Väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti!

Vieras
Olenkin miettinyt mistä tämä voisi johtua, olen lähes päivittäin ihan sippi, tuntuu että mitään ei jaksa tehdä, kaksoset on nyt vuoden.
Jotenkin tuntuu että pienestäkin asiasta meinaa ärhennellä pienille.
Väsymys, pääkipua ja mitähän vielä..
Nukuin viime yön kuin koiranunta, en oikeen nykyään pysty nukkumaan hyvin kun vauvat oli pieniä niin tottu niihin yöheräilyihin ja -syöttöihin joka valvotti paljon.
tuntuu että enää osaa oikein nukkua.

kenellä samanlaisia kokemuksia?

Huom. syön multitabseja ym päivittäin, ei ilmeisesti sekään auta.

Tiedätkö mulla on tyttö 3 v. ja poika 1v. ja molempien kanssa on ollut ensimmäisen vuoden jälkeen ihan sama juttu.Mistä lie johtuu,onko se sitten niin että kun alkaa jo päästä vähän helpommalla,niin ei jaksaisi enää yhtään mitään.Tavallaan jäänyt vaihde päälle,eikä osaa luovuttaa kellontarkasta aikataulusta. Itse on aamuisin juonut Beroccaa,se ainakin tuntuu hieman piristävän ja kun vielä kesä tulee ehkä tämä tästä.Tsemppiä!

Meillä tytöt nyt 11kk ja olen kyllä aika väsy ajoittain.Taas ollan viikon verran podettu porukalla flunssaa ja se vetää viimesetkin mehut minusta.Oma olo ihan hirvee ja silti pitää vaan jaksaa kaksosten ritinät, kun kipeitä hekin ja koululaisillakin jo loma, joten aika on kuluttavaa tämä elämä tällä hetkeellä.

Sitä kait kuvittelee, että elämä jotenkin *helpottuu* kun lapset kasvaa, mutta kun huomaakin, että asiat vaan muuttuvat ja taas on uusia *ongelmia* niin jossakin kohtaa sitä kyllä tuntee itsensä aika voimattomaksi.En muista mistä luin ja kuka oli sanonut, mutta väittivät, että tarvii olla aika *super*äippä jos ei kaksosten kanssa jossakin vaiheessa koe väsymystä ja *masentuneisuutta*.

Kesä alkaa vihdoin hiipimään tänne meillekkin, joten otetaan kaikki energia valoisista päivistä, kyllä me jaksetaan ;))

Ryntään aina vastaamaan jos näen että jollakin on ongelmia nukkua. Itse päästin väsymykseni liian pitkälle ja oli pakko ottaa pikku unilääkekuuri.

Pystyisitkö nukkumaan aina muutaman yön vaikka toisessa huoneessa ja isä nukkuisi lasten kanssa. Minä nukun vieläkin aina välillä toisessa huoneessa univelkoja pois. On ihanaa kun sitten jaksaa taas! Olen nimittäin erittäin äkäinen jos alkaa väsymys painaa liikaa. En nyt jaksa koko stooria kirjoittaa, mutta kävin melkoisen helvetin läpi nukkumattomuuden kans.

Yritähän saada univelkoja pois!

Meillä kaksoset nukkuu hyvin yöt, aamuyöstä kitisevät viereen ja saman tien nukahtavat, että sen puoleen helppoa.
mutta en osaa enää itse nukkua vaikka siihen on mahdollisuus, herään vähän väliä yöllä ja se tahtoo olla levollista koko nukkuminen,ennen lapsia olin kova nukkumaan, aina piti saada paljon unta ettei seuraavana päivänä ollut väsynyt.

mutta toivottavasti se helpottais tässä ajan mittaan.

Minä olin myös oikea unikeko ennen pojan syntymää. Yösyötöt varmaankin sitte sekotti unet. Alussa sitä ei kiinnittäny huomiota väsymykseen ja nukkumiseen.Kaikki oli niin uutta ja jännää. Sitte myöhemmin vaikka poika nukku niin uni ei tullut. Juuri niinkuin sanoit, ei osaa nukahtaa. Mun kohdalla tuo onkin just oikea lause. Vähitellen alko sitten ahdistaan ja pikkuasiatkin tuntu ylivoimaselta ja nyt uskonkin että unen puute voi sekottaa ihmisen!

Olet nyt yliväsynyt ja kroppa käy ns. ylikierroksilla ja silloin se unensaaminen on tosi hankalaa. En yllytä ottamaan unilääkettä, yritä ensin kaikkia mahdollisia muita keinoja mutta ethän päästä väsymystä liian pahaksi.( Jos et imetä niin uskallat kyllä syödä muutaman unilääkkeen että saat pahimman univelan pois) Tuntuu hassulta kun en edes tunne sinua, mutta silti huolestuttaa kun pienten lasten äiti ei saa nukuttua. Tiedän mitä liikaväsymyksestä voi seurata ja sitä en kyllä halua kenellekkään. Kaikkihan ei oo samanlaisia mutta esim. minä en kestä oikeen kamalaa univelkaa.

Nostan muuten hattua sulle erittäin korkealle! Itse en varmaan olisi pärjännyt kaksosten mitenkään oman tilanteeni kanssa.

Tsemppiä ja jaksamista!

Enpä osaa muuta sanoa, kuin voimia kaksosten ja usean pienen lapsen äideille, itselläni vain yksi lapsi ja siinäkin aivan tarpeeksi hoivaamista. Ihan varmasti helpottaa, kun lapset kasvavat isommiksi. (Ei varmaan tällä hetkellä kauheasti lohduta, mutta sekin aika tulee...)

itse pääsin väsymyksestä. olin ystäväni asunnolla yksikseen rentoutumassa. eka yö meni pyörien ja kierien ja valvoen, mutta kyllä seuraavana yönä uni maistui. eli kun olin vieraassa paikassa ei voinu ja tarvinu tehdä mitään, oli vaan niinkuin vähän tylsää, kattelin telkkaria kävin kävelyllä ja nukuin ainakun hiukankin väsytti. ei tarvinnu huolehtia kenestäkään muutakuin itsestään.
jos sulla on mahdollisuus lähteä vaikka pariksi yöksi muualle, vois vaikka auttaa.

Hei!

Aika paljon on tullutkin hyviä neuvoja, joita mahdollisuuksien mukaan kannattaa kokeilla.

Itse lähdin juuri mummun luokse lomalle vauvan kanssa. (Mummu tykkää hoitaa vauvaa ja olen aina tervetullut perheineni.) Vastavuoroisesti auttelen piha yms. hommissa tarpeen mukaan. Mutta ennen kaikkea, maisema vaihtuu ja ajatukset pyörivät muissakin jutuissa kuin vain vauvassa!

Isäkin on, mutta tekee aivan järkyttävän pitkiä työpäiviä tällä viikolla.

Yhteistyössä