väsyttää niin kamalasti... koska helpottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Mikähän meidän 1v2kk vaivaa? Toiset yöt nukkuu mainiosti 8-10h putkeen, ottaa tilkan maitoa ja jatkaa unta vielä pari tuntia. Mutta viime aikoina on mennyt ihan hulinaksi, 2h välein herää- toisinaan vaan itkasee kerran pari, ettei tarvitse edes mennä katsomaan, mut toisinaan saa raivarit, itkee lohduttomasti ja ollaan ihan pihalla et mitä tehdä :( Opettelee kävelemään, ja olen kuullut niistä yöllisistä "kauhukohtauksista" tai painajaisista, mutta...

Alan olla tosi väsynyt, olen rv 32 eli kakkonen syntyy pian, ja vaikka arvot on ok niin olen todella uupunut, jopa siinä määrin että masentaakin. Alan kammota seuraavaa yötä jo aamulla herätessä, nukun herkästi kun pelkään koko aika että tyttö herää, olen valmiudessa jatkuvasti. Päivät nuokun sitten äidin ja miehen avustuksella- tytön saan hoidettua kunnialla, mutta itseäni en jaksa oikein hoitaa, suihkuun vääntäydyn pari kertaa viikossa, en enää mene julkisille paikoille (ainakaan yksin) kun ahdistaa, masentaa ja VÄSYTTÄÄ niin kamalasti, ruokaa jaksan laittaa ehkä kerran viikossa. Mitä mä oikein voin tehdä?

Ja ennenkuin tulee niitä "mitäs teitte lapset pienellä ikäerolla" tai "olisit ajatellut yöheräämisiä ennenkuin teitte lapsia", niin sanon jo nyt että toivoisin jotain muuta kommenttia... Jos joku voisi neuvoa jotenkin.

Ai niin joo, yritän levätä kun tyttökin on päiväunilla, joskus nukkuu 45 min ja joskus kaksi tuntia, koskaan ei oikein tiedä että kuinka pitkään itse saisi nukkua-- mun on todella vaikee nukahtaa niin yöllä kuin päivälläkin, vaik väsymys on kova, sen valmiustilan takia.

Ekaks ennenkun vauva syntyy, sun täytyy saada nukkua. Pyydä joku ottamaan lapsi yökylään tai mummu teille. Valitettavasti siihen esikoisen nukkumiseen ei taida auttaa kuin aika.

en tiedä. raskaana väsyttää. laita lapsi hoitoon jos et jaksa hoitaa?
itse kävin töissä kun oma esikoinen oli 1v ja on aina nukkunut vähän.

ei tuo mitenkään erikoiselta kuulosta, saat nukkua jopa päiväunet.

Kerran on jo noin iso ettei enää maitoa yöllä tarvitse, niin voisiko miehesi herätä muutamana yönä lasta hoitamaan? Itse hankit korvatulpat ja nukut niiden kanssa kunnon yöunet. Jos isä on töissä, niin kuin meillä oli, niin viikolla hän sai nukkua ja viikonloppuna minä..

kunpa voisinkin neuvoa ap, mutta voin vain toivottaa voimia... :/ ! meillä 10kk alkanut ihan mahdottomaksi, kukkuu kahteentoista yöllä kirkuen ja vaikeroiden, väsyneenä mutta kykenemättä rauhoittumaan ja nukahtamaan TAI sitten nukahtaa hyvin ja ajoissa mutta herää yöllä ihan sekopäisenä... :(