vatsa sekaisin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Molly

Vieras
Tein juuri positiivisen raskaustestin, rv vasta 4. Vatsani on ollut löysänä jo noin viikon, aluksi luulin sen johtuvan siitä että olimme ulkomailla, mutta näköjään jatkuu kotonakin:( Onko tämä siis normaali raskausoire? Tuntuu ettei mikään pysy sisällä vaan tulee läpi. Vessassa täytyy ravata isolla asialla kolme-neljä kertaa päivässä, ällöttävää! Ja hätä tulee todella nopeasti....

Onko tietoa mitkä ruoat auttaisivat? Olen yrittänyt vähentää kahvin juontia ja suosia teetä, banaania ja muita vatsaystävällisiä ruokia. Ripulilääkettä ei ilmeisesti saa ottaa raskaana ollessa? Muita oireita joita minulla on: arat rinnat, palelu, päänsärky ja väsymys. Olisi kiva kuulla onko muilla sama ongelma.

Juu, kaikki mahdolliset mahaoireet käyty läpi: ripulia, ummetusta, ilmavaivoja, närästystä, mahan turvotusta sekä vihlontaa ja pistelyä eri paikoista... ja sitten se perus etova olo. Ja kaikki nämä olen tältä palstalta löytänyt myös muiden valittamina eli normaaleja lienevät.

Mullakin tosin vasta rv 10 menossa, että saapi nähdä mitä muuta tässä vielä seuraavalla 30 viikolla tulee eteen...

Unohdin vielä kysyä teiltä jotka olette mahdollisesti kärsineet löysästä vatsasta raskauden alussa: kauankohan se kestää? Ei kai montaa viikkoa voi elää ripulin kanssa? Imeytyykö edes mikään kun kaikki tulee suoraan läpi? :/

Yhteistyössä