Vaunuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kisu

Vieras
Hei,

ajattelin nyt kysellä teiltä kokeneimmilta, että millaisina olette pitäneet teutonian vaunuja esim. mistral tai prestige malleja niistä? Meillä olisi nyt harkinnassa kyseisen merkkiset vaunut ja olis kiva kuulla kokemuksia niistä. Jos joku viitsisi hieman kommentoida.

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen! =)

Hei!

Meillä on Mistralit ja tykätty ollaan. Ovat melko kevyet, mukavan näköiset, rullaavat hyvin ja menevät suhteellisen pieneen tilaan. Kääntyvä työntöaisa on varmasti ratasvaiheessa tosi kätsä. Näin helteillä on hyvä että kuomusta saa kankaan irti (jää vaan se hyttysverkko) niin vaunuissa ei ole niin hirveän kuuma.

mistraleissa on hankalan pieni tavarakori & sen aukko joten sen takia mulla on ajatuksena vaihtaa esim gessleiniin. Muuten ollaan kyllä tykätty - onhan ne vähän ruman malliset tosin.

Meillä kanssa Mistraleihin oltu tosi tyytyväisiä. Meillä tosin v.-05 malli eikä kuomun kangasta saa irti, mutta ei ole haitannut kun tuuletusluukku kuitenkin löytyy.

Kiitos vastauksistanne.
Kun ei tuon enempää haukkuja tullut, taidamme päätyä kyseisiin vaunuihin. Gessleinit oli meillä ykkös vaihtoehtona, mutta täälläpäin suomea niitä ei myydä, eikä ihan näkemättäkään viitsisi ostaa.. Ymmärsin kuitenkin, että teutonia on hieman samakaltainen saksalainen laatu vaunu.
Tänään ostoksille.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja mistralit myös:
mistraleissa on hankalan pieni tavarakori & sen aukko joten sen takia mulla on ajatuksena vaihtaa esim gessleiniin. Muuten ollaan kyllä tykätty - onhan ne vähän ruman malliset tosin.

Ei ehkä kannata Gessleiniin vaihtaa jos pieni tavarakori ja sen aukko ärsyttää. Meillä on Gesslein Sportit ja tavaratila on toivottoman matala ja sinne on erittäin hankala änkeä mitään. Pieninkään kauppakassi ei mene vaikka kuinka puskisi. Mutta jostain "herkusta" oli pakko luopua, kun haluttiin kapea yhdistelmävaunu. Muuten olen kohtalaisen tyytyväinen, vaikka hieman hankalakäyttöinen vaunuhan tuo on (kokoamiset, aisanheitot yms.). Ja ehkä joissain muissa Gessleinin malleissa on sitten enemmän tuota kuljetustilaakin..?

Käytiin kyllä katsastamassa emmaljungatkin, mutta liikkeestä emme saaneet oikeastaan minkäänlaista palvelua.. Myyjä oli venäläinen eikä edes tajunnut, minkä tyylisiä olimme hakemassa. Tarjosi vaan jotain tarjouspakettia (joka ei ollut toiveidemme mukainen). Kriteerinä siis pieneen tilaan menevät, "heittoaisa" ja olen myös ihastunut pehmeään kanto koppaan

Yhteistyössä