurimman osan ajasta mitä vauvan kanssa viettää kattelee samalla telkkaria eli on läsnä, mutta... no kaikkea ei voi saada ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

On alkoholisti ja lasta on yritetty kaks vuotta.. Ei pistäny hanttiin yhtään kun aloin aikoinaan lapsenhankinnasta puhumaan.. ja raskausaikana ihan innoissaan olut ja synnytyksessäkin mukana yms. mutta nyt sit ei kiinnostakaan ja sano että oli virhe tehä lapsi ja en ois oikeasti halunnut sitä.
No harmi, vahinko on jo tapahtunu. Enään ei voi peruakaan, ja vastuu ois otettava!

En voi vaan kertakaikkiaan ymmärtää miten joku edes viitsii alkaa tekemään lapsia tuollaisen juopon kanssa??!!

Onko sulla mitään kantoliinaa tms? Kannattais hankkia jos ei ole. Eikös tuo yleensä auta koliikkilapsiin? Ja sitten toinen on, että hankit vielä kiikkustuolin jos ei ole. Niin voit siinä lepuutella lapsikantoliinassa. Voit myös samalla tehdä kotitöitä. Ainakin itse olen siis lukenut tutkimuksia, että auttais koliikkivauvoihin ym tuo kantoliina. Ja vapauttaahan se kaks kättäki =) Ja on ergonomisempi ku et sylissä pitää käsillä koko ajan.

Pistä ulos tuollainen. Alkoholistin kanssa ei varmaan kannata ruveta lapsista haaveilemaan, mutta kerta lapsi on jo tehty, niin anna hänelle hyvä elämä ilman tuollaista isää.
Kyllä se niin on, että helpompaa sinun elämä on ilman tuollaista, älä huolehdi milloin vessaan tai suihkuun pääset, pääset kyllä kun vauva nukkuu. Paljon vähemmän on sinulla huolta ja murhetta ilman sitä miestä, helpottuisi olo kaksin lapsen kanssa varmasti.
Vauva saattaa myös vaistota isän mielialat ja itkeä enemmän sen takia. Nyt nainen ajattele ihan vain itseäsi ja lasta, apua et saa tuolta mieheltä ainakaan.
Mitkä teidän iät on...?

Hanki ulkopuolista apua!! Kerro neuvolassa väsymyksestäsi ja perhetilanteestasi niin sitä kautta saat jonkun avustamaan sinua kerran/pari viikossa. Saat ihan oikeasti lepohetken ja omaa aikaa, toisin kun siltä surkealta ukoltasi..

Kantoliina kyllä olisi loistava.. sais jotakin kotona tehtyä.. tulee niin kauhe ressi kun tottunu siistiin kämppäään niin ei kerkeä edes imuroida.. ja ei kehtaa ukkokaan eväänsä liikauttaa ilman että pyydän ja ei välttis ees silloinkaan.. nytkin vauva nukkuu ja oli lähössä juomaan mutta sanoin että jos mieluumin vaikka huomenna että saisin tänään nukkua, käydä suihkussa ja pitäis kotitöitäkin tehdä. No tää potki mut ylös ja itellä ei kuulema väsytä mut kun kysyin että voisiko ruoan tehdä niin ei.. ja istua möllötti vaan sohvalla ja lukee lehteä.. nyt sit menikin makoileen sänkyyn kun sain imuroinnin aikana sellasen raivarin kun kaikki mun paha olo purkautu siihen imuriin joka on nyt rikki!

Että sen verran olen nyt lopussa ja ärsyyntynyt.. tuli itkettyäkin siinä mutta ei vaivaudu lohduttaan tai mitään.. siinä päätinkin sitten että jos mitään ei aio tehdä niin vio painua sinne minne aurinko ei paista!!!!

Yhteistyössä