Vatsakivut km:n jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Daralee81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Daralee81

Uusi jäsen
10.09.2007
2
0
1
Hei kaikille,

tämä on ensimmäinen viestini tänne.
Enkelikaksosemme syntyivät 2,5 viikkoa sitten 18 viikon ikäisinä.
Suru on valtava... Meillä oli sellainen tapaus että kaksoset olivat samassa pussissa, ja niin kuin riskinä olikin, niin napanuorat kietoutuivat toisiinsa.

Haluaisin tietää teiltä muilta, kauanko vatsakivut ovat keskenmenon jälkeen kestäneet?
Mulla sattui viikon keskenmenon jälkeen kovasti ja oli pieni kuume, ja menin lääkäriin. Lääkäri tunnusteli kovasti ja ultrasi, mutta ilman mitään labrakokeita tms. antoi kaksi antibioottikuuria kohtutulehdukseen. Ei kuulemma mitään suurta ollut enää kohdussa havaittavissa. No, kivut katosivat ja kuuri loppui keskiviikkona. Perjantai-illasta saakka alavatsa on taas kipuillut. Kipu on sellaista kuukautiskipujen tapaista mutta voimakkaampaa. Olin tänään työterveyden labrassa ja tulehdusarvot ovat ok.

Pitäisiköhän osata olla taas jostain huolissaan? Haluaisin kohtalotovereiden kokemuksia :)

Mulle tuli kanssa semmoista juilimista ja luulin että kuuluu asiaan. Töissä yksi sanoi, että kohtu palailee normaalitilaan yms -enkä ollut kovasti huolissaan. Mulle siis tehty kaavinta.
Tänään kävin omalla gynellä tarkistuksessa: ilmeisesti jonkinlainen tulehdus ja sain kanssa antibiootit (myös ilman verikokeita). Ja lisäksi mulla oli "jotain muutakin häikkää" sisuksissa...kaites joku verihyytymä tai ihan vain verta kohdussa. Eli suosittelen käyntiä omalla gynekologilla, joka osaa tarkistaa tilanteen. Kaikki kipuilu ei ole normaalia, vaikkei pahoja kramppeja olekaan.

Mulle tehtiin kaavinta (keskeytynyt keskenmeno, lääkkeillä ei tullut ulos) kesäkuussa eikä mulla kyllä ollut sen jälkeen kipuja, kuin se seuraava päivä siitä kaavinnasta.
kannattaa varmaan varata kyllä aikaa ja mennä tarkistuttaan tilanne.
niin ja jaksamista.

Toivottavasti mun kokemuksesta on apua jollekin, siksi vielä kirjoitan tämän:
Mulla nousi lämpö (n 37,5) kaavinnan jälkeen --soitin naistentautien päivystykseen (jorviin), ja siellä sanottiin että se on normaalia ja kuuluu asiaan. Sitten kun tiputteluvuoto jatkui ja mahaa kivisti, niin sama vastaus.

Kuitenkin kohdallani tämä johtui tulehduksesta ja kohtuun jääneestä materiaalista, joten onneksi menin omalle gynikselleni. (Varmaan yleislääkärikin osaa ultrasta katsoa, että onko kaikki ok, koska minäkin ilman koulutusta näin ettei viikko sitten ollut -ja sitten yleislääkäri voi laittaa lähetteellä eteenpäin. On halvempaa kuin yksityisellä.)

Yhteistyössä