Vatsalihasten teko synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neiti x

Vieras
Heipsan!Onko jotain aikarajaa joka pitää odottaa ennen kun vatsalihaksia saa tehdä?Unohdin sairaalasta kysyä, ja nyt kun alkaa eppari pikkuhiljaa parantua niin hotsittaisi alkaa treenaamaan..http://www.fitness.fi/kunto/liikesarjat/_a9207/pehmeasti+liikkeelle+synnytyksen+jalkeen/ Tuolla sivulla sanotaan että alatie synnytyksen jälkeen saa alkaa liikkumaan heti kun tuntuu hyvältä..Muistelisin kumminkin jostain kuulleeni ettei vatsalihaksia suositella tehtäväksi..Mikäs sitten pitää paikkaansa?Ja, kyllä voin kysyä neuvolastakin kun aika on mutta jos täältä saisi alustavaa tietoa :)

Minä olen molempien edellisten synnytysten jälkeen kuullut, että aikaraja ois se jälkitarkastus.

Etkö käynyt sairaalassa siinä fysioterapian jumppaohjauksessa? Vai järjestettiinkö teillä sellaista?

Aluksi kannattaa aloittaa tekemällä syviä vatsalihaksia ja niitä saa tehdä kyllä heti, kun itsestä siltä tuntuu. Mutta kunnon vatsalihakset jättäisin ja olen jättänyt sinne jälkitarkastuksen jälkeen etten mokaa koko hommaa. Jos menee tekemään liian aikaisin niitä eikä ne vatsalihakset ole kuroutuneet vielä umpeen tuolla syvällä niin siinäpä sitten olet sen repun kanssa lopun ikääsi, kun pilaat vatsalihaksesi.

silloin ku vatsan keskelle ei jää enää ns harjannetta ku jännittää vatsalihaksia. aloita jännittämällä lihaksia makuullaan,mulle sanottiiin että jos liian ajoissa alkaa jumppaamaan niin lihakset palautuu huonommin ja voi tulla vaivaa siitä.

mä taisin tehdä nelisen kk vain lantionpohjan lihaksia, sen jälkeen lähin ihan kuntosalille hommaamaan oman ohjelman. ja kyllä tepsi, synnyttäneeksi naiseksi tunnistaa vaan parista raskausarvesta

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mä taisin tehdä nelisen kk vain lantionpohjan lihaksia, sen jälkeen lähin ihan kuntosalille hommaamaan oman ohjelman. ja kyllä tepsi, synnyttäneeksi naiseksi tunnistaa vaan parista raskausarvesta

Samoin mä odottelin sen nelisen kuukautta.

Meillä oli synnärillä fysioterapiaa, mihin kaikki osallistui omien tuntemusten mukan, mutta kyllä siellä tehtiin jo vuorokausi synnytyksen jälkeen isometrisia vatsalihas harjoituksia; selällään maaten vedetään napaa kohti alustaa ja jännitetään vatsalihakset, siis ei mitään rajuja liikeitä, mutta lihaksia voi varovasti jännitellä ja etsiä.

Mäkään en sillon tiennyt aikarajaa ja lähdin kuntosalille jo parin vkon päästä synnytyksestä ja rupesin innoissaan niitä tekeen mut sattu ihan hitosti...Annoin ajan kulua ja kullä siinä tais pari kuukautta kulua kun ei sattunut.

Yhteistyössä