Väsyttää enkä silti saa nukuttua....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wilma-73

Vieras
En tiedä mikä nyt vaivaa, alitajunnassa varmasti joku juttu kun kahtena iltana en ole saanut nukahdettua vaikka nukahtamislääkkeitäkin syön.

Aivan kauhulla jo odotan iltaa, aamuisin kuitenkin herätys klo 06:00 ja töihin meno, silmät puolitangossa ja kamala väsy.

Tämä alkoi ihan yhtäkkiä, mitään erikoista ei tapahtunut. :(

Väsyttää!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syöt nukahtamislääkkeitä?

No siksi että oli aika etten saanut nukahdettua ja jos nukahdin niin heräsin noin kolmen aikaan yöllä enkä saanut enää nukuttua, takana on vakava masennus mutta masennuslääkkeet on purettu jo pari vuotta sitten pois, nukahtamislääkkeet jouduin aloittamaan uudestaan vajaa vuosi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Siinähän kierre on valmis: pelkäät, ettet nukahda ajoissa ja sitten et nukahda.. :/ Hankala päästä tuosta irti, jos lääkekään ei tehoa.

No niinpä! Eilen rauhoituin sänkyyn jo ajoissa, mies hoiti iltahommat lasten kanssa, ensin tuntui että uni tulee helposti mutta paskat....puolitoista tuntia kieriskelin sängyssä ja sitten oli pakko nousta ylös kun oli niin ahdistunut olo..

Ärsyttää kun tietysti tämä väsymys saa pahalle tuulelle ja sit on vaikea kestää miestä ja lapsia... :/

Minulla auttoi se, että otin sen kannan, että jos en nukahda, sitten valvon. :) Ja tieto, että minulla on toimiva unilääke olemassa, jos sitä tarvitsen. Eli henkisen puolen kun saat haltuun, homma helpottuu. Rentoutusharjoituksilla ja sillä, että tiedät, että pystyt ainakin lepäämään hetken, vaikket nukkuisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
Mitä nukahtamislääkettä syöt? Samaa vaivaa itselläkin...

Mulla on nukahtamislääkkeenä Triptyl 25mg, toisilla sitä käytetään mielialalääkkeenä mutta sitä käytetään myös nukahtamislääkkeenä.

Ja kun tähän asti se on auttanut tosi hyvin! En siis tajua että mikä yhtäkkiä iski....

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minulla auttoi se, että otin sen kannan, että jos en nukahda, sitten valvon. :) Ja tieto, että minulla on toimiva unilääke olemassa, jos sitä tarvitsen. Eli henkisen puolen kun saat haltuun, homma helpottuu. Rentoutusharjoituksilla ja sillä, että tiedät, että pystyt ainakin lepäämään hetken, vaikket nukkuisikaan.

No kun mä kammoksun itselleni unilääkettä, tuo nukahtamislääke on ihan riittävä ollut tähän asti.

Täytyy varmasti koittaa tuota että jos uni ei tule niin tuntia kauempaa en sängyssä tuskaisena pyöri, täytyy vaan nousta ylös ja koittaa sitten myöhemmin uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
.

Ja kun tähän asti se on auttanut tosi hyvin! En siis tajua että mikä yhtäkkiä iski....

Toleranssi on noussut? Pitäisi vaihtaa lääkettä?
Mä nukuin ennen "aina" ja nykyään mä "en nuku koskaan". Tutkimattonta on ihmisen pään sisäisen elämä...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
.

Toleranssi on noussut? Pitäisi vaihtaa lääkettä?
Mä nukuin ennen "aina" ja nykyään mä "en nuku koskaan". Tutkimattonta on ihmisen pään sisäisen elämä...

Taitaa olla joo noin, hassua vaan että yhdessä päivässä tilanne meni noin, edellisenä yönä olin saanut nukuttua tosi helposti ja hyvin mutta sitten seuraavana en. Omituisten otusten kerho..... :)

Täytyy ottaa joulukuun alussa puheeksi kun terapiassa käyn edelleen ja silloin on seuraava aika....Piti kyllä terapia taas lopettaa ennen vuoden vaihdetta mutta täytyy nyt miettiä toisenkin kerran jos uniongelmat palaavat....Ne kyllä vievät sitten mielen matalaksi vauhdilla....

Ethän oo aloittanut mitään uutta lääkettä, jolla vois olla yhteisvaikutuksia nukahtamislääkkeen kanssa? Tai tälleen Kaksplussalla kun ollaan, greippimehua? :D Sillä on myös monia yhteisvaikutuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:
Ethän oo aloittanut mitään uutta lääkettä, jolla vois olla yhteisvaikutuksia nukahtamislääkkeen kanssa? Tai tälleen Kaksplussalla kun ollaan, greippimehua? :D Sillä on myös monia yhteisvaikutuksia.

Ei ole kuvioissa mitään uutta lääkettä, ei mitään uutta ruoka-ainetta, en ymmärrä en miksi tälläi vaikeaksi muuttui nukahtaminen....

Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
Mitä nukahtamislääkettä syöt? Samaa vaivaa itselläkin...

Mulla on nukahtamislääkkeenä Triptyl 25mg, toisilla sitä käytetään mielialalääkkeenä mutta sitä käytetään myös nukahtamislääkkeenä.

Tuohon tulee toleranssi... Itse käytin fibromyalgiaan ja migreeninestoon.