Vatsakivut alkoivat vasta 2kk iän jälkeen, onko muita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Luulin jo, että päästiin helpolla kun ensimmäiset pari kuukautta lapsella oli vain harvoin mahakipuitkuja. Nyt viimeisen kuukauden ajan ollut jatkuvaa itkuisuutta, vetistä kakkaa tulee ja joka päivä huutaa ihan suoraa huutoa kuten esikoinen huusi koliikin aikana, mutta miten tämä alkoi vasta nyt? Rota-rokote annettiin ja viikko sen jälkeen alkoi nuo huudot, ensimmäinen viikko oli jatkuvaa ripulointia ja sen jälkeen noin kerran päivässä tullut vetinen kakka. Eikä tunnu vaan helpottavan. Voiko johtua edelleenkin Rotasta, vai voisiko tässä nyt joku allergia olla kyseessä? Pelkällä rintamaidolla mennään ja olen karsinut ruokavaliosta alunperinkin kaikki mahakipuja aiheuttavat (sipuli, paprika, voimakkaat mausteet jne).

Ensi viikolla on neuvola ja otan asian siellä puheeksi ja mikäli siellä käsketään vain seuraamaan niin vien yksityiselle. Haluan kuitenkin nyt tietää, onko täällä muita ja miten teillä esim. ruoka-aineallergiat on alkaneet oirehtia ja missä iässä? Esikoisella ei mitään allergioita ole, eikä meillä miehen kanssa, lapsena tosin miehellä ollut kala-allergia mutta ei muuta.

Siis ei koko päivää joka päivä huuda suoraa huutoa, mutta illat menee kyllä aika tavalla huutavaa lasta kanniskellen, aamupäivät menevät ehkä helpommin.

Rota-rokotteesta toiset voivat oireilla melkoisen pitkäänkin, mitä olen lukenut. Meillä ei vatsakipuja rokotteesta tullut, mutta pulauttelu lisääntyi aina ihan järjettömiin määriin rokotteen ja tehosteiden jälkeen, ja sitä kesti aina muutamia viikkoja...

Minä en anna tehosteita enää tämän prosessin jälkeen laittaa, vaikkei tuosta rokotteesta johtuisikaan. Sai onneksi sen yhden annoksen, niin jospa sen antama suoja riittäisi, niin se on pakko toivoa.

Tätä on kestänyt tosiaan nyt kuukauden päivät, hieman ylikin ja kova huoli on vauvasta :(

meillä esikoisen maitoallergia alkoi oireilemaan juuri rota-rokotteen jälkeen. Se tosin diagnoisoitiin vasta paljon myöhemmin. Mutta kyllä olen muualtakin kuullut, että rota-rokote laukaisee allergioita, kun se pistää suolen toiminnan ihan sekaisin.

meillä ainakin rotarokote teki samat oireet. ja tosi tosi kovat ajottaiset vatsakivut.
soitettiin keskussairaalaan nii sieltä sanoivat että ne pahimmat oireet alkaakin vasta about viikon kohdalla, alkaa helpottaa vasta kahden viikon kohdalla rokotteesta.

Yhteistyössä