Vatsa turpoaa ja kipeä :( oireet muuttuneet. APUJA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Eli siis. Minulla oli muutama kuukausi vatsa aina sekaisin ja monta kertaa päivässä juoksin vessassa ja vatsa turvoksissa varsinkin iltaisin. No siirryin laktoosittomaan maitoon ja olo helpotti, nuo oireet hävisivät!
Nyt mennyt n.3-4vkoa, ja vatsa taas alkanut turpoilemaan ja on kipeä siitä syystä. Nyt vatsa päinvastainen, ei toimi ja kovalla :( ...mistähän tää nyt vois sit johtua?!?!?!!? oon vähän ulalla...

Jos jo maitotuotteet kaikki jätetty pois voisi sitten miettiä noita viljojen sopivuutta seuraavaksi. Kaikille ei muuten pidemmän päälle käy edes laktoosittomat tuotteet jos on tullut maitoallergia eikä pelkkä laktoosi-intoleranssi.

Vain laktoosittomaan maitoon olen siirtynyt. Juustoa ja jugurtteja syön edelleen. Pitäis varmaan nekin jättää poies. Mutta outoa että vatsa toimii nyt täysin päinvastaisesti :(

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;26061168:
Eli siis. Minulla oli muutama kuukausi vatsa aina sekaisin ja monta kertaa päivässä juoksin vessassa ja vatsa turvoksissa varsinkin iltaisin. No siirryin laktoosittomaan maitoon ja olo helpotti, nuo oireet hävisivät!
Nyt mennyt n.3-4vkoa, ja vatsa taas alkanut turpoilemaan ja on kipeä siitä syystä. Nyt vatsa päinvastainen, ei toimi ja kovalla :( ...mistähän tää nyt vois sit johtua?!?!?!!? oon vähän ulalla...

voi olla keliaa ?Itsellä juusto vetää mahan turvoksiin.

Ummetukselta vaikuttaa ja usein syy löytyy niistä viljatuotteista, joko vähyydestä tai epäsopivuudesta tykkänään. Kokeile muutama viikkoa jättää pois kaikki muu paitsi kaura. Kauraa pystyy useinkin syömään vaikka muita viljoja ei niinkään. Maitotuotteista jättäisin pois kaikki muut paitsi juuston. Jos edelleen vatsa ummella, kannattaa käydä lekurissa sitten vasta.

Maito ja viljatuotteet vähäksi aikaa pois. Noita jo lääkärikin ensin ehdottaa jos lääkärillä käyt. Kuituja saat vihanneksista ja hedelmistä, vaikka ne hieman erilaisia kuituja onkin viljaan verrattuna. Jos et käytä viljoja tuskin lainkaan, saattaa ummetus johtua myös ihan siitäkin eikä päinvastaisesta.

Kiitos vastauksista!
Yritän nyt jättää jugurtit pois, käytän tota laktoositonta maitoa, syön vain ruisleipää, ei vaaleita. Sit jos ei helpota ni jätän enemmän pois noita.

Yhteistyössä