Vatsavaivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mistä voin päätellä, minkä laatuisia 6kk vauvan vatsavaivat ovat? Pieni on ollut pari päivää todella hankalalla tuulella, itkuinen ja äreä.

Kakka on normaalin väristä, varsin löysää mutta ei ripulia. Aamulla herätessään vauva näytti ponnistavan tosissaan, mutta sai aikaan vain pierun. Oletin, että kyse olisi ummetuksesta. Kohta kakkaa kumminkin tuli ihan reilusti, eikä vatsa todellakaan ollut kovalla. Silti välillä ponnistuttaa edelleen. Olen kyllä kuullut, että ummetuksen ohi voi tulla jonkin verran löysää kakkaa, mutta olen ajatellut, ettei sitä voi noin runsaasti ohi tulla? Voiko?

Mitä mun kannattaisi pienelle tehdä/antaa?

Kiinteitä hän syö toki jo, mutta nyt ei olla aloitettu edes uusia ruoka-aineita. Eilen meni kauravelliä, porkkana-lihasosetta ja mustikka-puolukkasosetta. Toissapäivänä melko lailla samat ruoat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaksi hammasta on jo alhaalla, eli sikäli niille voisi odottaa seuraa.

no kun meillä oli isompi just tuollanen vajaa 8kk iässä, teki hampaat vajaan vkon päästä. Nyt sama tuon 5kk:n kanssa..

jos tuntuu ettei masua väännä niin sitten vois olla ihan tollasta. Ja kyllä ummetuksessa voi olla isoa ohivuotoakin, meidän vauvalla on ollut 1,5kk iästä asti just tuollasta. lääkäri veikkasi että on "panttaaja"

Yhteistyössä